خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


سیارک آپوفیس در حالی سرعت خود را در مسیر حرکت به سمت زمین افزایش داده است که محققان از احتمال برخورد آن در سال ۲۰۶۸ با زمین خبر داده‌اند.

سیارک آپوفیس که نام آن به معنای خدای هرج و مرج است به سمت زمین در حال حرکت بوده و اخیرا نیز سرعت خود را افزایش داده است. کارشناسان حوزه نجوم بر این باورند که این سیارک طی ۴۸ سال آینده یعنی در سال ۲۰۶۸ میلادی با سیاره زمین برخورد خواهد کرد. ستاره شناسان اعلام کردند سیارک عظیم و خطرناک آپوفیس به دلیل اثر تابش غیر یکنواخت که شبیه یک رانشگر کوچک عمل می‌کند، در مسیر زمین قرار داشته و سرعت خود را افزایش داده است.

برخورد سیارک آپوفیس با زمین در سال ۲۰۶۸


پیش از مطالعات جدید، کارشناسان بر این باور بودند که برخورد این سیارک با زمین غیرممکن است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد این سیارک در تاریخ ۱۲ آوریل سال ۲۰۶۸ میلادی با زمین برخورد می‌کند و احتمال وقوع یک فاجعه وجود دارد. سایرک آپوفیس دارای عرض بیش از ۱۰۰۰ فوت بوده و شدت برخورد آن با زمین برابر با انفجار ۸۸۰ میلیون تن تی ان تی (TNT) است. این سیارک برای نخستین بار در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۰۴ میلادی توسط ستاره شناسان رصدخانه ملی کیت پیک در آریزونا شناسایی شد.

محققان از ابتدای سال ۲۰۲۰ توانستند به کشف جدیدی دست پیدا کنند. این محققان با تلسکوپ سوبارو و پس از تجزیه و تحلیل اثر یارکوفسکی متوجه شدند این سیارک سرعت خود را افزایش داده است. طبق اثر یارکوفسکی، این سیارک زمانی که در زیر نور خورشید گرم می‌شود، انرژی را دوباره به شکل گرما تابش می‌کند که این فرایند برای این جرم کیهانی حکم رانشگرهای کوچک دارد.



دیو ثولن (Dave Tholen) یکی از ستاره شناسان این پژوهش اعلام کرد بررسی‌های جدید احتمال برخورد این سیارک با زمین را تایید می‌کنند. وی افزود از ابتدای سال با تلسکوپ سوبارو شتاب یارکوفسکی آپوفیس را مورد بررسی قرار دادیم که حاکی از آن است این سیارک هر سال حدود ۱۷۰ متر از مدار گرانشی دور می‌شود که نشان می‌دهد باید در سال ۲۰۶۸ میلادی منتظر برخورد این سیارک با زمین باشیم.

ناسا سیارک آپوفیس را به عنوان سومین تهدید برای زمین محسوب می‌کند که احتمال برخورد آن با زمین در سال ۲۰۶۸ یک در ۱۵۰ هزار است. اما دیو ثولن احتمال برخورد این سیارک با زمین را یک در ۵۳۰ هزار می‌داند. این سیارک دارای نیکل و آهن بوده و تصاویر راداری نشان می‌دهد این سیارک شبیه یک بادام زمینی است.


سرعت سیارک آپوفیس افزایش یافت؛ احتمال برخورد با زمین در سال ۲۰۶۸

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا