خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,897
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی از خیره کننده‌ترین موجودات جهان در نزدیکی ما زندگی می‌کننند بدون اینکه متوجه آن‌ها شویم. اما وقتی آن‌ها را پیدا می‌کنیم، بیشتر ما نمی‌توانیم خودمان را کنترل کنیم و می‌خواهیم زیبایی آن‌ها را با کل دنیا به اشتراک بگذاریم. کارکنان شاغل در مرکز تفریحی «NAD Lembeh» در اندونزی از یک اختاپوس پتویی ماده فیلمبرداری کردند که در حال شنا کردن و نمایش غشای رنگین‌کمانی فوق‌العاده زیبایش بود. این ویدئو به سرعت در اینترنت پخش شد و توجه زیادی را به این گونه عجیب و مسحورکننده جلب کرد.

سـ*ـیاست ها، ویروس‌ها و بلایای طبیعی دنیا را به محل ترسناکی برای زندگی تبدیل می‌کند. اما این اختاپوس پتویی ماده به ما یادآوری می‌کند که این سیاره هنوز مکان شگفت انگیزی است.

فقط ماده‌ها این غشای رنگین‌کمانی سحرآمیز را دارند. اختاپوس‌های بالغ ماده معمولا حدود یک متر هستند، در حالی که نر‌های بالغ تنها حدود ۴ سانتیمتر طول دارند. نر‌های بالغ و ماده‌های جوان بسیار شبیه هم هستند. اختاپوس‌های پتویی نامشان را از «صفحه‌های توری که بین بازوهایشان کشیده شده» می‌گیرند. آن‌ها وقتی احساس خطر کنند، بازو‌های خود را باز می‌کنند و یک شبح پتومانند ایجاد می‌کنند تا مهاجمان احتمالی خود را بترسانند. البته فقط اختاپوس‌های ماده این‌قدر شگفت‌انگیز هستند و متاسفانه نر‌ها این غشار رنگی ۲ متری را ندارند. علاوه بر این نر‌ها فقط چند سانتیمتر طول دارند و چندصد تا چندهزار برابر کوچکتر از ماده‌ها هستند. همچنین عمر نر‌ها کوتاه است و بلافاصله بعد از جفتگیری می‌میرند. البته اختاپوس‌ها ماده هم کمی بعد از تخمگذاری می‌میرند.

ویدیو

انجمن رمان نویسی


ویدئوی دیدنی از اختاپوس پتویی یا پروانه باشکوه دریایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا