خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


آژانس فضایی اروپا (esa) به کمک اطلاعات ماموریت ونوس اکسپرس (Venus Express) پنج حقیقت جالب در مورد سیاره زهره را اعلام کرد.

مدتی قبل گروهی از محققان نشانه‌هایی از وجود حیات را در جو سیاره زهره کشف کردند که همین موضوع باعث شد این سیاره اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. در همین راستا آژانس فضایی اروپا با انتشار یک پست اینستاگرامی در صفحه رسمی خود ۵ حقیقت جالب در مورد سیاره زهره را اعلام کرد. گفتنی است این اطلاعات از ماموریت ونوس اکسپرس (Venus Express) تهیه شده است.

آشنایی با ۵ حقیقت در مورد سیاره زهره
۱.‌ در چند سیاره منظومه شمسی به ویژه زمین، گرداب‌هایی به شکل طوفان وجود دارد که در این حالت ابرها و بادها به سرعت در اطراف قطب‌ها می‌چرخند و اشکال عجیبی را به وجود می‌آورند، اما هیچکدام از این گرداب‌ها به میزان گرداب قطب جنوب سیاره زهره ناپایدار نیستند.

۲. محققان به واسطه رادار و نقشه‌برداری جاذبه از این سیاره توانستند هزاران آتشفشان و دشت‌های گسترده آتشفشانی را شناسایی کنند؛ چنین شواهدی حاکی از آن است که این موارد طی ۵۰۰ میلیون سال اخیر در سطح سیاره زهره به وجود آمده‌اند. به بیانی دیگر این سیاره هم‌اکنون دارای آتشفشان‌های فعال است، اما پیدا کردن شواهد مستقیم برای اثبات آن بسیار دشوار خواهد بود.

۳. محققان طی ماموریت ونوس اکسپرس به کشفیات مهمی دست پیدا کردند؛ برای مثال خصوصیات سطح این سیاره همانند گذشته نبوده و اکنون سیاره زهره نسبت به آنچه که در گذشته اندازه‌گیری شده بود، با سرعت کمتری می‌چرخد. محققان به کمک طول موج‌های فروسرخ توانستند به پوشش ابر ضخیم آن نفوذ کرده و با مطالعه سطح آن به این مهم دست پیدا کنند که برخی از خصوصیات این سیاره نسبت به مکان قبلی آن حدود ۲۰ کیلومتر جابه‌جا شده است.

۴. یکی از خصوصیات جالب توجه سیاره زهره جو فوق‌العاده دوار آن است که هر ۴ روز زمینی یک بار سراسر سیاره را فرا خواهد گرفت. این موضوع با چرخش سیاره در تضاد است که به صورت نسبتی هر چرخش آن ۲۴۳ روز زمینی به طول خواهد انجامید.

۵. عدم ایجاد میدان مغناطیسی در داخل این سیاره، زهره را به یکی از سیارات عجیب تبدیل می‌کند. هرچند بررسی‌ها نشان می‌دهد این سیاره دارای مغناطیسی کشیده در سمت شب خود است.

منبع: گجت نیوز
انجمن رمان نویسی


با ۵ حقیقت جالب در مورد سیاره زهره آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا