خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


با اینکه دانشمندان علم نجوم امروزی به سیاراتی بسیار دورتر از ماه نگریسته و حتی فکر قدم گذاشتن در آنها را در سر دارند اما ظاهرا هنوز هم اسراری از ماه وجود دارد تا بتواند ما را شگفت زده کند.اکنون ، یعنی 45 سال بعد از اینکه نیل آرمسترانگ قدم بر ماه گذاشت تازه دانشمندان متوجه شده اند که ماه کاملا گرد نیست !




دانشمندان می گویند ماه بیشتر شبیه به یک کره له شده همراه با یک توده مجزا است. یکی از محققان آن را شبیه به یک لیمو با یک برآمدگی استوایی می خواند. اما چرا ماه بر روی محور خود کندتر از زمین می چرخد و هیچ کدام از ساختارهای صفحه ی سیاره ی ما را ندارد، آیا ماه یک کره کامل نیست؟





گریک بتل و تیمش شکل ماه را به فرآیندی که به نام گرمایش جزر و مدی شناخته می شود نسبت می دهند که در آن نیروهای اولیه مداری بین زمین و ماه باعث ایجاد اصطکاک های داخلی بعدی می شوند و در نتیجه باعث می شود که پوسته آن در برخی نقاط به سمت بیرون کشیده شود. همینطور که این سیاره حرکت می کند و از زمین دورتر می شود و چرخش آن آهسته تر می شود این برآمدگی های جزر و مدی سفت و سخت می شود. این چیزی است که در توضیح برآمدگی های عجیب و غریب و مدرن ماه گفته می شود.





گریک بتل و تیمش قبل از محاسبه توپوگرافی ماه، از فراسنج لیزری برای ساخت نقشه های بسیار دقیق از سطح آن استفاده می کنند. استفاده از این روش به این معنی است که تیم این تحقیق اولین افرادی هستند که تصویری شفاف از شکل واقعی ماه به دست می آورند.​


کشف جدید دانشمندان درباره کره ماه : قمر زمین کاملا گرد نیست و بیشتر شبیه به یک لیمو است !با اینکه دا

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n و Shahin_79
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا