خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
پریدن غذا در گلوی گربه (Choking on something ) امری شایع نیست. گربه ها موجوداتی دقیق و تاحدی وسواسی اند و عموما اشیاء یا خوراکی های تیز و زبر و خشن را فرو نمیدهند . برخلاف سگ ها، گربه ها علاقهء چندانی به فرو دادن توپ های کوچک ، تکه های چوب ، استخوان و یا لقمه های بزرگ غذا نیستند. اگرچه به ندرت نخ و سوزن را قورت می دهند. اثر مخرب بلعیده شدن اینگونه اشیاء توسط گربه بیشتر در سیستم گوارشی گربه است و نه سیستم تنفسی.

غضروفی که نای گربه را از دیگر بخش های بدن جدا کرده و از آن حفاظت می کند بسیار حساس است با این حال پریدن غذا در گلوی گربه بسیار نادر است و در بیشتر موارد دندان های افتادهء خود گربه هستند که باعث ایجاد این مسئله می گردند. از آنجا که پریدن غذا در گلوی گربه امری بسیار نادر است توصیه می شود که در صورت مشاهدهء این پدیده در گربه، از هرگونه کمک های اولیه اجتناب کنید و سریعا گربه را به نزد دامپزشک ببرید. سعی نکنید به گربه تنفس مصنوعی دهید . سعی نکنید با ضربه زدن به پشت یا سـ*ـینهء گربه به او کمک کنید. وقت را هدر ندهید . فورا گربه را نزد دامپزشک ببرید.

اگر واقعا مشکل گربهء شما پریدن غذا در گلو باشد او در شرائط بسیار بد تنفسی به سر می برد و هرگونه کمک شما در خانه برای بهبود وضعیت او می تواند باعث بدتر شدن شرائط تنفسی گربه شود. گربه ها در زمانی که دچار مشکل تنفسی می گردند موجوداتی به شدت آسیب پذیر و ترسیده اند. هرگونه دخالت انسان برای کمک به چنین گربه ای ممکن است به مرگ گربه بر اثر استرس و ترس منجر شود. اگر گربه شما مدام سلفه می کند، با پنجهء خود به صورت خود می زند ، صورت خود را می فشارد و به سختی تنفس می کشد، او را فورا به نزد دامپزشک ببرید . در یک مرکز دامپزشکی با تزریق داروی آرامبخش یا بیهوشی ، پزشک به گربهء شما کمک می کند تا استرس حاصل از کمبود اکسیژن را برطرف کند. هر گونه ابتکار عمل شخصی شما برای کمک به این گربه می تواند به مرگ او منجر شود . پس سریعا گربه را به یک مرکز دامپزشکی منتقل کنید.

البته باید توجه داشت که مشکلات دیگری هستند که تغریبا علائم یکسانی با پریدن غذا در گلوی گربه دارند . باید دقت داشت که ایجاد این عارضه ها را با پریدن غذا در گلوی گربه اشتباه نکنیم . آسم در گربه ها ،مشکلات قلبی گربه، بیماری های مرتبط با غدد لنفاوی گربه و حتی کرم قلب گربه می توانند علائم و نشانه هایی شبیه به نشانه های پرش غذا در گلوی گربه داشته باشند.

به یاد داشته باشید که از هرگونه تلاش برای کمک به گربه ای که دچار پرش غذا در گلو شده جدا جلوگیری کنید. هرگونه ایجاد استرس در گربه ای که به شدت نیازمند اکسیژن است می تواند مرگبار باشد. اگرچه انتقال گربه با اتومبیل به مرکز درمانی نیز تا حدی استراس زاست ولی بی شک این استرس بسیار کمتر از ترسی است که شما با تلاش احتمالی خود برای کمک به گربه ای که در حال خفگی است، به او منتقل می کنید.

بستن قلاده ای تنگ و محکم به گردن گربه می تواند از دلائل پریدن غذا در گلوی گربه باشد.


پریدن غذا در گلوی گربه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا