خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,969
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
Bitcoin، ساختار جدیدی برای رهایی از روتین معاملات آنلاین و نوسانات بازار است که هنوز در حال توسعه است و هنوز جایگاه خود را در بین مردم و کاربران حرفه‌ای اینترنت پیدا نکرده است.

چرا از Bitcoin استفاده کنیم؟ در ادامه 10 دلیل برای پاسخ به سوال زیر می‌آوریم:

چرا صرف کردن زمان برای استفاده از این پول مجازی ارزش دارد؟

Bitcoin سریع است
هنگام پرداخت چک، از یک بانک دیگر به بانک خودتان، معمولا بانک برای چند روز یا چند ساعت پول را نگه می‌دارد چون مطمئن نیست که بودجه مورد نظر را برای انجام تراکنش در اختیار دارد یا خیر.

به همین شکل، انتقالات بین‌المللی هم زمان نسبتا زیادی می‌برند. ولی به‌طور کلی معاملاتِ Bitcoin به مراتب سریع‌تر هستند.

معاملات، اگر از نوع معاملاتِ “zero-confrimation” (به این معنی که تاجر، ریسک می‌کند و معامله‌ای که هنوز توسط blockchain، تأیید نشده را می‌پذیرد) باشند، در یک لحظه قابل انجام هستند. یا اگر تاجر معامله را ملزم به تأیید کند، حدوداً 10 دقیقه طول می‌کشد که بسیار سریع‌تر از انتقالات بین بانکی است.

Bitcoin ارزان است
چرا؟ کارت اعتباری معاملات هم سریع و آنی هستند؟ درست است. ولی تجارت شما (یا خود شما) هزینه‌ی امتیاز را پرداخت می‌کنید. برخی از تاجرها برای معاملات کارتی هم هزینه‌ پرداخت می‌کنند، به همین شکل باید یک هزینه‌ی “swip fee” هم برای تحقق این امر پرداخت کنند. هزینه‌ی معاملاتِ Bitcoin بسیار کم هستند، یا در برخی موارد حتی رایگان هستند.

دولت‌ها نمی‌توانند نقل و انتقالات پول را پیگیری کنند
چیزی در مورد اتفاقی که در مارچِ 2013 در قبرس افتاد می‌دانید؟ بانک مرکزی می‌خواست سپرده‌های فاقد بیمه‌ی بیش‌تر از $100000 را پس بگیرد تا خودش را نجات دهد، که ناآرامی و اغتشاش بزرگی در مردم ایجاد کرد. در اصل بانک می‌خواست یک درصد از سپرده‌ی زیر این رقم را بگیرد و مستقیما پس‌انداز خانواده‌ها را بالا بکشد. برای Bitcoin چنین اتفاقی نمی‌افتد. چون پول غیر متمرکز است و شما مالک آن هستید. هیچ قدرت مرکزی‌ای آن را کنترل نمی‌کند، و بانک‌ هم نمی‌تواند آن را از شما بگیرد. برای کسانی که اعتماد خود را نسبت به سیستم بانک‌های سنتی از دست داده‌اند، این موضوع، مزیت بزرگی است.

استرداد وجه وجود ندارد
وقتی Bitcoinها فرستاده شوند، بازگشتی در کار نیست. شخصی که Bitcoinها را فرستاده نمی‌تواند آن‌ها را بدون رضایت دریافت کننده برگرداند. این امر مانع از تقلب می‌شود، که معمولا در کارت‌های اعتباری شاهد آن هستیم، و گاهی تراکنش‌های انجام شده در شبکه‌های بانکی برگشت پیدا می‌کند.

کسی نمی‌تواند اطلاعات پرداخت شما را هک کند


این یکی از مزیت‌های خیلی بزرگ است. امروزه بیش‌تر خرید‌های آنلاین با کارت‌های اعتباری انجام می‌شوند ولی در سال‌های 1920 و 1930، وقتی اولین پیش‌سازه‌های کارت اعتباری ظاهر شدند، هنوز اینترنت متوجه این امر نشده بود. فرم‌های آنلاین، شما را ملزم به وارد کردن تمام اطلاعات محرمانه‌تان به وب‌فرم می‌کنند (شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و عددِ CVV). فکر کردن راجع به روشی با امنیت پایین‌تر برای انجام کسب و کار‌های آنلاین، بسیار سخت است. به این دلیل برخی اوقات اطلاعات کارت‌های اعتباری دزدیده می‌شوند.

