خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای تهیه مربای چغاله گردو

چغاله گردو500 گرم

شکر2 کیلوگرم
آب1و1/4 لیتر(5 پیمانه)
دانه هل1 قاشق مرباخوری
میخک2-3 عدد
جوهرلیمو1/4 قاشق مرباخوری
مراحل آماده سازی و طبخ مربای چغاله گردو

  1. پوست چغاله ها را با کارد جدا کرده و با سوزن درشت از چند جا سوراخ کنید.
  2. قابلمه ای نسبتاً بزرگ را از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید، تا آب به جوش آید. چغاله ها را داخل آب جوش بریزید تا به مدت 6-5 دقیقه بجوشد. سپس در آبکش ریخته و دوباره داخل آب جوش بریزید. این کار را 10 بار تکرار کنید تا وقتی که آبی که چغاله ها در آن می جوشند، تلخنباشد و چغاله ها مغز پخت شوند.
  3. چغاله های پخته شده را به مدت 6 ساعت داخل آب سرد قرار دهید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید.
  4. 1 کیلو شکر و 1 پیمانه آب را با هم مخلوط کرده، به مدت 10 دقیقه صبر کنید و 3-2 بار هم بزنید تا شکر داخل آب کمی حل شود. بعد از این مدت، هل و میخک را به شکر و آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. گاهی هم بزنید تا شکر داخل آب حل شده و بجوشد(دیواره های قابلمه را مرطوب کنید).
  5. چغاله ها را داخل شربت ریخته، بعد از جوشیدن مجدد، حرارت را ملایم کنید تا شربت بجوشد و قوام آید.
  6. جوهر لیمو را داخل یک قاشق سوپخوری آب حل کنید و به شربت بیافزایید. بعد از 2 دقیقه جوشیدن، از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.
پیشنهاد سرآشپز

در صورت تمایل، می توانید هل و میخک را حذف کنید و به جای آن، 1/4 پیمانه گلاب را به همراه جوهر لیمو به شربت اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید. می توانید گردوها را به مدت 4 ساعت داخل آب زلال آهک قرار دهید. برای سفید ماندن گردوهای چغاله، پوست گردو را ضخیم تر بگیرید و بلافاصله گردوها را داخل 1 پیمانه آب لیمو ترش تازه بریزید تا رنگ گردو سیاه نشود. هنگام جوشاندن و پخت گردوها، هر دفعه داخل آب جوش، 1 قاشق سوپخوری آب لیموترش تازه بریزید و دقت کنید که آب آن سریع تر عوض شود تا رنگ گردو سفید بماند. موقع اضافه کردن گردو به شربت نیز جوهرلیمو قبل از گردو به شربت اضافه کنید.


طرز تهیه مربای چغاله گردو

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T و *RoRo*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا