- عضویت
- 5/7/19
- ارسال ها
- 528
- امتیاز واکنش
- 2,465
- امتیاز
- 198
- سن
- 25
- زمان حضور
- 2 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
پژوهشگران همواره در تلاشند تا ایمنی را در سفرهای هوایی افزایش دهند و با عیب یابی سریع، از وقوع هرنوع مشکلی در سفرها پیشگیری کنند. اما عموما شناسایی عیبها در هواپیما کار آسانی نیست. اگر به سیستمها و تجهیزاتی که در ساخت هواپیما به کار می رود نگاهی بیندازیم، می بینیم که موفقیت در یافتن عیبهای احتمالی در میان این اجزا یک چالش جدی برای متخصصان است.
آنتونی کروکسفورد و همکارانش در دانشگاه بریستول بریتانیا در حال تکمیل فناوری نوینی هستند که می تواند آسیبهای کوچک را در اجزای هواپیماها شناسایی کند. آنها برای کنترل وضعیت ایمنی تجهیزات و فلزات از روش مافوق صوت غیرخطی استفاده می کنند.
آنها صدها سیگنال صوتی را از اجزای تشکیل دهنده هواپیما عبور می دهند و سپس به انعکاس این صداها و تغییراتی که در آنها بوجود آمده گوش می دهند و با این کار در نهایت تصویری از آنچه در داخل فلزات روی داده، به دست خواهند آورد و پی می برند که آیا آسیب یا ترکی در قسمتهایی از این فلزات بوجود آمده است یا خیر.
در حال حاضر مهندسان تنها می توانند مشکلات و آسیبهای بزرگ را تشخیص دهند. درحالیکه به کمک فناوری ساخته شده توسط آنتونی کروکسفورد و همکارانش و روش مافوق صوت غیرخطی کوچکترین تغییرات و آسیبها نیز قابل شناسایی است.
او می گوید: «شیوه کار به این شکل است که انرژی ارسال شده ترکها را می لرزاند و باعث تولید صدای اضافی می شود و تغییراتی را در هارمونی آنها بوجود می آورد. در نهایت صداهایی را که شما در فرکانس مشخصی فرستادید، در فرکانسهای متفاوتی دریافت می کنید. در یک سیستم کاملا خطی شما تنها فرکانسهای را که فرستادید دریافت می کنید اما در شیوه جدید، ما می توانیم حتی ترکهایی را که در نزدیکی یک سوراخ بوجود آمده تشخیص دهیم. این کار در برنامه های هوافضا، جایی که نگرانی هایی درباره وقوع ترک در کنار پیچ ها به وجود می آید و مانع از محکم کردن پیچها می شود، مهم است.»
این فناوری هم قابل استفاده در صنعت هوانوردی است و هم می تواند ترکهای پنهان و ضعف در ساختار سازه های بزرگ صنعتی مثل پلها را مشخص کند. دانشمندان می گویند این فناوری می تواند در آینده باعث شود که سازه های فلزی با کیفیت بهتری ساخته شوند.
منبع: یورونیوز
آنتونی کروکسفورد و همکارانش در دانشگاه بریستول بریتانیا در حال تکمیل فناوری نوینی هستند که می تواند آسیبهای کوچک را در اجزای هواپیماها شناسایی کند. آنها برای کنترل وضعیت ایمنی تجهیزات و فلزات از روش مافوق صوت غیرخطی استفاده می کنند.
آنها صدها سیگنال صوتی را از اجزای تشکیل دهنده هواپیما عبور می دهند و سپس به انعکاس این صداها و تغییراتی که در آنها بوجود آمده گوش می دهند و با این کار در نهایت تصویری از آنچه در داخل فلزات روی داده، به دست خواهند آورد و پی می برند که آیا آسیب یا ترکی در قسمتهایی از این فلزات بوجود آمده است یا خیر.
در حال حاضر مهندسان تنها می توانند مشکلات و آسیبهای بزرگ را تشخیص دهند. درحالیکه به کمک فناوری ساخته شده توسط آنتونی کروکسفورد و همکارانش و روش مافوق صوت غیرخطی کوچکترین تغییرات و آسیبها نیز قابل شناسایی است.
او می گوید: «شیوه کار به این شکل است که انرژی ارسال شده ترکها را می لرزاند و باعث تولید صدای اضافی می شود و تغییراتی را در هارمونی آنها بوجود می آورد. در نهایت صداهایی را که شما در فرکانس مشخصی فرستادید، در فرکانسهای متفاوتی دریافت می کنید. در یک سیستم کاملا خطی شما تنها فرکانسهای را که فرستادید دریافت می کنید اما در شیوه جدید، ما می توانیم حتی ترکهایی را که در نزدیکی یک سوراخ بوجود آمده تشخیص دهیم. این کار در برنامه های هوافضا، جایی که نگرانی هایی درباره وقوع ترک در کنار پیچ ها به وجود می آید و مانع از محکم کردن پیچها می شود، مهم است.»
این فناوری هم قابل استفاده در صنعت هوانوردی است و هم می تواند ترکهای پنهان و ضعف در ساختار سازه های بزرگ صنعتی مثل پلها را مشخص کند. دانشمندان می گویند این فناوری می تواند در آینده باعث شود که سازه های فلزی با کیفیت بهتری ساخته شوند.
منبع: یورونیوز
استفاده از اصوات برای عیبیابی در هواپیما
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com