- عضویت
- 26/7/18
- ارسال ها
- 693
- امتیاز واکنش
- 17,009
- امتیاز
- 303
- محل سکونت
- Golestan
- زمان حضور
- 100 روز 13 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سـ*ـیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.
به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری ۹۸ گفت: ۱۰۷ مدرسه در کشور داریم که به ۲۴ نوع مدرسه تقسیم می شود.
وی افزود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبههای دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبههای اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش آموزان مربوط است. بیش از ۲۰ سال است که یزد میانگین رتبه قبولیهایش در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما مثلا امسال دو دانش آموز در نفرات برتر داشت.
حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.
وی با بیان اینکه طرح مدارس، مناطق، استانها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم گفت: به عنوان مثال بودجه دانش آموزان عشایری سه برابر دانش آموزان عادی است و باید مناطق لازم التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امکان دسترسی به بسـ*ـترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهم نامهای در راستای هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که میتواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند.
وی اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز، هفت کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیتهای برای شناسایی محرومترین مناطق و کمک به آنها تشکیل شده است.
منبع: ایسنا
به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری ۹۸ گفت: ۱۰۷ مدرسه در کشور داریم که به ۲۴ نوع مدرسه تقسیم می شود.
وی افزود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبههای دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبههای اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش آموزان مربوط است. بیش از ۲۰ سال است که یزد میانگین رتبه قبولیهایش در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما مثلا امسال دو دانش آموز در نفرات برتر داشت.
حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.
وی با بیان اینکه طرح مدارس، مناطق، استانها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم گفت: به عنوان مثال بودجه دانش آموزان عشایری سه برابر دانش آموزان عادی است و باید مناطق لازم التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امکان دسترسی به بسـ*ـترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهم نامهای در راستای هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که میتواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند.
وی اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز، هفت کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیتهای برای شناسایی محرومترین مناطق و کمک به آنها تشکیل شده است.
منبع: ایسنا
رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com