خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


کاوشگر کنجکاوی ناسا برای نخستین بار در طول کاوش مریخ، موفق به ثبت مقادر زیادی متان (یک ماده ارگانیک شیمیایی) در اتمسفر این سیاره و مولکول‌های ارگانیک در خاک آن شده است. این کاوشگر مدتی است که مشغول دریل و بررسی بخشی از مریخ بوده و حاصل بررسی‌های کیوریاسیتی نشان از وجود مواد زیستی در آن دارد.



تصویری از محل دریل کنجکاوی

سوشیل آتریا یکی از اعضای تیم تحقیقات علمی کیوریاسیتی در دانشگاه میشیگان پس از این کشف گفت: “افزایش و کاهش ناگهانی متان به ما می‌گوید که باید منبعی برای ایجاد این ماده در مریخ وجود داشته باشد.” وی در ادامه افزوده که “عوامل مختلف زیستی و غیر زیستی مانند کنش و واکنش‌های آب و سنگ ممکن است به عنوان منبع این اتفاق مطرح باشد.”


این طرح بیانگر راه‌های ایجاد متان در اتمسفر مریخ و همچنین ناپدید شدن آن است

کیوریاسیتی همچنین برای اولین بار و به شکل قطعی، مواد ارگانیکی در خاک‌های دریل شده از منطقه ای به نام Cumberland مریخ را به ثبت رسانده است. به گفته ناسا این مواد ارگانیک ممکن است یا در مریخ تشکیل شده باشد و یا توسط دیگر اجرام آسمانی به مریخ آورده شده باشند.

مولکول‌های ارگانیک از کربن و هیدروژن تشکل شده‌اند و به عنوان ساختمان شیمیایی حیات شناخته می‌شوند.


این طرح نشان می‌دهد که چرا یافتن مواد شیمیایی ارگانیک در سطح مریخ دشوار است.به هر طریقی که این موارد در مریخ تشکیل و یا به آنجا منتقل شده باشند، راههای زیادی برای تبدیل یا از بین رفتن آنها وجود دارد.

این مواد البته می‌توانند بدون امکان وجود حیات نیز در مکانی حضور داشته باشند. به همین دلیل ناسا اشاره می‌کند که یافته‌های کیوریاسیتی نمی‌تواند دلیلی بر پرورشگاه‌بودن مریخ برای مواد زنده بسیار کوچک (میکروب‌ها) باشد. با این حال می‌تواند نشان از فعالیت‌های شیمیایی در شرایط مناسب مریخ در گذشته بوده باشد.​


بشر در یک قدمی کشف حیات بیگانه : کنجکاوی در مریخ مواد ارگانیک پیدا کرد !

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا