خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cinder

سرپرست بازنشسته فرهنگ و ادب
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/8/18
ارسال ها
2,010
امتیاز واکنش
7,214
امتیاز
308
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
آشنایی با لیگ های مختلف کشورهای اروپایی


سیستم لیگ فوتبال انگلستان English football league system که به نام «هرم فوتبال» Football pyramid نیز شناخته می شود, از یک سری لیگ های پیوسته به یکدیگر در انگلستان تشکیل شده که دارای قالبی سلسه مرتبه ای است

● The football Association علامت اتحادیه فوتبال انگلستان

سیستم لیگ فوتبال انگلستان (English football league system) که به نام «هرم فوتبال» (Football pyramid) نیز شناخته می شود، از یک سری لیگ های پیوسته به یکدیگر در انگلستان تشکیل شده که دارای قالبی سلسه مرتبه ای است. این سیستم راه را برای هر تیمی برای رسیدن به بالاترین سطح آن باز گذاشته است. از این جهت به این سیستم، «سیستم سلسله مرتبه ای هرمی» گفته می شود که هر تیم برای رسیدن به رأس هرم باید سلسله مراتب را از پایین ترین سطح شروع کرده و با پیروزی در هر سطح، یک سطح بالا رود. تیمی که در سطح خود جزو دسته تیم های آخر باشد، باید به یک سطح پایین تر سقوط کند.

▪ ساختار

در رأس این هرم انگلیسی، لیگ برتر (FA Premiere League) قرار دارد. در این لیگ، ۲۰ باشگاه حضور دارند. یک سطح پایین تر، «لیگ فوتبال» یا همان «The Football League» است. The Football League به ۳ سطح تقسیم می شود که در هر سطح ۲۴ تیم باهم رقابت می کنند: The Championship (دسته یک - سطح ۲)، League One (دسته ۲ - سطح ۳) و League Two (دسته ۳ - سطح ۴).

که به این صورت ۹۲ تیم در سیستم لیگ انگلستان بازی می کنند. قبل از سال ۱۹۹۲ و پیش از تأسیس لیگ برتر انگلستان، The Football League به ۴ دسته تقسیم می شد که جمعاً در این ۴ سطح، ۹۲ باشگاه حضور داشتند.به تیم هایی که در لیگ برتر یا یکی از سطح های The Football League بازی کند، «تیم لیگ» و تیم هایی که در غیر از این لیگ ها بازی کند، تیم غیرلیگ (non-League) گفته می شود. به سطحی که تیم های غیر لیگ در آن قرار دارند Football Conference سطح ۵ گفته می شود. Football Conference همچنین دارای یک سطح پایین تر (سطح ۶) است که این سطح به ۲ لیگ مجزا تقسیم می شود: Conference North (لیگ شمال) و Conference South (لیگ جنوب). این ۳ سطح هر کدام شامل ۲۲ تیم می شوند.

▪ FA Premier League لیگ برتر انگلستان

لیگ برتر انگلستان (FA Premier League) بالاترین لیگ فوتبال در انگلستان است که در آن ۲۰ باشگاه برای رقابت با یکدیگر حضور دارند.

این لیگ همچنین بنام Barclays Premiership در انگلستان و Barclays English Premier League در کشورهای دیگر شناخته می شود. این نام در اصل نام تبلیغاتی است که از حامی اصلی این لیگ یعنی بانک و مؤسسه سرمایه گذاری Barclays انگلستان سرچشمه گرفته. Barclays در سال ۱۹۹۳ حامی (اسپانسر) اصلی لیگ برتر انگلستان شد.

قهرمانی در این لیگ، بزرگترین افتخار برای یک باشگاه انگلیسی در کشور انگلستان محسوب می شود. تیم قهرمان لیگ برتر انگلستان به همراه نایب قهرمان آن جواز ورود به لیگ قهرمانان اروپا (UEFA Champions League) را دریافت می کند.

▪ تاریخچه لیگ برتر

لیگ برتر انگلستان (Premier League) در روز ۲۷ می سال ۱۹۹۲ تأسیس شد؛ زمانی که تیم های قدرتمند انگلستان از کهن ترین لیگ فوتبال جهان که به نام «لیگ فوتبال» (The Football League) شناخته می شود، کناره گیری کردند تا با به وجود آوردن لیگی حرفه ای تر، سطح فوتبال و درآمد باشگاه خود را بالا برند.

کناره گیری این تیم ها از لیگ فوتبال بیشتر جنبه تجاری داشت. با سرمایه ای که این تیم ها از فروش حق پخش تلویزیونی دیدارهای خود به شرکت تلویزیون ماهواره ای British Sky Broadcasting Group plc به دست می آوردند، می توانستند رقابت هایی حرفه ای تر را برای خود برپا کنند.بعد از تأسیس این لیگ، The Football League از بین نرفت، بلکه به عنوان لیگ سطح ۲ (دسته یک) انگلستان شناخته شد. یعنی ۳ تیم برتر «لیگ فوتبال» به لیگ برتر صعود می کردند و ۳ آخر لیگ برتر نیز به The Football League سقوط می کردند.

اولین فصل لیگ برتر انگلستان، فصل ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ بود که در روز ۲۰ فوریه ۱۹۹۲ رسماً آغاز شد. این فصل با ۲۲ تیم شروع به کار کرد. سازمان این لیگ اول به شکل یک شرکت با «با مسئولیت محدود» ثبت شد که سهامداران آن رؤسای باشگاه ها بودند.در سال ۱۹۹۵ با فشارهایی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با سازمان لیگ برتر آورد، این سازمان مجبور به حذف ۲ تیم از این لیگ کرد و تیم های آن به ۲۰ باشگاه رسیدند.

▪ The Football League

«لیگ فوتبال» به عنوان قدیمی ترین لیگ فوتبال جهان شناخته می شود. این لیگ پس از ۴ سال بحث و گفت وگو بالاخره تحت اتحادیه فوتبال انگلستان (The Football Association) در ۲۰ جولای ۱۸۸۵ به عنوان لیگی حرفه ای تأسیس شد. ویلیام مک جورج مؤسس اصلی این لیگ بود.

در لیگ فوتبال جزیره ۷۲ تیم از انگلستان و ولز (۳ تیم ولزی) در ۳ سطح: The Championship (دسته یک)، League One (دسته ۲) و League Two (دسته ۳) شرکت دارند. از نظر سطح، این لیگ بعد از لیگ برتر جای دارد.

● لیگ های فوتبال ایتالیا Federazione Italiana Giuoco Calcio

علامت فدراسیون فوتبال ایتالیا سیستم لیگ فوتبال کشور ایتالیا، یک سیستم لیگ به هم متصل است که آن رامی توان لیگ حروف الفبایی نیز نامید. این به این خاطر است که سطوح این سیستم لیگ با حروف الفبا نامگذاری شده است.در بالاترین سطح این سیستم لیگ، Lega Nazionale Professionisti (یعنی لیگ حرفه ای ملی) قرار دارد. این لیگ که به Calcio Lega نیز معروف است (در زبان ایتالیایی Calcio به معنی فوتبال است) به ۲ دسته A و B به نام های Serie A و Serie B تقسیم می شود. در سری A که دسته برتر است ۲۰ تیم وجود دارد. در سری B نیز ۲۲ تیم.بعد از این لیگ ۲ سطحی، Lega Professionisti (لیگ حرفه ای) قرار دارد که این سری لیگ (Serie C) به ۵ لیگ در ۲ سطح C۱ و C۲ تقسیم می گردد:


Lega Professionisti Serie C۱ Girone A


Lega Professionisti Serie C۱ Girone B

Lega Professionisti Serie C۲ Girone A

Lega Professionisti Serie C۲ Girone B

Lega Professionisti Serie C۲ Girone C



سطح C۱ از C۲ بالاتر است. بعد از Serie C، سطح پایین تر وجود دارد که سطح منطقه ای (Regional) است. این سطح Serie D است که در ۹ لیگ در منطقه تقسیم می گردد. در لیگ های Serie C و Serie D، (در هر لیگ) ۱۸ باشگاه وجود دارند.

▪ Lega Calcio تاریخچه لیگ ایتالیا

اولین لیگ فوتبال در ایتالیا در سال های ۱۸۹۰ توسط مهاجران انگلیسی آن کشور راه اندازی شد.اولین باشگاه فوتبال ایتالیا؛ باشگاه ورزشی و کریکت جنوا (Genoa Cricket and Athletic Club) بود که امروزه به باشگاه ورزشی و فوتبال جنوا تبدیل شده. در مارس سال ۱۸۹۸ فدراسیون فوتبال ایتالیا (Federazione Italiana Giuoco Calcio FIGC) در تورین تأسیس شد. اولین فصل لیگ نیز در ۸ می همان سال با حضور ۴ تیم در تورین بازی شد که جنوا برنده آن شد. در سال ۱۹۰۵ این لیگ به FIFA ملحق شد و ساختار یک لیگ استاندارد را به خود گرفت.

ـ Serie A

«سری A» بالاترین سطح لیگ در لیگ فوتبال ایتالیا است. این لیگ همچنین با نام Serie A TIM نیز شناخته می شود چون شرکت تلفن TIM اسپانسر اصلی آن است. در این لیگ ۲۰ تیم حضور دارند. ۳ تیم آخر این لیگ به Serie B سقوط می کنند.اولین فصل این لیگ در سال ۱۹۲۹ سوت خورد. ایتالیا از سال ۱۸۹۸ دارای لیگ منطقه ای در قالب گروه بود اما پس از سال ۱۹۲۹ این لیگ در قالب Serie بازی شد.

ـ Serie B

این لیگ، لیگ دوم کشور ایتالیا محسوب می شود. در آن ۲۲ تیم حضور دارند. قهرمان لیگ «سری B» با لقب cadetti شناخته می شود.در آخر هر فصل ۳ تیم بالای جدول این لیگ به Serie A صعود می کنند. ۴ تیم آخر نیز باید به Serie C بروند.

● لیگ های فوتبال آلمان

سیستم لیگ سراسری در آلمان تقریباً در تمامی ورزش ها یکسان است. یعنی در رأس آن بوندس لیگا (Bundedsiga) قرار دارد، بعد Reginalliga وOberliga، سپس Verbandsliga یا Landesliga یا Landesklasse.

در لیگ فوتبال آلمان هم، چنین سیستم لیگی وجود دارد. آنجا بوندس لیگا به ۲ دسته یک و ۲ تقسیم می شود. دسته ۳ که سطح سوم است، به نام لیگ منطقه ای (Regionalliga) شناخته می شود. این لیگ در ۲ منطقه شمال و جنوب بازی می شود و بعد از آن نیز لیگ های Ober یا Oberliga قرار دارند.

▪ بوندس لیگا

بوندس لیگا (Bundesliga) در واژه به معنی «لیگ فدرال» یا «لیگ اتحادیه» است. لیگ فدرال یا اتحادیه در آلمان به لیگی گفته می شود که در ورزشی خاص (مانند فوتبال) در سطح ملی، سراسری (فدرال) برگزار شود و در آخر یک قهرمان ملی معرفی گردد.به خاطر اینکه سیستم دولت آلمان، دولتی فدرال است و فعالیت های اجتماعی عمومی تحت اداره اتحادیه ها انجام می شوند، نام لیگ های ورزشی ملی آن، به نام لیگ فدرال شناخته می شوند.

این موضوع در کشور اتریش نیز به همین شکل است. چرا که آنجا، هم دولتی فدرال حاکم است و هم زبان رسمی اتریش نیز آلمانی می باشد. در کشور آلمان، هر ورزش یک لیگ سراسری ملی یا همان بوندس لیگا دارد. تمامی مسابقات بوندس لیگا در تمامی ورزش ها به صورت حرفه ای و در سطح استانداردهای ملی برگزار می شوند. از نظر دسته بندی سطح تیمی، معمولاً رقابت های بوندس لیگا به دسته یک و دسته ۲ تقسیم می شوند.

در فوتبال، بوندس لیگای یک(.۱ Bundesliga) دربالاترین سطح است.قهرمان بوندس لیگای یک، قهرمان کشور آلمان (Deutscher Meister) محسوب می شود. بعد از بوندس لیگای ،۱ بوندس لیگای ۲ (.۲ Bundesliga) قرار دارد.تیم قهرمان بوندس لیگای آلمان، به همراه تیم دوم آن مستقیماً به لیگ قهرمانان اروپا(UEFA Champions League) راه پیدا می کنند، در حالی که تیم سوم و یا به همراه تیم چهارم (بسته به تصمیم UEFA) باید برای شرکت در این لیگ به دور Playoff بروند. در بوندس لیگا، ۱۸ تیم فوتبال سطح اول آلمان به مدت یک سال باهم به رقابت می پردازند.دسته های بعدی دیگر جزو بوندس لیگا به شمار نمی روند چرا که آنها در سطح ملی انجام نمی شوند.

دسته های بعدی در سطح منطقه ای (regional) برگزار می شوند و به آنها لیگ های «رجیونال» گفته می شود.نوع انجام بازی در بوندس لیگا دقیقاً از نوع بازی در لیگ پیروی می کند. یعنی هر تیم با تیم دیگر در ۲ بازی رفت و برگشت (در خانه و بیرون از خانه) رقابت می کند. در یک لیگ همه تیم ها می بایست با تمام تیم های دیگر۲ بار بازی کنند. در آلمان، نام بوندس لیگا یاد آور بوندس لیگای فوتبال این کشور است. یعنی وقتی شما بگویید بوندس لیگا، همه پیش فرض را بر این قرار می دهند که منظور شما رقابت های سراسری فوتبال این کشور است. این به دلیل اهمیت و علاقه آلمانی ها به ورزش فوتبال است.

▪ تاریخچه بوندس لیگا

اتحایه فوتبال آلمان Deutscher Fussball-Bund که به نام مخفف DFB شناخته می شود، در بیست و هشتم جولای ۱۹۶۲ تصمیم گرفت بازی های سراسری فوتبال آلمان را تحت لیگی با عنوان Bundesligaبرگزار کند. به این ترتیب تأسیس این لیگ معتبر را می توان ۲۸ جولای ۶۲ به شمار برد. اولین فصل بوندس لیگا فصل ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴ بازی شد.قبل ازتأسیس بوندس لیگا، در سال ۱۹۳۲ فلیکس لینمان (Felix Linnemann) رئیس سابق اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) لیگ حرفه ای (Profiliga) فوتبال آلمان را تحت نام لیگ شاهنشاهی یا لیگ سلطنتی (Reichliga) تأسیس کرد.

در این لیگ فقط بهترین باشگاه های فوتبال آلمان می توانستند بازی کنند اما این لیگ مورد قبول برخی از باشگاه های محلی نبود چرا که با شرایط موجود، این باشگاه ها نمی توانستند در آن شرکت کنند. تا اینکه در تابستان ۱۹۶۲ بعد از اینکه تیم ملی آلمان در یک چهارم پایانی جام جهانی شیلی حذف شد، هرمن نویبرگر (Hermann Neuberger) که بعداً رئیس اتحادیه فوتبال آلمان شد، پیشنهادی برای بازسازی و ایجاد ساختاری جدید برای فوتبال و لیگ آلمان کرد. در ۲۸ جولای همان سال، DFB در شهر دورتموند (Dortmund) تشکیل جلسه داد و تصمیم بر آن گرفت که فصل ۱۹۶۴-۱۹۶۳ را تحت سیستم لیگ حرفه ای بوندس لیگا به اجرا در آورد.

▪ Regionalliga لیگ منطقه ای آلمان

لیگ رجیونال، لیگ سطح (دسته) ۳ آلمان محسوب می شود. لیگی که یک سطح از بوندس لیگای۲ (.۲ Bundesliga) لیگ دسته ۲ پایین تر است.لیگ رجیونال (مردان) از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۴ به عنوان لیگ سطح ۲ به شمار می رفت، یعنی بعد از بوندس لیگا بود. بعد از آن حدود ۲۰ سال چنین لیگی وجود نداشت. در سال ۱۹۹۴ این لیگ به عنوان لیگ ۳ بین .۲ Bundesliga و Oberliga قرار گرفت. رجیونال لیگا به ۲ بخش شمال و جنوب (Nord und Sud) تقسیم می شود. ۴ یا ۵ تیم آخر هر بخش به Oberliga سقوط می کنند.

ـ Oberliga

اوبرلیگا در آلمان شرقی (DDR) سابق از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۱ سال به عنوان لیگ سطح یک شناخته می شد. این لیگ با نام DDR-Oberliga معروف بود. در آلمان غربی و در اصل آلمان کنونی، این لیگ از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۳ یعنی قبل از ایجاد بوندس لیگا، لیگ سطح یک بود.امروزه این لیگ به عنوان لیگ سطح چهارم شناخته می شود. بعد از این لیگ، Regionalliga قرار دارد.

● Real Federacion Espanola de Futbol لیگ های فوتبال اسپانیا

علامت فدراسیون فوتبال اسپانیا سیستم لیگ فوتبال در کشور اسپانیا شامل ۴ سطح (دسته) اصلی می شود: سطح اول که به نام La Liga شناخته می شود، سطح دوم (Segunda Division A)، سطح سوم(Segunda Division B) و سطح سوم (Tercera Division).

سیستم این لیگ های فوتبال سلسله مراتبی است. یعنی هر تیم از پایین ترین سطح که سطح محلی است می بایست شروع کند تا خود را به Primera Division یا همان La Liga لیگ برتر برساند. قهرمان La Liga قهرمان فوتبال کشور اسپانیا محسوب می شود.لالیگا یا LFP اولین سطح فوتبال را در اسپانیا دارد، بعد از آن،Segunda Division A قرار گرفته. این ۲ لیگ، لیگ حرفه ای اسپانیا به شمار می روند، در حالی که Segunda Division B و Tercera Division که دسته ۳ و ۴ هستند به عنوان لیگ های آماتور (amatuer) و منطقه ای (regional) برگزار می شوند.

▪ لالیگا

La Liga de futbpl Profesional صورت مخفف( LFP) به معنای «لیگ فوتبال حرفه ای» League of Professional Football) (he است. این لیگ همچنین به نام Primera Divisin به معنی «دسته برتر» یا «دسته اول» نیز معرفی می گردد.این لیگ در جمع ۴ لیگ برتر جهان جای دارد و گاهی از آن به عنوان بهترین لیگ جهان (از نظر کیفیت، جذابیت و حرفه ای بودن) یاد می شود.La Liga de futbpl Profesional ، لیگی است که در آن بزرگترین بازیکنان جهان از سراسر دنیا توپ زدند و می زنند. ۴ تیم اول این لیگ (بنابر تصمیم UEFA) مستقیماً به لیگ قهرمانان اروپا (UEFA Champions League) صعود می کنند. تیم پنجم و ششم نیز به جام حذفی اروپا (UEFA Cup)می روند. در لالیگا ۲۰ تیم در طول یک سال تحت دیدارهای خانگی و خارج از خانه (رفت و برگشت) با یکدیگر به رقابت می پردازند. ۳ تیم آخر این لیگ به Segunda Division A سقوط می کنند.

▪ La Liga de futbpl Profesional تاریخچه لالیگا

در سال ،۱۹۲۷ خوزه ماریا آچا (Jose Maria Acha)، مدیر باشگاه Arenas Club de Getxo اولین ایده تأسیس یک لیگ فوتبال ملی در اسپانیا را پیشنهاد داد. بعد از بحث و گفت وگوی بسیار در مورد حجم لیگ و اینکه چه تیم هایی در آن شرکت کنند، سرانجام فدراسیون فوتبال اسپانیا (Real Federacion Espanola de futbol) راضی شد این لیگ با حضور ۱۰ تیم از سال ۱۹۲۸ راه اندازی شود. این ۱۰ تیم، شامل ۶ تیم بارسلونا، رئال مادرید، آتلتیک بیلبائو، رئال سوسیه داد، آرناس کلوب و رئال اونیون، یعنی قهرمانان سابق جام حذفی (Copa de Rey) و ۳ تیم راه یافته به مرحله فینال (پایانی) همین جام (یعنی تیم های آتلتیکو مادرید، RDC اسپانول و CE اوپا)، به همراه یک تیم ریسینگ سانتاندر (به عنوان تیمی که تحت یک بازی حذفی برگزیده شده بود) می شد.

اولین تیمی که در این لیگ قهرمان شد باشگاه بارسلونا (FC Barcelona) بود.

ـ Segunda Division

این لیگ که نام آن «لیگ دسته ۲» است خود به ۲ لیگ با ۲ سطح مجزا تقسیم می شود: یکی Segunda Divisin A و دیگری Segunda Divisin B.Segunda Divisin A لیگ دسته ۲ فوتبال اسپانیا، یعنی بعد از La Liga قرار دارد که در آن ۲۲ تیم وجود دارند. ۳ تیم برتر این لیگ به Primera Division یا همان لالیگا می روند.Segunda Divisin B پس از Segunda Divisin A قرار دارد. در این لیگ ۲۰ تیم در ۴ گروه مجزا بازی می کنند.

● UEFA Champions League لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا یا جام باشگاه های اروپا(UEFA Champions League) لیگی است که بین باشگاه های اروپایی عضو یوفا که در کشور خود کسب مقام قهرمانی کرده اند یا به این لیگ راه یافته اند، سالانه برگزار می شود.این لیگ توسط اتحادیه انجمن های فوتبال اروپا (Union of European Football Associations) یا همان یوفا (UEFA) سازماندهی، اداره و برگزار می شود. کارشناسان فوتبال جهان، این لیگ را معتبرترین لیگ جهان می دانند. بینندگان و تماشاگران این لیگ به میلیارد نفر در سراسر جهان می رسند.در مرحله گروهی این لیگ اروپایی، ۳۲ تیم حاضرند که تا مرحله فینال تمام بازی ها به صورت رفت و برگشت انجام می شوند.

▪ ساختار و قالب

قبل از مرحله گروهی این لیگ، ۳ مرحله (round) راهیابی وجود دارد. درمرحله گروهی (UEFA Champions League )جمعاً ۳۲ تیم در ۸ گروه ۴ تیمی حضور دارند که از هر گروه ۲ تیم بالا می آیند. تیم سوم هر گروه به جام یوفا (UEFA Cup) سقوط می کند در حالی که تیم چهارم کلاً حذف می شود.بعد از مرحله گروهی، راند یک حذفی (playoff) با حضور ۱۶ تیم انجام می شود و بعد از آن یک چهارم پایانی، سپس نیمه پایانی و سرانجام دیدار پایانی انجام می شود. تمام دیدارها به غیر از فینال رفت و برگشتی صورت می گیرند. بازی فینال نیز در یکی از شهرهای اروپا که تیم آن شهر از مرحله گروهی صعود کرده، برگزار می شود.

▪ تاریخچه جام باشگاه های اروپا

چامپیونز لیگ (Champions League) نخستین سری رقابت های بین باشگاهی است که کار خود را دقیقاً یک ماه بعد از اولین کنگره سران یوفا (UEFA) که در شهر وین و تاریخ ۲ مارس ۱۹۵۵ برگزار شد، آغاز کرد.البته بنا به دلایلی نامشخص، ایده و فکر برگزاری رقابت های اروپا متعلق به اتحادیه یوفا نبوده است.

در ابتدا این رقابت ها European Champion Clubs Cup نامیده می شد که بعدها برای سهولت آن را European Cup می گفتند، از سویی دیگربسیاری از مسئولان بنیانگذاران یوفا نگران رقابت های تیم های ملی بودند و پیرامون این جریان تنها گابریل هانوت سردبیر روزنامه اکیپ بود که در مجموع به دنبال یک مناسبتی به منظور ایجاد رقابتی گسترده میان تیم های باشگاهی اروپایی می گشت؛ چرا که به نظر می رسید بازی های یوفا محدودیت های خاصی دارند.

هانوت با کمک همکار خود ژاکه فران (Jacques Ferran)، توانست از پس چالش هایی که سر راه این رقابت ها بود برآید تا سرانجام اولین سری این بازی ها چهارشنبه شب ها در زیر نور چراغ و پروژکتورهای عظیم الجثه استادیوم ها انجام شد. این تورنمنت به حمایت مؤسسه اکیپ برگزار گشت، اگرچه آنها هم نمی دانستند برای تیم پیروز چه اتفاقی قرار است رخ دهد اما از باشگاه های مطرح و معتبر اروپایی دعوت کردند پا به عرصه رقابت گذاشته و قدرت خود را محک بزنند.

▪ اولین بازی ها

نتیجه این تلاش ها چنان شد که در روز دوم و سوم آوریل ۱۹۵۵ طبق مقررات وضع شده ۱۶ اکیپ تیم تاپ اروپایی با هم به رقابت پرداختند و به مصاف یکدیگر رفتند. اولین مسابقه جام باشگاه های اروپا میان ۲ باشگاه Sporting Clube De Portegal و FK Partizan در شهر لیسبون پرتغال انجام شد که در بازی رفت ۲ تیم به تساوی ۳ بر ۳ رسیدند اما در بازی برگشت که در شهر بلگراد برگزار شد، تیم پارتیزان با نتیجه ۵ بر ۲ به دور بعدی بازی ها صعود کرد.


آشنایی با لیگ های مختلف کشورهای اروپایی

 
  • تشکر
Reactions: نگین نوروزی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا