خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع

1 – تمرین آگاهی ذهن

یکی از جنبه‌های مفید یوگا برای زندگی روزمره شما، آگاهی ذهنی است. در یک جلسه مدیتیشن، شما تنها مستلزم به پاک کردن ذهن خود و تمرکز بر لحظه کنونی هستید. با تمرکز به خود و تفکر فقط در مورد نفس و حالت خود، شما می‌توانید خودتان را از تنش‌های روزمره دور کرده و به معنای واقعی در لحظه حضور داشته باشید.

در پس این تمرین، ترفندهایی وجود دارد که شما می‌توانید در زندگی روزمره خود بدون بستن چشم‌هایتان و در حالی که همچنان نشسته‌اید آن‌ها را به کار ببرید. سعی کنید از مشاهداتتان برای درک محیط اطراف خود استفاده کنید؛ همانطور که دستانتان را می‌شویید، به احساس لحظه‌ی برخورد آب با دستانتان فکر کنید. یا همانطور که در حال بازکردن در هستید، آن لحظه که دستگیره را لمس می‌کنید، به احساس لمس آن فکر کنید. شما همچنین می‌توانید بر روی یک شی که در اطراف شما است نظیر یک برگ در حال حرکت بر روی یک درخت خارج پنجره‌ی محل کارتان یا یک ذره گرد و غبار که در هوا شناور است – هر چیزی که در طبیعت اطرافتان می‌بینید – نیز متمرکز شوید.

2 – یک مانترا پیدا کنید
مانترا معمولا با کلمه‌ای نظیر «اُممم» برای بسیاری از تمرین‌های مدیتیشن با هدف بازگشت تمرکز ذهن شناخته می‌شوند. اما مانترا شما می‌تواند هر کلمه‌ی دیگری باشد که شما انتخاب می‌کنید. به طور مثال یک مانترا می‌تواند عبارت «من می‌توانم خودم را تغییر دهم، من می‌توانم جهانم را تغیر دهم باشد. یک عبارت را انتخاب کنید که شما را به یاد اهداف و رویاهایتان بی‌اندازند و سپس از آن مانترا برای آرام کردن ذهن و تمرکز در افکار خود استفاده کنید.



هنگامی که احساس کردید استرس بیش از حد بر روی شما تاثیر گذاشته است، یک مکان آرام را پیدا کنید که می‌توانید در آنجا ذهنتان را خالی کرده و به استراحت بپردازید. شما می‌توانید مانترا مد نظرتان را پیدا کنید تا هر زمانی که نیاز به کاهش استرس بود، آن را با خود زمزمه کنید. در این زمان، همکاران شما به چگونگی کنترل حفظ خونسردی شما احترام می‌گذارند و بعید به نظر می‌رسد مشکلی وجود داشته باشد.

3 – فقط نفس بکشید
یک دلیل وجود دارد که تنفس به یوگا و مدیتیشن متصل است. وقتی نفس عمیق بکشید، در واقع بدن را در جریان برعکس اثرات فیزیولوژی فرسودگی شغلی قرار می‌دهید. این مشکلات می‌توانند نظیر ضربان قلب سریع و یا تنش در عضلات بدن شما باشد. نفس عمیق ضربان قلب شما را کاهش می‌دهدف اکسیژن رسانی به بدن را بهتر کرده و فشار خون شما را کاهش می‌دهد و به طور موثر مشکلات سلامتی که می‌تواند حاصل استرس زیاد باشد را کاهش دهد.

برای حاصل شدن بهترین نتیجه، تمرین تنفس را زمانی که تنها هستید انجام دهید. زمانی که یک وضعیت استرس زا برایتان به وجود می‌آید، شما می‌توانید از هنر تنفس برای آرامش دادن به ذهنتان استفاده کنید؛‌ فرقی نمی‌کند حتی اگر در یک ملاقات تجاری یا مشغول کار در شرکت باشید. شما می‌توانید از چندین نوع تمرین تنفس یکی را برگزینید که پاسخ بهتری بر روی بدن شما می‌گذارند. از این تمرین‌ها می‌توان به تنفس شکمی (که تنفس دیافراگم نیز نامیده می‌شود)، سست سازی تصاعدی و هدایت تصور با استفاده از یک ابزار صوتی مراقبه آنلاین اشاره کرد.


3 تکنیک مدیتیشن ساده برای کاهش استرس در محیط کار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا