خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: می‌دانید که ناراحتی چگونه حسی است. اما تا همین اواخر، دانشمندان علوم اعصاب در مورد اینکه احساس حزن از دیدگاه علمی چه شکلی است، اطلاعات کمی داشتند.




به گزارش بیگ بنگ، آنها می‌دانستند که بخشی از مغز به نام آمیگدال، در این حس نقش دارد، اما اسکن‌های مغزی آنقدر سریع نبود که بتواند آنچه در طول نوسانات لحظه به لحظه‌ای در حالت احساسی رخ می‌دهد را ضبط کند.

اشک‌ها نمی‌ریزند

وقتی تیمی از محققان در دانشگاه کالیفرنیا از ۲۱ بیمار مبتلا به صرع خواستند تا خلق و خوی خود را بنویسند، آن مسئله تغییر کرد. هریک از آن بیماران قبلاً به سیم‌های کوچکی که فعالیت مغز آنها را نظارت می‌کرد، مجهز شده بودند، که جستجوی الگوهای بین فعالین مغزی و خلق و خوی آنها را برای این تیم آسان می‌ساخت. این محققان در مقاله جدید خود که در مجلۀ Cell منتشر شد، یافته غیرمنتظره‌ای را گزارش کردند.

آنها در اکثر بیماران، متوجه ارتباطی بین ناراحتی و مدار عصبی خاصی شدند که آمیگدال، که به نوسانات عاطفی می‌پردازد، را به هیپوکامپوس، که به ذخیره‌سازی خاطرات کمک می‌کند، متصل کند. پژوهشگر ویکاس سوهال گفت که ارتباط بین ناراحتی و به یاد آوردن چیزهای بدی که برای ما اتفاق افتاده است، معقول به نظر می‌رسد- گرچه هنوز تأیید نشده که واقعاً این اتفاق می‌افتد یا خیر.

در واقع، هنوز مشخص نیست که آیا مدار بین احساس و حافظه موجب احساس ناراحتی می‌شود یا دلیل دیگری دارد. با این حال، سوهال گفت که امیدوار است یافته آنها، در قالب توضیح جدیدی برای چیزی که در طول زمان‌های غم و اندوه رخ می‌دهد، برای بیماران راحتی به ارمغان آورد: «از نظر من، به عنوان یک روانپزشک، فوق‌العاده قدرتمند است که بتوانیم به بیماران بگوییم “هی، من می‌دانم وقتی شما احساس ناراحتی می‌کنید چه چیزی در مغز شما رخ می‌دهد.»​


ناراحتی در مغز به چه شکل است؟

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا