خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را به صورت لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.



تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

وکیل ترامپ: تقلب شده، فکر می‌کنید ما احمقیم؟!


رودی جولیانی، وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکرات‌ها و جو بایدن گفت: "فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟"

وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار رای رسید.



۰۷:۳۱ -بایدن و ترامپ در چه ایالاتی پیروز شده‌اند

«جو بایدن» نامزد دموکرات با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، منطقه کلمبیا، دیلاور، ایلینوی، مریلند، مین، ماساچوست، واشنگتن، اورگن، کالیفرنیا، آریزونا، نیومکزیکو، مینه‌سوتا، ویسکانسین، میشیگان، ویرجینیا ونیوهمپشایر، رود آیلند، کلرادو، نیویورک، نیوهمپشایر، نیوجرسی و هاوایی موفق به کسب ۲۶۴ رأی الکترال شده است و هم‌اکنون به ۶ رأی الکترال دیگر برای پیروزی نهایی در انتخابات نیاز دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پیروزی در ایالات کنتاکی، ویرجینیای غربی، آلاباما، میزوری، میسیسیپی، اوکلاهما، تنسی، ایندیانا، آرکانزاس، لوئیزیانا، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، ویومینگ، نبراسکا، منطقه نبراسکا، کانزاس، کارولینای جنوبی، یوتا، آیداهو، فلوریدا، اوهایو، تگزاس، مونتانا و آیووا، موفق به کسب ۲۱۴ رأی الکترال شده است.

۰۷:۲۹ - آخرین وضعیت آراء مردمی

شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (۱۳ آبان ماه) نشان می‌دهد که «جو بایدن» تا این لحظه ۷۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۳۴۱ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۴ درصد آراء است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز تاکنون ۶۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۰ رأی مردمی به دست آورده است که معادل ۴۸ درصد آراء می‌باشد.

۶:۴۲- تظاهرات مردم «مینیاپولیس»

تعداد زیادی از آمریکایی‌های ساکن شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتا، برای اعتراض به خشونت علیه رنگین‌پوستان و همچنین بی‌عدالتی در این کشور، تظاهرات کردند.

۶:۲۴- آخرین آمار از وضعیت انتخابات کنگره آمریکا

در انتخابات مجلس سنای آمریکا تا این لحظه ۴۸ دموکرات و ۴۸ جمهوری‌خواه به این نهاد راه پیدا کرده‌اند. در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اما دموکرات‌ها با ۲۰۴ نماینده در مقایسه با ۱۹۰ نماینده جمهوری‌خواه، پیشتاز هستند.

۶:۰۰- لبریز شدن صبر سران جمهوری‌خواه از ادعاهای ترامپ

یک منبع در کاخ سفید به شبکه سی‌ان‌ان گفت که سران جمهوری‌خواه در حال مستأصل شدن از ادعاهای غلط ترامپ درباره تقلب در انتخابات و دستکاری آراء هستند. این منبع می‌گوید ترامپ در حال از دست دادن حمایت سران حزب جمهوری‌خواه است.

۵:۰۱- کنایه بایدن به خروج دولت ترامپ از توافق پاریس

بایدن در توئیتر خود نوشت: «امروز دولت ترامپ رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد. دقیقا در ۷۷ روز دیگر، دولت بایدن به آن باز خواهد گشت».



۴:۲۲- تعویق زمان انتشار نتایج بیشتر از نوادا

روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد که کمیسیون انتخابات ایالت نوادا تصمیم قبلی خود را مبنی بر اعلام نتایج بیشتر از شمارش آراء در روز چهارشنبه (به وقت محلی) را تغییر داده است. زمان احتمالی ساعت ۹ صبح پنجشنبه به وقت محلی اعلام شده است.

۳:۵۶- شبهه‌افکنی کاخ سفید در سلامت انتخابات

شبکه «الجزیره» به نقل از سخنگوی کاخ سفید گزارش داد: «ما می‌خواهیم افرادی را برای نظارت بر شمارش آراء در فیلادلفیا داشته باشیم اما تا کنون این اجازه را پیدا نکرده‌ایم... اگر آراء عادلانه شمرده شوند، ما در انتخابات پیروز می‌شویم!»

۳:۵۱- بیش از ۱ میلیون رأی شمارش‌نشده در پنسیلوانیا

شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد که حدود ۱.۱ میلیون رأی ساکنان ایالت پنسیلوانیا هنوز شمارش نشده است.

۳:۳۲- درخواست ترامپ برای توقف شمارش آراء در سومین ایالت

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه جورجیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

۳:۲۹- پلوسی: مردم آمریکا بایدن و هریس را انتخاب کردند

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به اعضای حزب دموکرات، نوشت: «مردم آمریکا پای صندوق‌های رأی انتخاب روشن خود را نشان دادند و در حال فرستادن جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید هستند... بایدن عصر چهارشنبه مطمئن بود که رأی الکترال لازم را کسب کرده است».

۳:۰۶: ترامپ یکپارچگی نظام آمریکا را زیر سوال برد

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «وکلای ما خواستار "دسترسی موجه" شدند اما چه فایده؟ همین الان نیز به یکپارچگی نظام ما و انتخابات ریاست‌جمهوری آسیب رسیده است. این چیزی است که باید درباره‌اش حرف زد!»



وضعیت ایالت‌های باقی‌مانده؛ تداوم پیشتازی بایدن در نوادا

پنسیلوانیا با شمارش ۸۷ درصد آراء - ترامپ: ۵۱.۷ / بایدن: ۴۷.۲

کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آراء - ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷

جورجیا با شمارش ۹۶ درصد آراء - ترامپ: ۵۰ / بایدن: ۴۸.۸

آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آراء - ترامپ: ۶۳.۶ / بایدن: ۳۲.۴

نوادا با شمارش ۷۵ درصد آراء - ترامپ: ۴۸.۷ / بایدن: ۴۹.۳


نتایج انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک ترامپ و بایدن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا