- عضویت
- 8/8/19
- ارسال ها
- 1,681
- امتیاز واکنش
- 15,271
- امتیاز
- 323
- محل سکونت
- همدان
- زمان حضور
- 62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Fallout 4
معمولا وقتی سخن از بازیهای نقشآفرینی به میان آید، ذهن ما به سمت بازیهایی با داستانی کهن، حماسی و افسانهای منحرف میشود. دلیل این موضوع آن است که ما سبک نقشآفرینی را با چنین عناوینی و چنین پسزمینههایی شناختهایم؛ ولی دنیای بازیهای نقشآفرینی میتواند بسیار متفاوتتر از چیزی باشد که در ذهن شما متصور میشود. Fallout 4 نمونه بارزی برای این مورد است. کمتر عناوینی را مییابید که در سبک نقشآفرینی باشند ولی در عین حال ابعادی از سبک تیراندازی، جهانباز و تاحدودی ماجراجویی را شامل شوند. با ما در ادامه همراه باشید.
باکسآرت رسمی نسخه رایانه شخصی
نام: Fallout 4
استودیو سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
کارگردان: Todd Howard
نویسنده: Emil Pagliarulo
پلتفرمها: پلیاستیشن4، اکسباکسوان و رایانه شخصی
میانگین نمرات بازی: نسخه پلیاستیشن4 87 – نسخه اکسباکسوان 88 – نسخه رایانه شخصی 85
فرنچایز موفق کمپانی بتسدا، Fallout، همان چیزی است که نکاتی کاربردی از اکثر سبکها را در خود گنجانده است. همین است که سبب میشود تا این سری را متفاوتتر و یک سر و گردن بالاتر از همقطاران خود ببینیم. چهارمین نسخه اصلی از سری Fallout سرانجام منتشر شد و حال روی ترازوی بررسی گیمفا قرار گرفته است تا همه خوب و بدهای آن ایان شود.
داستان:
روایت داستان در Fallout 4 طوری است که شما مجبور نیستید تا برای درک آن حتما نسخههای قبلی را تجربه کرده باشید. کاری هوشمندانه از سوی بتسدا که باعث شد تا نه در درک داستان بازی سردرگم شویم و نه نیازی باشد که حتما بازیباز باسابقهای باشیم. از همان ابتدای بازی ظرافتهای خاص و پیچ و خمهای ماهرانه بازی را میتوانید در داستانسرایی دریابید. داستان کلی بازی در مورد اصابت دو بمب اتمی به شهرهای نیویورک و پنسیلوانیا است که در جریان این حمله، گروهی از مردم خود را به پناهگاههای مخصوص میرسانند و گروهی دیگر در جهنم آتش و خون میمانند و میجنگند. داستان بازی شاید ساده و کمی کلیشهای به نظر بیاید ولی مطمئن باشید شما را به خوبی با خود همراه میکند. در واقع شما در ابتدای بازی با اینکه کلیات را دانستهاید؛ اما، نواقصی در جزئیات، شما را به کشف اطلاعات جدید سوق میدهد.
یکی از ایدههای بینظیر بتسدا در ساخت بازی انیمیشنهای آن است. وقتی شما به اندازه کافی در بازی پیشرفت داشته باشید، به هنگام اجرای بازی و قبل از نمایش منوی بازی، انیمیشنی بسیار جالب و تماشایی به نمایش در میآید که هر بار یکی از 7 ویژگی .S.P.E.C.I.A.L را معرفی میکند. ایدهای که تاکنون به یاد نمیآورم در عنوانی دیده شده باشد.
انیمیشنهای ابتدای بازی با افکت تصویری سیاه و سفید بسیار جالب و سرگرم کننده است
نقاط فراز و فرود داستان به سرعت تغییر میکند. شاید در آرامترین لحظات هم اتفاقاتی بزرگ در بازی رخ دهد که همین موضوع باعث میشود تا هیجان بازی بیشتر شود و شما را برای ادامه بازی تشنهتر کند. در واقع داستان بهصورت مرحله به مرحله روایت میشود. اینطور نیست که شما از همان ابتدا ابرقهرمانی تلقی شوید که قرار است دنیا را نجات دهد، بلکه رفته رفته شخصیت و موقعیت خود را پیدا خواهید کرد.
گیمپلی:
از اولین لحظهای که کنترل بازی را در دست میگیرید، میتوانید به خوبی احساس کنید چقدر بازی گسترده است و چقدر شما آزادی عمل دارید؛ زیرا اولین بخشی که با آن روبرو میشویم، طراحی چهره شخصیت قابل بازی است. به جرات میتوان گفت که Fallout 4 در بخش طراحی چهره جزو عناوین انگشت شماری است که شما را کاملا مختار قرار داده است. تقریبا همه اجزای صورت قابل تغییر هستند. اگر احساس کردید که بیش از حد درگیر این بخش شدهاید، تعجب نکنید؛ زیرا این حسی است که پس از تجربه بازی به همه بازیبازان منتقل میشود. نکته منفی در این بخش این است که هر اندازه که شما در طراحی چهره فراخ بال دارید، در بخش طراحی بدن بسیار محدود و سطحی میتوانید دخالت کنید. شاید اگر در این مورد هم بتسدا کمی متوازن عمل میکرد به بهترین بازی در رابـ*ـطه با طراحی شخصیت بازی تبدیل میشد. علاوه بر این، نامی که برای شخصیت خود برمیگزینید، بیشتر حالت نمایشی دارد و حتی یکبار هم تلفظ نمیشود.
طراحی تمام اجزای چهره با وسواس بالایی انجام گرفته است. هر چند که بافت گوشها کمی بیکیفیت به نظر میرسد
بتسدا سعی کرده است تا گیمپلی طوری طراحی شود که شما اجازه دخالت در هر چیزی را داشته باشید. در هنگام گفتگو با سایر شخصیتها چهار دیالوگ پیشفرض برای شما مشخص میشود که میتوانید به دلخواه یکی را برگزینید. البته انتخاب شما در ابتدای بازی تاثیری بر روند بازی نمیگذارد ولی در مراحل بالاتر و مراحل فرعی این انتخابها هم بر روند بازی تاثیر دارد و هم اینکه کاریزمای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
یکی از ارکان مهم در گیمپلی بازی این است که باید جستجوگر و کنجکاو بود. اگر حوصله گشتوگذار در محیط و جمعآوری اطلاعات و تجهیزات مختلف را ندارید از همین الان دور Fallout 4 یک دایره قرمز رنگ بکشید؛ چون قطعا نمیتوانید با فضای بازی کنار بیایید. تقریبا اکثر موارد در بازی را میتوانید برداشته و در پناهگاه خود نگه دارید. از برداشتن هیچ وسیلهای دریغ نکنید؛ زیرا مطمئنا جایی به کارتان خواهد آمد. از مواد غذایی موجود در بازی که برای افزایش میزان سلامتی استفاده میشوند تا سوزنهایی که برای باز کردن قفلها نیازمند آن هستید. این مثالها به وضوح میتواند گستردگی بازی در جزئیات را برایتان مجسم کند.
سیستم تیراندازی و طراحی اسلحه در کنار نکات مثبت دارای نکات منفی هم هست. از نکات مثبت در بخش تیراندازی میتوان به خطوط نشانهگیری بسیار مناسب، نمایش میزان سلامتی تک تک دشمنان و متفاوت بودن تاثیر هر یک از سلاحها بر سلامتی دشمنان اشاره کرد. در بخش طراحی اسلحه نیز بتسدا به جزئیات توجه خاصی داشته است. تعداد بسیار بالای سلاحها، شخصیسازی دقیق و وسیع آنها و تفاوت برد هر یک از آنها ازنکات مثبت بخش طراحی سلاحها است. حال وقتی به نیمه خالی لیوان بنگریم متاسفانه ضعفهایی را در بخش تیراندازی میبینیم که انتظارش را نداشتیم. برای اینکه گلوله ها به هدف برخورد کند باید دشمن دقیقا در وسط خطوط نشانهگیری قرار گیرد و حتی ذرهای تغییر هم سبب میشود گلولهها به خطا برود. به همین علت نیز مورد اصابت قرار دادن موجوداتی مثل عنکبوتهای پرنده بسیار سخت است و بهراحتی مقدار زیادی از گلولههای شما را هدر میدهد. همچنین جدا از این تیراندازی در حالت سوم شخص نیز بسیار سختتر میشود. بهویژه زمانی که اهداف شما در حال حرکت باشند. بهطور کلی بخش تیراندازی بسیار بهتر از این میتوانست پیادهسازی شود.
با اینکه گلوله به سر دشمن اصابت کرده است، اما او هنوز زنده است. مگه میشه؟
معمولا وقتی سخن از بازیهای نقشآفرینی به میان آید، ذهن ما به سمت بازیهایی با داستانی کهن، حماسی و افسانهای منحرف میشود. دلیل این موضوع آن است که ما سبک نقشآفرینی را با چنین عناوینی و چنین پسزمینههایی شناختهایم؛ ولی دنیای بازیهای نقشآفرینی میتواند بسیار متفاوتتر از چیزی باشد که در ذهن شما متصور میشود. Fallout 4 نمونه بارزی برای این مورد است. کمتر عناوینی را مییابید که در سبک نقشآفرینی باشند ولی در عین حال ابعادی از سبک تیراندازی، جهانباز و تاحدودی ماجراجویی را شامل شوند. با ما در ادامه همراه باشید.
باکسآرت رسمی نسخه رایانه شخصی
نام: Fallout 4
استودیو سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
کارگردان: Todd Howard
نویسنده: Emil Pagliarulo
پلتفرمها: پلیاستیشن4، اکسباکسوان و رایانه شخصی
میانگین نمرات بازی: نسخه پلیاستیشن4 87 – نسخه اکسباکسوان 88 – نسخه رایانه شخصی 85
فرنچایز موفق کمپانی بتسدا، Fallout، همان چیزی است که نکاتی کاربردی از اکثر سبکها را در خود گنجانده است. همین است که سبب میشود تا این سری را متفاوتتر و یک سر و گردن بالاتر از همقطاران خود ببینیم. چهارمین نسخه اصلی از سری Fallout سرانجام منتشر شد و حال روی ترازوی بررسی گیمفا قرار گرفته است تا همه خوب و بدهای آن ایان شود.
داستان:
روایت داستان در Fallout 4 طوری است که شما مجبور نیستید تا برای درک آن حتما نسخههای قبلی را تجربه کرده باشید. کاری هوشمندانه از سوی بتسدا که باعث شد تا نه در درک داستان بازی سردرگم شویم و نه نیازی باشد که حتما بازیباز باسابقهای باشیم. از همان ابتدای بازی ظرافتهای خاص و پیچ و خمهای ماهرانه بازی را میتوانید در داستانسرایی دریابید. داستان کلی بازی در مورد اصابت دو بمب اتمی به شهرهای نیویورک و پنسیلوانیا است که در جریان این حمله، گروهی از مردم خود را به پناهگاههای مخصوص میرسانند و گروهی دیگر در جهنم آتش و خون میمانند و میجنگند. داستان بازی شاید ساده و کمی کلیشهای به نظر بیاید ولی مطمئن باشید شما را به خوبی با خود همراه میکند. در واقع شما در ابتدای بازی با اینکه کلیات را دانستهاید؛ اما، نواقصی در جزئیات، شما را به کشف اطلاعات جدید سوق میدهد.
یکی از ایدههای بینظیر بتسدا در ساخت بازی انیمیشنهای آن است. وقتی شما به اندازه کافی در بازی پیشرفت داشته باشید، به هنگام اجرای بازی و قبل از نمایش منوی بازی، انیمیشنی بسیار جالب و تماشایی به نمایش در میآید که هر بار یکی از 7 ویژگی .S.P.E.C.I.A.L را معرفی میکند. ایدهای که تاکنون به یاد نمیآورم در عنوانی دیده شده باشد.
انیمیشنهای ابتدای بازی با افکت تصویری سیاه و سفید بسیار جالب و سرگرم کننده است
نقاط فراز و فرود داستان به سرعت تغییر میکند. شاید در آرامترین لحظات هم اتفاقاتی بزرگ در بازی رخ دهد که همین موضوع باعث میشود تا هیجان بازی بیشتر شود و شما را برای ادامه بازی تشنهتر کند. در واقع داستان بهصورت مرحله به مرحله روایت میشود. اینطور نیست که شما از همان ابتدا ابرقهرمانی تلقی شوید که قرار است دنیا را نجات دهد، بلکه رفته رفته شخصیت و موقعیت خود را پیدا خواهید کرد.
گیمپلی:
از اولین لحظهای که کنترل بازی را در دست میگیرید، میتوانید به خوبی احساس کنید چقدر بازی گسترده است و چقدر شما آزادی عمل دارید؛ زیرا اولین بخشی که با آن روبرو میشویم، طراحی چهره شخصیت قابل بازی است. به جرات میتوان گفت که Fallout 4 در بخش طراحی چهره جزو عناوین انگشت شماری است که شما را کاملا مختار قرار داده است. تقریبا همه اجزای صورت قابل تغییر هستند. اگر احساس کردید که بیش از حد درگیر این بخش شدهاید، تعجب نکنید؛ زیرا این حسی است که پس از تجربه بازی به همه بازیبازان منتقل میشود. نکته منفی در این بخش این است که هر اندازه که شما در طراحی چهره فراخ بال دارید، در بخش طراحی بدن بسیار محدود و سطحی میتوانید دخالت کنید. شاید اگر در این مورد هم بتسدا کمی متوازن عمل میکرد به بهترین بازی در رابـ*ـطه با طراحی شخصیت بازی تبدیل میشد. علاوه بر این، نامی که برای شخصیت خود برمیگزینید، بیشتر حالت نمایشی دارد و حتی یکبار هم تلفظ نمیشود.
طراحی تمام اجزای چهره با وسواس بالایی انجام گرفته است. هر چند که بافت گوشها کمی بیکیفیت به نظر میرسد
بتسدا سعی کرده است تا گیمپلی طوری طراحی شود که شما اجازه دخالت در هر چیزی را داشته باشید. در هنگام گفتگو با سایر شخصیتها چهار دیالوگ پیشفرض برای شما مشخص میشود که میتوانید به دلخواه یکی را برگزینید. البته انتخاب شما در ابتدای بازی تاثیری بر روند بازی نمیگذارد ولی در مراحل بالاتر و مراحل فرعی این انتخابها هم بر روند بازی تاثیر دارد و هم اینکه کاریزمای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
یکی از ارکان مهم در گیمپلی بازی این است که باید جستجوگر و کنجکاو بود. اگر حوصله گشتوگذار در محیط و جمعآوری اطلاعات و تجهیزات مختلف را ندارید از همین الان دور Fallout 4 یک دایره قرمز رنگ بکشید؛ چون قطعا نمیتوانید با فضای بازی کنار بیایید. تقریبا اکثر موارد در بازی را میتوانید برداشته و در پناهگاه خود نگه دارید. از برداشتن هیچ وسیلهای دریغ نکنید؛ زیرا مطمئنا جایی به کارتان خواهد آمد. از مواد غذایی موجود در بازی که برای افزایش میزان سلامتی استفاده میشوند تا سوزنهایی که برای باز کردن قفلها نیازمند آن هستید. این مثالها به وضوح میتواند گستردگی بازی در جزئیات را برایتان مجسم کند.
سیستم تیراندازی و طراحی اسلحه در کنار نکات مثبت دارای نکات منفی هم هست. از نکات مثبت در بخش تیراندازی میتوان به خطوط نشانهگیری بسیار مناسب، نمایش میزان سلامتی تک تک دشمنان و متفاوت بودن تاثیر هر یک از سلاحها بر سلامتی دشمنان اشاره کرد. در بخش طراحی اسلحه نیز بتسدا به جزئیات توجه خاصی داشته است. تعداد بسیار بالای سلاحها، شخصیسازی دقیق و وسیع آنها و تفاوت برد هر یک از آنها ازنکات مثبت بخش طراحی سلاحها است. حال وقتی به نیمه خالی لیوان بنگریم متاسفانه ضعفهایی را در بخش تیراندازی میبینیم که انتظارش را نداشتیم. برای اینکه گلوله ها به هدف برخورد کند باید دشمن دقیقا در وسط خطوط نشانهگیری قرار گیرد و حتی ذرهای تغییر هم سبب میشود گلولهها به خطا برود. به همین علت نیز مورد اصابت قرار دادن موجوداتی مثل عنکبوتهای پرنده بسیار سخت است و بهراحتی مقدار زیادی از گلولههای شما را هدر میدهد. همچنین جدا از این تیراندازی در حالت سوم شخص نیز بسیار سختتر میشود. بهویژه زمانی که اهداف شما در حال حرکت باشند. بهطور کلی بخش تیراندازی بسیار بهتر از این میتوانست پیادهسازی شود.
با اینکه گلوله به سر دشمن اصابت کرده است، اما او هنوز زنده است. مگه میشه؟
نقد و بررسی بازی Fallout 4
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com