خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cinder

سرپرست بازنشسته فرهنگ و ادب
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/8/18
ارسال ها
2,010
امتیاز واکنش
7,214
امتیاز
308
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
با رشته ها و مواد مختلف شنا بیشتر آشنا شویم


انواع و ماده های شنا
ورزش شنا یکی از ورزش های محبوب جهان است و ما در این نوشته تلاش کرده ایم که شما را با رشته ها و مواد مختلف شنا بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش پول تیکت؛ ورزش شنا یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی در سراسر جهان است که در رشته ها و مواد مختلف شنا انجام شده و هر ساله به علاقمندان به این رشته ورزشی افزوده می شود. طبق آمار مسابقات المپیک ریو این رشته جزو محبوب ترین ورزش ها بود و همین مسئله نیز نشان می دهد که این ادعا صحت دارد هر ساله به علاقمندان به این رشته ورزشی افزوده می شود.


نکته جالب اینکه خیلی از افرادی که حتی شنا را به عنوان یک ورزش حرفه ای انتخاب نمی کنند هم با مراجعه به کلاس های آموزشی در هر رده سنی سعی بر آموزش آن دارند.



همین مسئله و جذابیت آب تنی سبب شده که ما شاهد مدل های مختلفی از شنا باشیم که توسط افراد آماتور تا حرفه ای انجام می شود اما آنچه در مسابقات رسمی به عنوان ورزش شنا شناخته می شود متفاوت است و این رشته ورزشی رشته ها و مواد مختلف شنا ی مخصوص به خود را دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

در واقع در کلیه مسابقات رسمی و بین المللی ۴ نوع با استیل های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
۱- شنای آزاد ( هر نوع شنایی می تواند باشد بجز کرال پشت – قورباغه – پروانه ) ، گونه‌ای از شنا است که توسط فینا تعریف شده و در مسابقات مختلف جهانی و المپیک اجرا میشود که از سریع‌ترین سبک‌های شنا محسوب میشود

۲- کرال پشت

۳- شنای قورباغه

۴- شنای پروانه

این چهار شنا از رده های مختلف سنی با متراژهای مختلف بر گزار می شود.



در بر گزاری مسابقات رسمی سه رده سنی وجود دارد:
نوجوانان در سنین : زیر ده سال – ۱۱ و ۱۲ سال – ۱۳ و ۱۴ سال

جوانان در سنین : ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ سال

بزرگسال (عموم) در سنین: ۱۸ به بالا

علاوه بر مسابقات انفرادی مسابقاتی نیز بصورت امدادی ( ۴ نفره ) مختلط – آزاد بر گزار می شود در مسابقات امدادی ( مختلط امدادی ) حتما باید از ۴ شناگر استفاده شود که نفر اول آن کرال پشت – نفر دوم قورباغه و شناگر سوم پروانه و آخرین شناگر شنای آزاد انجام دهد . در شنای مختلط انفرادی یک شناگر که شنای اول آن پروانه شنای دوم آن پشت و دو شنای آخر قورباغه و آزاد می باشد.

مواد مسابقه دو سال :
۵۰ متر آزاد – ۵۰ متر قورباغه – ۵۰ متر پشت – ۵۰ متر پروانه – ۵۰*۴ آزاد انفرادی و تیمی

مواد مسابقه ۱۱ -۱۲ سال :
۵۰ متر آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰ آزاد – ۱۰۰ قورباغه – ۱۰۰ پشت – ۱۰۰ پروانه – ۲۰۰ مختلط انفرادی – ۱۰*۴ تیمی مواد مسابقات۱۳ – ۱۴ سال:

۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰ قورباغه – ۱۰۰ و ۲۰۰ پشت – ۱۰۰ و۲۰۰ پروانه – ۵۰*۴ مختلط انفرادی -۱۰۰ *۴ آزاد تیمی ۱۰۰ *۴ مختلط تیمی

موارد مسابقات ۱۷-۱۶-۱۵ سال:
شنا ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ آزاد – ۱۰۰ و ۲۰۰ پشت – ۱۰۰ و ۲۰۰ قورباغه – ۱۰۰و۲۰۰ پروانه – ۵۰*۴ و۱۰۰*۴ مختلط انفرادی – ۱۰۰*۴ و۲۰۰*۴ مختلط تیمی

یک شناگر می تواند در همه موارد بالا شرکت کند واز هر تیم در هر مواد ۲ نفر بیشتر نمی توانند شرکت نمایند.

مقررات برگزاری مسابقه:
در هر مسابقه شنا اگر بصورت کشوری ورسمی برگزار شود حداقل ۳۰ داور نیاز دارد که این تعداد را در مسابقه داخلی میتوان به ۱۵-۱۰ نفر کاهش یابد داوران مسابقه شامل:

سر داور ۱ نفر – استارتر-داوران وقت نگهدار برای هر خط ۳ نفر – سرپرست وقت نگهداران – داور برگشت – سرپرست داوران برگشت۲ نفر – داوران استیل ۲ نفر – داور برگشت در ابتدا وانتهای استخر ۱ نفر – منشی کل ۱ نفر – هماهنگ کننده ۲ نفر – گوینده ۱نفر – داور رده بنده دست کم برای هر خط ۱ نفر – سر پرست داوران رده بندی


معرفی رشته شنا

 
  • تشکر
Reactions: نگین نوروزی و *Ghazale*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا