خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروهی از ستاره شناسان یک ستاره کوتوله سفید «فوق عظیم» کشف کرده‌اند که با فلسفه تشکیل ستاره‌های کوتوله سفید مغایر است.

colliding white dwarfs

این ستاره کوتوله در فاصله حدود ۱۵۰ سال نوری از زمین قرار دارد. اندازه بسیار بزرگ این ستاره ابتدا عاملی بود که توجه محققان را به خود جلب کرد، اما بررسی‌های بیشتر نشان داد که این ستاره حتی عجیب‌تر از چیزی است که هر کسی بتواند حدس بزند. این موضوع محققان را بر آن داشت تا رویایی را رقم بزنند که بر اساس آن این ستاره می‌توانسته شکل گرفته باشد.
این کوتوله سفید که WDJ۰۵۵۱+۴۱۳۵ نام دارد، در واقع یک ستاره در حال مرگ و در انتهای چرخه عمر خود قرار دارد. دکتر «مارک هالوندز» نویسنده ارشد مقاله‌ گفت: این ستاره چیزی را نشان می‌دهد که قبلا هرگز مشاهده نکرده بودیم. وی گفت: ما ترکیبی را در این ستاره مشاهده کردیم که با تکامل عادی ستاره‌ای هرگز قابل توضیح نیست؛ جرم این کوتوله سفید کشف شده دو برابر متوسط جرم یک کوتوله سفید است.
این محقق افزود: ما در مورد اینکه چگونه یک ستاره، یک کوتوله سفید را می‌سازد تقریبا مطمئن هستیم. بنابراین تنها روشی که می‌توانیم برای توضیح چگونگی پیدایش این کوتوله سفید تازه کشف شده ارائه دهیم این است که این کوتوله سفید از ادغام دو کوتوله سفید به وجود آمده است. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ در این زمینه که در نشریه Nature Astronomy منتشر شده است،



کشف یک ستاره کوتوله سفید فوق عظیم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا