خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اتلوس یک بخش ارتقا و ترکیب پرسوناها با یکدیگر را برای بازیکنان تدارک دیده که با نام Velvet Room به بازیکن معرفی می‌شود. در ولوت روم جدا از روایت بعضی از موارد داستانی، شاهد توضیحاتی در مورد ساختار پرسوناها هستیم. در ظاهر ترکیب پرسوناها با یکدیگر یا قدرتمندتر کردن آن‌ها کار دشواری است، اما سیستم راهنما و توضیحات پرسونا 5 رویال به‌خوبی این موارد را به بازیکن توضیح می‌دهد. بازیکنان به‌واسطه‌ی ویژگی آنلاین بازی می‌توانند پرسوناهای خود را با سایر پرسوناهای ساخته شده توسط کاربران هم ترکیب کنند.

با کشتن دشمنان و کسب امتیاز سطح شما و هم‌تیمی‌ها افزایش پیدا می‌کند که منجر به کسب قدرت بیشتر می‌شود

درواقع بخش آنلاین پرسونا 5 رویال همانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند؛ جایی‌که می‌توانید پرسوناهای خود را با پرسوناهای سایر بازیکنان ترکیب کنید یا در طول زمان مدرسه، پاسخ درست هر سؤال را باتوجه‌به پاسخ‌های انتخابی سایر بازیکنان متوجه شوید. شاید با خود فکر کنید که پرسونا 5 رویال به‌واسطه‌ی ساختار نوبتی مبارزات خود اجازه آزادانه حرکت کردن در محیط را نمی‌دهد. این در حالی است که در پرسونا 5 رویال می‌توانید آزادانه در تمامی محیط بازی حرکت کنید و حتی زمانی‌که در قالب رهبر گروه Phantom Thieves of Heart هستید، به‌صورت مخفی‌کاری بعضی از محیط‌ها را پشت سر بگذارید. به‌عبارتی محدود بودن شما از نظر حرکت کردن تنها به مبارزات ختم می‌شود که ویژگی اصلی مبارزات نوبتی است.

Persona 5 Royal




بررسی بازی Persona 5 Royal

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اتلوس با تکامل گیم‌پلی پرسونا 5، آن را در سطح جدید و جذاب‌تری قرار داده است که حتی می‌تواند بازیکنان تازه‌وارد بیشتری را جذب کند. اصلی‌ترین مشکل پرسونا 5، این بود که گیم‌پلی بازی کوتاه‌تر از نسخه پیشین بود که به‌خاطر هفت آرک داستانی بازی بود. در نسخه رویال اتلوس خط داستانی آکچی را دستخوش تغییرات کرده است و ازطرفی به‌واسطه‌ی کاراکتر کاسومی یک آرک داستانی جدید هم به بازی اضافه شده است. همین مورد سبب شده تا گیم‌پلی بازی ۱۵ الی ۲۰ ساعت افزایش پیدا کند که درنهایت، تجربه‌ای نزدیک به ۱۲۰ ساعت را در حالت نرمال در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از نظر بصری، Persona 5 Royal همانند گذشته است، اما به‌واسطه‌ی اضافه شدن مواردی مثل ضربات فنی و Showtimeها در مبارزات، شاهد انیمیشن‌های جدیدی هستیم که حس‌وحال بازی را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر از گذشته کرده است.

همچنین روند باس‌ فایت هر Palace هم دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی شده تا کاربران قدیمی هم بتوانند تجربه‌ی جدیدی را کسب کنند. طراحی هشت Palace بازی هم کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند. همچنین اتلوس پرسوناهای متعددی را طراحی کرده است. بعضی از آن‌ها در قالب دشمن به شما معرفی می‌شوند که با ترکیب آن‌ها، می‌توانید به پرسوناهایی دست پیدا کنید که شاید تا انتهای داستان یک بار هم با آن‌ها روبه‌رو نشوید. ازاین‌رو اینکه تنوع را برای خود و مبارزات به‌وجود آورید، به نحوه‌ی ساخت پرسوناها در ولوت روم مربوط می‌شود



Persona 5 Royal




بررسی بازی Persona 5 Royal

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
جدا از میان‌پرده‌های داخل بازی، تیم سازنده میان پرده‌های سینمایی دیگری هم برای پرسونا 5 رویال طراحی کرده که مثل انیمیشن‌های ژاپنی است و حس‌وحال متفاوت و خوبی را نسبت‌به میان‌پرده‌های اصلی بازی به‌وجود آورده‌اند. از نظر فنی هم بازی فاقد مشکل خاصی است و بازی روان و بدون هیچ افت فریمی اجرا می‌شود. جدا از گیم‌پلی و داستان، موسیقی نقش بسیار مهمی را در پرسونا 5 رویال ایفا می‌کند. در تمامی گوشه‌وکنار بازی آهنگ‌های جذاب و شنیدنی پخش می‌شود. به‌عبارتی زندگی شما به‌عنوان یک دانش آموز دبیرستانی درکنار انجام فعالیت‌های مختلف دارای موسیقی‌های پس زمینه منحصربه‌فردی است.

دوبله انگلیسی Persona 5 Royal در سطح بسیار خوبی قرار دارد

همچنین مبارزات و نبردهای بازی در Palaceها و ممنتوس هم موسیقی‌های مجزای خود را دارند. دراین‌میان هم بد نیست به اضافه شدن و اعمال تغییرات روی یک سری از موسیقی‌های بازی هم اشاره کنم. تیم سازنده با ارائه موسیقی‌های متنوع سعی کرده فضای و اتمسفر قسمت‌های مختلف بازی را از یکدیگر جدا کند و تجربه‌ی منحصربه‌فردی را ارائه دهد. صداگذاری بازی هم کیفیت مناسبی دارد. برخلاف اکثر بازی‌های ژاپنی محور که تنها دوبله ژاپنی خوبی دارند، پرسونا 5 رویال جزو آن دسته از بازی‌هایی است که دوبله انگلیسی بسیار خوبی دارد و به‌واسطه‌ی صداپیشه‌های زبان انگلیسی بازی به‌خوبی می‌توانید با کاراکترها ارتباط برقرار کنید.

Persona 5 Royal




بررسی بازی Persona 5 Royal

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بااین‌تفاسیر Persona 5 Royal تجربه‌ای بسیار خوب و دلنشین برای آن دسته از کاربرانی است که پرسونا 5 را تجربه نکرده‌اند و می‌خواهند پا به جهان بازی‌های نقش‌آفرینی شرقی بگذارند. وجود گیم‌پلی عمیق و شخصیت‌های دوست داشتنی درکنار موسیقی گوش‌نواز از ویژگی‌های اصلی Persona 5 Royal است. همچنین تیم سازنده درجه سختی ساده‌تری را هم برای بازیکنان تازه وارد درنظر گرفته است تا به‌خوبی با مکانیسم‌های بازی آشنا شده و از داستان نهایت لـ*ـذت را ببرند. بااین‌حال اصلی‌ترین سؤال این است که آیا پرسونا 5 رویال برای کاربران قدیمی هم تجربه‌ی متفاوتی و است و ارزش ۵۰ دلار را دارد؟

در ظاهر ۵۰ دلار برای شخصی که سه سال پیش ۶۰ دلار هزینه کرده و Persona 5 را خریده است، کمی زیاد به‌نظر می‌رسد. اتلوس می‌توانست برای کاربران قدیمی حداقل پیشنهادهای جذاب‌تری را در دل بازی قرار دهد، اما وقتی به ویژگی‌های جدید گیم‌پلی و تغییرات اعمال شده، موسیقی‌های تغییر یافته و همچنین محتویات داستانی جدید بازی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که Persona 5 Royal ارزش این را دارد که ۵۰ دلار برای آن هزینه کنید و تجربه‌ای کاملا متفاوت و در عین حال آشنا را کسب کنید.قطعا نسخه رویال می‌تواند تکمیل کننده بسیار خوبی برای شما باشد.

بررسی بازی بر اساس نسخه پلی‌استیشن ۴ صورت گرفته و کد آن توسط ناشر در اختیار زومجی قرار گرفته است

Persona 5 Royal
Persona 5 Royal با وجود المان‌های داستانی جدید خود می‌تواند تقریبا ۱۲۰ ساعت شما را روی درجه سختی نرمال سرگرم کند. موسیقی‌های گوش‌نواز، Palaceهای چالش‌برانگیز و گیم‌پلی غنی با مکانیسم‌های کارآمد از ویژگی‌های مثبت پرسونا 5 رویال به‌حساب می‌آید. این در حالی است که شخصیت پردازی کاراکتر کاسومی یوشیزاوا را می‌توان بهترین شخصیت‌پردازی دانست که درکنار تغییرات کاراکتر آکچی، حسابی کاربران قدیمی را شگفت‌زده می‌کند.


نقاط قوت
  • + شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی داستان از جمله کاسومی یوشیزاوا
  • + داستان‌سرایی لـ*ـذت بخش
  • + مکانیسم‌های گیم‌پلی متعدد و کارآمد
  • + وجود ممنتوس و تاثیر آن روی پیشرفت کاراکترها
  • + جلوه‌های بصری چشم‌نواز
  • + موسیقی هیجان‌انگیز و متنوع
  • + طراحی متنوع و متفاوت پرسوناهای بازی
  • + شخصیت پردازی جدید آکاچی
نقاط ضعف
  • - ندارد


بررسی بازی Persona 5 Royal

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا