خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


احتمالا دیروز شرکت اسپیس ایکس و شخص الون ماسک موسس این شرکت یکی از تلخ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت… راکت F9R که از آن با نام راکت‌های «با قابلیت استفاده مجدد» یا «بازمصرف» یاد می‌شود، در مرکز تست مک‌گریگور ایالت تگزاس و در حین یک تست منفجر شد. بنا به گفته رسانه‌های محلی، در این اتفاق به کسی آسیب وارد نشده است.

بر اساس اعلام اسپیس ایکس، سیستم راکت در حین صعود به آسمان، متوجه یک اتفاق «غیرعادی» شده که در نهایت سیستم به شکل اتوماتیک باعث انهدام موشک شده است. یکی از سخنگویان این شرکت اظهار داشته که اسپیس ایکس در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات جهت اطلاع از مشکل یادشده است.



این سخنگو به وبسایت The Verge گفته است: «تست دیروز یکی از تست‌های پیچیده ای بود که محدودیت‌های بیشتری از روی موشک نسبت به تست‌های پیشین برداشته شده بود.» در حال حاضر فیلمی از این تست منتشر نشده و تصویر بالا از معدود تصاویر غیر رسمی از این تست است.

طراحی موشک‌های Falcon 9R به گونه ای است که توانایی پرواز، بازگشت سالم به زمین و پرواز مجدد در حداقل زمان را دارند. چنین قابلیتی سبب شده تا این موشک به نخستین موشک «قابل استفاده مجدد» در میان موشک‌های فضایی تبدیل شود. این موشک‌ها قرار است در چند سال آینده علاوه بر حمل بارهای سنگین، وظیفه انتقال کپسول‌های دراگون ورژن 2 که قادر به حمل 7 فضانورد است را نیز بر عهده داشته باشد.

رئیس بلند پرواز کمپانی Space X ، الون ماسک هنوز هیچ گونه واکنشی به این اتفاق نشان نداده اما احتمالا در روز های آینده می بایست شاهد سخنانی پیرامون این موضوع از سوی وی باشیم.​


اولین شکست برای الون ماسک : موشک Falcon 9R کمپانی اسپیس ایکس در هوا منفجر شد

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n، Shahin_79 و * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا