خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی از عروس‌ها حتی خاکستری، سیاه و یا قهوه‌ای می‌پوشیدند. این کار آنها به این دلیل بود که آنها از لباس عروسی خود در رویدادهای اجتماعی دیگر استفاده می‌کردند. این کار با لباس سفید دشوار بود؛ حتی اگر لباس سفید لک می‌شد اکثر زنان استطاعت آن را نداشتند که یک لباس نو بخرند.

عروسی ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۴۰

تاریخچه لباس عروس سفید


در ۱۰ فوریه ۱۸۴۰، ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت (۱۸۹۱-۱۸۱۹)، دوک ساکس کوبورگ و گوتا ازدواج کرد. با این حال، ملکه جوان در آن زمان سنت شکنی کرد و تصمیم گرفت تا لباس عروسی سفید از ابریشم و تور بپوشد. او خودش لباس را طراحی کرد و تنها از اجناس انگلیسی برای حمایت از تجارت داخلی استفاده کرد.

با این حال، اعضای دربار فکر کردند که این لباس فاقد رنگ و درخشش است و به نظر آنها آن لباس فوق العاده ملایم و در نهایت خسته کننده و ساده است. آنها از یک موضوع دیگر نیز ناراحت بودند و آن هم استفاده نکردن ملکه از پوست خز و حتی تاج بود، زیرا ملکه ویکتوریا تصمیم گرفت به جای تمام اینها تنها از یک تاج درست شده از شکوفه‌های پرتقال استفاده کند.

در حالی که لباس عروسی او ممکن است به نظر بسیاری از ما امروزه نسبتا تجملی بیاید، بیشتر مردم در مراسم عروسی سلطنتی انتظار دیدن جواهرات پر زرق و برق، لباس‌های خزدار و پارچه‌هایی از نقره را داشتند. پارچه چنین لباسی باید از نقره یا طلا بافته شده باشد. این نشان می‌دهد که عروس از یک خانواده بسیار ثروتمند می‌آید که به معنای واقعی کلمه لباسی پرهزینه برایش دوخته می‌شود.



چرا لباس عروس سفید است؟

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,277
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
تغییر وضع موجود

ملکه ویکتوریا اولین شخص سلطنتی بود که روز عروسی خود
لباس سفید پوشید. چندین نفر دیگر به تبعیت از او این کار را کردند. در سال ۱۵۵۸ مری ملکه اسکاتلند (۱۵۴۲-۸۷) در مراسم ازدواجش با پادشاه فرانسه فرانسیس دوم (۱۵۴۴-۶۰) لباس سفید به تن کرد. با این حال، ملکه ویکتوریا سبب تغییری گسترده در هنجار شد و سنت پوشیدن لباس سفید در روز عروسی را عمومیت بخشید.

در سال ۱۸۴۹، تقریبا یک دهه بعد،ماهنامه بانوی محبوب Godey Lady به عنوان “رنگ مناسب” برای لباس عروس به رنگ سفید اشاره کرد. با این حال، این تغییرات باعث تخریب نیز خواهد شد؛ همانطور که سند ازدواجی در سال ۱۸۵۰ اظهار می‌دارد: “با اینکه استفاده از لباس عروسی ابریشمی پر هزینه است”، اما پوشیدن دوباره آن غیرممکن است. یعنی ازدواج تنها یک بار صورت می‌گیرد و به زبان خودمان با لباس سفید میروی خانه شوهر و با لباس سفید هم برمیگردی.

تاریخچه لباس عروس سفید


این روند به زودی در میان زبدگان این حرفه و ثروتمندان در هر دو سوی اقیانوس اطلس به عنوان شرحی از مراسم عروسی ملکه ویکتوریا گسترش یافت. در سال ۱۸۶۵، The Etiquette of Courtship and Matrimony ادعا کرد، “لباس عروس باید سفید یا رنگی تا حد امکان نزدیک به آن باشد”.

در اواخر قرن نوزدهم، سفید انتخاب ثروتمندان برای لباس عروس بود، و برای طبقه متوسط جوامع زمان جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۴۵) انتخاب شد. لباس سفید بخشی از افزایش رونق و شکلگیری مراسم عروسی در فیلمهای هالیوودی پس از جنگ بود. از آن زمان به بعد لباس عروسی سفید به عنوان بخشی از فرهنگ غربی تبدیل شده است.
منبع:اطلاعات عمومی



چرا لباس عروس سفید است؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا