خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,496
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع

روح ترسا فیدالگو, White Lady
#اتفاقات_اسرار_آمیز
بچه ها من خیلی متاسفم من باید اینو واستون میفرستادم. الان شما وقتی که این پیامو باز میکنید نمیتونید از خوندنش دست بکشید.
سلام اسم من ترسا فیدالگو هست. من ۲۷ سال پیش مردم. اگه تو این پیامو واسه ۲۰ نفر دیگه نفرستی من همیشه کنارت میخوابم. اگه تو باور نمیکنی اسممو سرچ کن توی نت “ترسا فیدالگو” پس اینو واسه ۲۰ نفر از دوستات بفرست. یه دختر اینو رد کرد و مامانش ۲۰ روز بعدش مرد. دوباره این پیامو واسه فرستنده ش برنگردونید از کپی کردنش و فرستادنش متاسفم ولی این الکی نیست. اسممو توی گوگل سرچ کنید…

چندسال پیش متن بالا توی فضای مجازی خیلی سروصدا کرد و تقریبا همه خوندش! ولی شما باورش میکنین؟ ترسا فیدالگو واقعیه؟ اگه کنجکاو شدین قضیه رو بدونین متن رو مطالعه کنید.

پس از جست و جوی اسم فیدالگو در اینترنت شاید این تعجب و ترس باشد که در ابتدا به سراغ هر کسی بیاید. ترسا یک «وایت لیدی» است. وایت لیدی (بانوی سفیدپوش) روح مونثی است که در مناطق روستایی دیده می‌شود و در اکثر نقاط دنیا دیده شده است. وجه اشتراک آنها این است که یا گم شده‌اند یا همسرانشان به آنها خیـ*ـانت کرده‌اند. وایت لیدی در آمریکا زنی است که لباسی سر تا پا سفید به تن دارد و در جاده‌ای که پیش از مرگش در آن تصادف کرده، دیده می شود.

موج ماجرای ترسا فیدالگو که به اعتقاد عمومی یک وایت لیدی است در کشورهای اروپایی به صورت انتشار یک ویدیو در سال ۲۰۱۴ راه افتاد. این ویدیو سه جوان(دو پسر و یک دختر) را نشان می‌دهد که به اشتباه به جاده‌ای که به باور برخی بانوی سفید پوش در آن وجود دارد، می‌افتند. این ویدئو نشان می‌دهد، دیوید(یکی از این سه جوان داخل خوردو) که از خریدن دوربین جدیدش خوشحال بود در حال فیلمبرداری از اطراف خود است. آنها دختری سفیدپوش را که کنار جاده ایستاده سوار می‌کنند. ترسا خودش را معرفی می‌کند و بعد از دو دقیقه محلی را با دست نشان می‌دهد و درخواست می‌کند بایستند و می‌گوید: «آنجا آنجا. جایی که من تصادف کردم و مُردم».

دوربین به روی صورت ترسا می‌رود و چهره او را که تغییر کرده و به حالت زخمی و خونین (مانند زمان تصادفش) برگشته نشان می‌دهد. سه جوان از دیدن چهره او وحشت می‌کنند و سپس تصادف رخ می‌دهد. از آن تصادف تنها یکی از آن سه جوان زنده می ماند اما جسد ترسا در مکان حادثه پیدا نمی شود چرا که «ترسا فیدالگو در سال ۱۹۸۳ در یک تصادف در همان مکان مُرده بود!». «ایندیپندنت» ژوئن ۲۰۱۴ در گزارشی در این‌باره نوشت: «این ماجرا به‌ویژه در میان جوانان و در شبکه‌های اجتماعی به طور مکرر و سریع انتشار یافت و در اصل پتانسیل این انتشار را دارا بود.

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشته بود: «اما حقیقت ماجرا تنها یک داستان به کارگردانی «دیوید ربردا»است. بنابر این گزارش، کارگردان «ترسا» به شبکه پرتغالی تی‌وی۱، گفته از اینکه داستانش موفق بوده و به درازا کشیده، خیلی خوشحال است و سعی بر پیدا کردن یک اسپانسر برای نمایشنامه فیلم جدیدش دارد. موج پیام‌های ترسا بعد از گذشت ۹ ماه به همراه متن ترجمه شده فارسی، از کشور پرتغال به ایران رسید. در اصل ترسا از طریق شبکه جهانی اینترنت و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به هر جایی راه پیدا کرده و موجی را که خواستارش بود به اکثر نقاط کشیده است.

اگر ترسا را باور کرده‌اید تنها راه خلاصی از پیغام‌هایی که او برای شما می‌فرستد، باز نشر آنها است، در غیر این صورت گزینه Delete (پاک کردن) را انتخاب کنید. «خرافات» یک بیماری روانی شناخته شده است و نوع اجتماعی آن بسیار هم واگیر دار است که نمونه های فراوانی در سر تا سر دنیا می توان برای آن یافت و علی رغم شهرت کاذبی که برخی معتقدند شرقی ها جمعیت بیشتری را در ابتلا به این بیماری به خود اختصاص داده اند باید گفت شیوع و فراگیری این ویروس در غرب می تواند در یک رده بندی آماری و حقیقی رتبه بالا و حائز اهمیتی را به خود اختصاص دهد.


روح ترسا فیدالگو, White Lady

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا