نویسنده این موضوع
مقدمه
یادگیری ما را نمیتوان با مقیاسی مانند عقربه سوخت ماشین اندازه گیری کرد که از خالی تا پر تغییر میکند. ما با مرور دوباره آنچه که قبلا آموختهایم و بازاندیشی در افکار و طرحهایمان برای یادگیری در آینده ، یاد میگیریم و همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد. همه روانشناسان پرورشی و متخصصان آموزشی معتقدند که تواناییهای آفریننده و شیوههای فکری واگرا را میتوان به افراد ، بویژه به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
آموزش هوش
در گذشته چنین تصور میشد که هوش یک توانایی ارثی غیر قابل تغییر است و به همین دلیل آموزش در آن تأثیری نخواهد داشت.نظریههای تازهتر ، هوش را یک رشته فرآیند ذهنی میدانند و بر تغییر ناپذیری آن اصرار چندانی نمیورزند. لذا از لحاظ پرورشی نظریههای امیدوار کنندهتری هستند .
مطالعه به سبکی دیگر
اساس امر مطالعه و خواندن بدون فراموشی ، یادگیری و استرس در زندگی روزمره ، امری عادی است و گاه میتواند نتایج مثبتی داشته باشد. اما هنگامی که جنبه مرضی پیدا کند و به صورت نگرانی و اضطراب دائم درآید، میتواند خطرناک باشد. بهترین راه غلبه بر استرس پیدا کردن راه حل و تکنیکی متناسب با شخصیت فرد میباشد.
توصیههایی مهم برای امتحان
امتحان ، معیار ارزشیابی دانستهها و تواناییهای شماست و شما میتوانید از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارتهای یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی در حین امتحان ، عملکرد شما را تحت تأثیر قرار میدهد.
یادداشت برداری در کلاس
یادداشتبرداری یکی از مهمترین مهارتهایی است که به شما در فهم مطالب بسیار کمک میکند. اگر جزوهای دقیق و منظم داشته باشید، میتوانید در مراحل مختلف تحصیل از مطالب آن بهره ببرید.
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟
یکی از مهمترین مهارتهای یادگیری ، درک مطلب میباشد. هر چه ادراک و دریافت بهتر باشد، یادگیری و یادآوری مطالب نیز آسانتر میشود. برای درک بهتر باید هدف و انگیزه داشت. مطالعه بدون هدف و پیش زمینه همچون گردابی است که فرد را در خود گرفتار میکند.
یادداشت برداری علمی (درخت حافظه)
درخت حافظه روش علمی یادداشتبرداری است که به وسیله آن میتوان شکل کلی موضوع و ارتباط بین نکات مختلف را نشان داد. شکل جایگیری مطالب در درخت حافظه به گونهای است که یادآوری و دوره مطالب را بسیار آسان میکند.
تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه
در روش SQ3R سعی بر این است تا با ایجاد زمینهای در ذهن قبل از مطالعه ، روند یادگیری فعالتر و آسانتر گردد. SQ3R مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey) ، سؤالسازی (Question) ، خواندن (Read) ، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).
مطالعه مفید چگونه حاصل میشود؟
آیا تا کنون دقت کردهاید که هر جلسه مطالعه شما چگونه شروع میشود؟ مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز آن چیست؟ چگونه میتوان روش مناسبی برای شروع مطالعه یافت؟ برای مطالعه بهتر لازم است پاسخ مناسبی برای این پرسشها بیابید.
تکنیکهایی برای تقویت تمرکز
چرا برخی میتوانند تمرکز حواس داشته باشند و برخی دیگر از آن بیبهرهاند؟ دلیل آن هرچه باشد راههایی برای تقویت تمرکز در افراد وجود دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.
تکنیکهایی برای افزایش فعالیت ذهنی
میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی ، علایق ، انگیزهها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر میکند. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه میکنیم بیشتر باشد، آنها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت.
یادگیری مرحلهای (جعبه لایتنر)
یکی از مهمترین بخشهای یادگیری ، توانایی غلبه بر فراموشی است. در یادگیری مرحلهای با تکرار مطالب در فواصل معین ، میتوان بر فراموشی غلبه کرد. بطوری که پس از پایان این مراحل ، مطالب در حافظه بلند مدت وارد شده و برای همیشه در آن باقی بمانند.
مطالعه و تکرار
همه میدانند که بدون مرور مطالب نمیتوان آنها را به خاطر سپرد. برای مرور مطلب غیر از مکان مطالعه ، زمان آن نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر بدون در نظر گرفتن زمان، به مطالعه بپردازیم تواناییهای یادگیریمان به تدریج کاهش مییابد.
یادگیری ما را نمیتوان با مقیاسی مانند عقربه سوخت ماشین اندازه گیری کرد که از خالی تا پر تغییر میکند. ما با مرور دوباره آنچه که قبلا آموختهایم و بازاندیشی در افکار و طرحهایمان برای یادگیری در آینده ، یاد میگیریم و همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد. همه روانشناسان پرورشی و متخصصان آموزشی معتقدند که تواناییهای آفریننده و شیوههای فکری واگرا را میتوان به افراد ، بویژه به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
آموزش هوش
در گذشته چنین تصور میشد که هوش یک توانایی ارثی غیر قابل تغییر است و به همین دلیل آموزش در آن تأثیری نخواهد داشت.نظریههای تازهتر ، هوش را یک رشته فرآیند ذهنی میدانند و بر تغییر ناپذیری آن اصرار چندانی نمیورزند. لذا از لحاظ پرورشی نظریههای امیدوار کنندهتری هستند .
مطالعه به سبکی دیگر
اساس امر مطالعه و خواندن بدون فراموشی ، یادگیری و استرس در زندگی روزمره ، امری عادی است و گاه میتواند نتایج مثبتی داشته باشد. اما هنگامی که جنبه مرضی پیدا کند و به صورت نگرانی و اضطراب دائم درآید، میتواند خطرناک باشد. بهترین راه غلبه بر استرس پیدا کردن راه حل و تکنیکی متناسب با شخصیت فرد میباشد.
توصیههایی مهم برای امتحان
امتحان ، معیار ارزشیابی دانستهها و تواناییهای شماست و شما میتوانید از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارتهای یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی در حین امتحان ، عملکرد شما را تحت تأثیر قرار میدهد.
یادداشت برداری در کلاس
یادداشتبرداری یکی از مهمترین مهارتهایی است که به شما در فهم مطالب بسیار کمک میکند. اگر جزوهای دقیق و منظم داشته باشید، میتوانید در مراحل مختلف تحصیل از مطالب آن بهره ببرید.
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟
یکی از مهمترین مهارتهای یادگیری ، درک مطلب میباشد. هر چه ادراک و دریافت بهتر باشد، یادگیری و یادآوری مطالب نیز آسانتر میشود. برای درک بهتر باید هدف و انگیزه داشت. مطالعه بدون هدف و پیش زمینه همچون گردابی است که فرد را در خود گرفتار میکند.
یادداشت برداری علمی (درخت حافظه)
درخت حافظه روش علمی یادداشتبرداری است که به وسیله آن میتوان شکل کلی موضوع و ارتباط بین نکات مختلف را نشان داد. شکل جایگیری مطالب در درخت حافظه به گونهای است که یادآوری و دوره مطالب را بسیار آسان میکند.
تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه
در روش SQ3R سعی بر این است تا با ایجاد زمینهای در ذهن قبل از مطالعه ، روند یادگیری فعالتر و آسانتر گردد. SQ3R مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey) ، سؤالسازی (Question) ، خواندن (Read) ، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).
مطالعه مفید چگونه حاصل میشود؟
آیا تا کنون دقت کردهاید که هر جلسه مطالعه شما چگونه شروع میشود؟ مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز آن چیست؟ چگونه میتوان روش مناسبی برای شروع مطالعه یافت؟ برای مطالعه بهتر لازم است پاسخ مناسبی برای این پرسشها بیابید.
تکنیکهایی برای تقویت تمرکز
چرا برخی میتوانند تمرکز حواس داشته باشند و برخی دیگر از آن بیبهرهاند؟ دلیل آن هرچه باشد راههایی برای تقویت تمرکز در افراد وجود دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.
تکنیکهایی برای افزایش فعالیت ذهنی
میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی ، علایق ، انگیزهها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر میکند. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه میکنیم بیشتر باشد، آنها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت.
یادگیری مرحلهای (جعبه لایتنر)
یکی از مهمترین بخشهای یادگیری ، توانایی غلبه بر فراموشی است. در یادگیری مرحلهای با تکرار مطالب در فواصل معین ، میتوان بر فراموشی غلبه کرد. بطوری که پس از پایان این مراحل ، مطالب در حافظه بلند مدت وارد شده و برای همیشه در آن باقی بمانند.
مطالعه و تکرار
همه میدانند که بدون مرور مطالب نمیتوان آنها را به خاطر سپرد. برای مرور مطلب غیر از مکان مطالعه ، زمان آن نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر بدون در نظر گرفتن زمان، به مطالعه بپردازیم تواناییهای یادگیریمان به تدریج کاهش مییابد.
چرخه یادگیری
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com