- عضویت
- 8/8/19
- ارسال ها
- 1,681
- امتیاز واکنش
- 15,271
- امتیاز
- 323
- محل سکونت
- همدان
- زمان حضور
- 62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی بازی The Bureau: XCOM Declassified
ایده ی نبرد با فضایی ها و حمله ی ناگهانی آن ها به زمین دیگر یک ایده ی خلاق نیست. سال هاست که این ایده با گوشت و خون بازی های ویدئویی و فیلم ها درآمیخته اما چیزی که در XCOM جدید با آن مواجه می شویم، همان کلیشه های داستانی مبارزات علیه فضایی ها نیست؛ همان شوتر سوم شخص بکش برو جلو هم نیست. The Bureau XCOM Declassifeid پر از ایده های خلاقانه است اما سازندگان آن طور که باید از پس تک تک این ایده ها برنیامدند.
ایده ی نبرد با فضایی ها و حمله ی ناگهانی آن ها به زمین دیگر یک ایده ی خلاق نیست. سال هاست که این ایده با گوشت و خون بازی های ویدئویی و فیلم ها درآمیخته اما چیزی که در XCOM جدید با آن مواجه می شویم، همان کلیشه های داستانی مبارزات علیه فضایی ها نیست؛ همان شوتر سوم شخص بکش برو جلو هم نیست. The Bureau XCOM Declassifeid پر از ایده های خلاقانه است اما سازندگان آن طور که باید از پس تک تک این ایده ها برنیامدند.
نام: The Bureau: XCOM Declassified
سازنده: ۲K Marin
ناشر: ۲K Games
سبک: Third person shooter / Tacticall
پلتفرم ها: PC / X360 / PS3
جالب است بدانید که The Bureau XCOM Desclassified از سال ۲۰۰۶ در حال ساخت است و تا زمان اتمام ساخت و انتشار آن، بین سه استودیو دست به دست شده. زحمت طرح های اولیه ی بازی توسط استودیو خوش سابقه ی Irrational Games کشیده شده. چندی بعد هم تایید شد شعبه ی استرالیای ۲K هم دستی در ساخت XCOM جدید خواهد داشت اما تنها چند کانسپت که بهانه ای برای معرفی این بازی بود، به تمام اخبار حول این XCOM خاتمه داد. پس از آن فقط خبر از توقف یا روند کند پیشرفت ساخت این بازی به بیرون درز می کرد. اما پس از نشر یک XCOM استراتژی در سال ۲۰۱۲، وقت آن بود که XCOM بعدی هر چه سریع تر اعلام حضور کند و می ۲۰۱۳، بازی The Bureau XCOM Decalssified معرفی شد اما این بار سازنده ی بازی استودیو خوش سابقه ی ۲K Marin اعلام شد. اما به نظر در پیاده سازی همان طرح های اولیه بازی که در سال ۲۰۰۶ به معرض دید گذاشته شده بود هیچ تجدیدی صورت نگرفت و شاید دست به دست شدن های بسیار و متوقف شدن ساخت بازی برای چندین ماه مهم ترین عاملی باشد که اجازه نداده تا ایده های خلاق The Bureau آن طور که باید پویایی داشته باشند.
آغاز، در هاله ای از ابهام
فکرش بکنید که یک مامور CIA هستید و انتظار دارید مانند خیلی های دیگر پس از چند سال انجام وظیفه بازنشسته شوید اما زندگی ویلیام کارتر (William Carter) شخصیت اصلی The Bureau سرنوشتی متفاوت داشت؛ مانند مردم آمریکا و بسیاری دیگر از مردمان زمین. داستان بازی دقیقا از جایی آغاز می شود که ویلیام پس از یک روز کاری ملال آور در اتاق نشیمن خانه اش نشسته و یک موسیقی دهه شصتی و نوشیدنی های معتاد را بهانه ی رفع خستگی اش کرده. اما پس از این که ویلیام چشم باز می کند، می بیند که کشورش در جنگ است؛ جنگی که بعید است به واسطه ی سلاح های شوروی شکل گرفته باشد و آمریکا را به آن حال و روز انداخته باشد. زندگی همه در یک چشم بهم زدن تغییر می کند و حالا، ویلیام کارتر یک مامور معمولی CIA نیست و عضوی از X-COM است. داستان The Bureau یک پیش درآمد برای این سری محسوب می شود از این رو آغاز و پایان The Bureau برای طرفداران این IP می تواند جذابیت خاصی داشته باشد. اما مهم ترین نکته ای که داستان این بازی را از کلیشه ها دور می کند و جذابیت ویژه ای به آن می بخشد، رخ دادن وقایع این بازی در سال ۱۹۶۲ است؛ زمانی که آمریکا درگیر جنگ سرد با کمونیسم و شوروی بوده و اعتقادات مردمی مبنی بر تبعیض های نژادی در آمریکایی ها موج می زند. از همان آغاز بازی کارتر سعی دارد تا از دلایل حمله ی فضایی ها با خبر شود؛ سعی دارد بداند که چرا X-COM نمی خواهد به مردم و جهانیان اطلاع رسانی کامل شود اما برای این کار اول باید از شر فضایی ها راحت شود. به همین بهانه ویلیام کارتر و چند نفر دیگر به عضویت X-COM در می آیند و داستان بازی سعی در نشان دادن همان کلیشه ی مبارزه بر علیه فضایی ها و نجات جان بشریت دارد. اما از آن جایی که ما می دانیم The Bureau به حمله بیگانگان خاتمه نمی دهد، برای جلوگیری از اسپویل داستانی، سازندگان کنجکاوی های ویلیام کارتر را چاشنی داستان بازی کرده اند. از طرفی سیستم پرسش و پاسخ ها بهانه ای برای برقراری ارتباط بیشتر با سایر شخصیت ها شده اما در کل شخصیت ها به قدری بی روح هستند که فاز دوم داستان بازی به هیچ وجه اثرات مثبتی ندارد.
فکرش را می کردید کنترل مامور CIA را بر عهده بگیرید که در دهه ۶۰ میلادی، با این تیپ کلاسیک و کلاه تمام لبه به نبرد با بیگانگان فضایی می رود؟
ایده ی نبرد با فضایی ها و حمله ی ناگهانی آن ها به زمین دیگر یک ایده ی خلاق نیست. سال هاست که این ایده با گوشت و خون بازی های ویدئویی و فیلم ها درآمیخته اما چیزی که در XCOM جدید با آن مواجه می شویم، همان کلیشه های داستانی مبارزات علیه فضایی ها نیست؛ همان شوتر سوم شخص بکش برو جلو هم نیست. The Bureau XCOM Declassifeid پر از ایده های خلاقانه است اما سازندگان آن طور که باید از پس تک تک این ایده ها برنیامدند.
ایده ی نبرد با فضایی ها و حمله ی ناگهانی آن ها به زمین دیگر یک ایده ی خلاق نیست. سال هاست که این ایده با گوشت و خون بازی های ویدئویی و فیلم ها درآمیخته اما چیزی که در XCOM جدید با آن مواجه می شویم، همان کلیشه های داستانی مبارزات علیه فضایی ها نیست؛ همان شوتر سوم شخص بکش برو جلو هم نیست. The Bureau XCOM Declassifeid پر از ایده های خلاقانه است اما سازندگان آن طور که باید از پس تک تک این ایده ها برنیامدند.
نام: The Bureau: XCOM Declassified
سازنده: ۲K Marin
ناشر: ۲K Games
سبک: Third person shooter / Tacticall
پلتفرم ها: PC / X360 / PS3
جالب است بدانید که The Bureau XCOM Desclassified از سال ۲۰۰۶ در حال ساخت است و تا زمان اتمام ساخت و انتشار آن، بین سه استودیو دست به دست شده. زحمت طرح های اولیه ی بازی توسط استودیو خوش سابقه ی Irrational Games کشیده شده. چندی بعد هم تایید شد شعبه ی استرالیای ۲K هم دستی در ساخت XCOM جدید خواهد داشت اما تنها چند کانسپت که بهانه ای برای معرفی این بازی بود، به تمام اخبار حول این XCOM خاتمه داد. پس از آن فقط خبر از توقف یا روند کند پیشرفت ساخت این بازی به بیرون درز می کرد. اما پس از نشر یک XCOM استراتژی در سال ۲۰۱۲، وقت آن بود که XCOM بعدی هر چه سریع تر اعلام حضور کند و می ۲۰۱۳، بازی The Bureau XCOM Decalssified معرفی شد اما این بار سازنده ی بازی استودیو خوش سابقه ی ۲K Marin اعلام شد. اما به نظر در پیاده سازی همان طرح های اولیه بازی که در سال ۲۰۰۶ به معرض دید گذاشته شده بود هیچ تجدیدی صورت نگرفت و شاید دست به دست شدن های بسیار و متوقف شدن ساخت بازی برای چندین ماه مهم ترین عاملی باشد که اجازه نداده تا ایده های خلاق The Bureau آن طور که باید پویایی داشته باشند.
آغاز، در هاله ای از ابهام
فکرش بکنید که یک مامور CIA هستید و انتظار دارید مانند خیلی های دیگر پس از چند سال انجام وظیفه بازنشسته شوید اما زندگی ویلیام کارتر (William Carter) شخصیت اصلی The Bureau سرنوشتی متفاوت داشت؛ مانند مردم آمریکا و بسیاری دیگر از مردمان زمین. داستان بازی دقیقا از جایی آغاز می شود که ویلیام پس از یک روز کاری ملال آور در اتاق نشیمن خانه اش نشسته و یک موسیقی دهه شصتی و نوشیدنی های معتاد را بهانه ی رفع خستگی اش کرده. اما پس از این که ویلیام چشم باز می کند، می بیند که کشورش در جنگ است؛ جنگی که بعید است به واسطه ی سلاح های شوروی شکل گرفته باشد و آمریکا را به آن حال و روز انداخته باشد. زندگی همه در یک چشم بهم زدن تغییر می کند و حالا، ویلیام کارتر یک مامور معمولی CIA نیست و عضوی از X-COM است. داستان The Bureau یک پیش درآمد برای این سری محسوب می شود از این رو آغاز و پایان The Bureau برای طرفداران این IP می تواند جذابیت خاصی داشته باشد. اما مهم ترین نکته ای که داستان این بازی را از کلیشه ها دور می کند و جذابیت ویژه ای به آن می بخشد، رخ دادن وقایع این بازی در سال ۱۹۶۲ است؛ زمانی که آمریکا درگیر جنگ سرد با کمونیسم و شوروی بوده و اعتقادات مردمی مبنی بر تبعیض های نژادی در آمریکایی ها موج می زند. از همان آغاز بازی کارتر سعی دارد تا از دلایل حمله ی فضایی ها با خبر شود؛ سعی دارد بداند که چرا X-COM نمی خواهد به مردم و جهانیان اطلاع رسانی کامل شود اما برای این کار اول باید از شر فضایی ها راحت شود. به همین بهانه ویلیام کارتر و چند نفر دیگر به عضویت X-COM در می آیند و داستان بازی سعی در نشان دادن همان کلیشه ی مبارزه بر علیه فضایی ها و نجات جان بشریت دارد. اما از آن جایی که ما می دانیم The Bureau به حمله بیگانگان خاتمه نمی دهد، برای جلوگیری از اسپویل داستانی، سازندگان کنجکاوی های ویلیام کارتر را چاشنی داستان بازی کرده اند. از طرفی سیستم پرسش و پاسخ ها بهانه ای برای برقراری ارتباط بیشتر با سایر شخصیت ها شده اما در کل شخصیت ها به قدری بی روح هستند که فاز دوم داستان بازی به هیچ وجه اثرات مثبتی ندارد.
فکرش را می کردید کنترل مامور CIA را بر عهده بگیرید که در دهه ۶۰ میلادی، با این تیپ کلاسیک و کلاه تمام لبه به نبرد با بیگانگان فضایی می رود؟
نقد و بررسی بازی The Bureau: XCOM Declassified
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com