معاملاتِ Bitcoin، امکان به سرقت رفتن ندارند. در Bitcoin شما از دو کلید استفاده می‌کنند: یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی. هر کسی می‌تواند کلید عمومی را ببیند (که درواقع آدرسِ Bitcoin شماست)، ولی کلید خصوصی، بصورت محرمانه باقی می‌ماند. وقتی یک Bitcoin را ارسال می‌کنید، معامله را با ترکیب کلیدهای عمومی و خصوصی‌تان تأیید می‌کنید و یک تابع ریاضیاتی به آن‌ها اضافه می‌کنید. این امر، یک گواهی‌نامه‌ ایجاد می‌کند که ثابت می‌کند که تراکنش از سمت شما آمده است. تا زمانی‌که این کد را خودتان در اختیار نفوذگران قرار ندهید تراکنش شما ایمن است.

Bitcoin، دچار تورم نمی‌شود
مسئله‌ای که در مورد پول بدون پشتوانه‌ی معمولی وجود دارد این است که دولت می‌تواند هرچقدر که دوست داشته باشد از آن چاپ کند، و دولت‌ها مکرراً هم این‌کار را می‌کنند. اگر دلارِ آمریکا برای پرداخت بدهی‌های ملی به اندازه‌ی کافی وجود نداشته باشد، بانک مرکزی به سادگی می‌تواند پول بیش‌تری چاپ کند. اگر اقتصاد متزلزل شود، دولت می‌تواند پول‌های چاپ شده را با اهداف تعدیل وضع بازار به مبادئ مخصوص خود تزریق کند. موارد مذکور از دلایل کم شدن ارزش پول هستند.

فرض کنید اگر تعداد دلارهای در گردش در بازار دوبرابر شوند تجار و صاحبان بازار قیمت اجناس را دو برابر می‌کنند که این عمل منجر به ایجاد تورم می‌شود.

کنترل تورم سخت است و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد. Bitcoin، برای داشتن حداکثرِ تعدادِ coinها طراحی شد. تحت اعتبارنامه‌های اصلی فقط 21 میلیون Bitcoin ایجاد شده‌ است. این به این معنی است که بعد از آن، تعداد Bitcoinها بیش‌تر نخواهد شد، بنابراین تورمی هم وجود نخواهد داشت. در واقع، احتمال کاهش قیمت (وقتی که قیمت کالاها و خدمات کاهش می‌یابد) در جهان Bitcoin بیش‌تر است.

Bitcoin هراندازه که بخواهید، خصوصی می‌شود
گاهی، نمی‌خواهیم مردم بدانند که خرید کرده‌ایم. Bitcoin، پولی تقریبا خصوصی است. از طرف دیگر، واضح و شفاف است –بخاطرِ blockchain، همه می‌دانند در معاملات یک آدرسِ Bitcoin خاص، چقدر Bitcoin دارد. همه می‌دانند که تراکنش‌ها از کجا آمده‌اند و به کجا فرستاده شده‌اند. از طرف دیگر، برعکس حساب‌های بانکی متعارف، هیچ‌کس نمی‌داند که یک آدرسِ Bitcoin خاص، متعلق به چه کسی است. این امر مثل این است که یک کیف پول پلاستیکی داشته باشید که مالکش قابل مشاهده نباشد. هرکسی می‌تواند داخل کیف پول را ببیند ولی کسی نمی‌داند که متعلق به کیست. با این حال خوب است به کسانی هم که نابخردانه از Bitcoin استفاده می‌کنند اشاره‌ای کنیم (مثل استفاده‌ی همیشگی از یک آدرسِ یکسان یا ترکیب coinهای چند آدرس به یک آدرس) که باعث می‌شود بصورت آنلاین راحت‌تر شناسایی شوند.

نباید به هیچ‌کس دیگری اعتماد کنید
در سیستم بانکی متعارف، باید به مردم اطمینان کنید تا به پولتان برسید. باید به بانک اعتماد کنید، برای مثال، ممکن است به یک فرآیند پرداخت شخص ثالث اعتماد کنید. اغلب باید به تاجران هم اعتماد کنید. این سازمان‌ها اطلاعات حساس و مهمی را از شما درخواست می‌کنند. از آن‌جایی که Bitcoin کاملاً غیرمتمرکز است، باید هنگام استفاده از آن به هیچ‌کس اعتماد نکنید. وقتی تراکنشی را می‌فرستید، تراکنش بصورت دیجیتالی تأیید می‌شود و امن است. یک miner ناشناس، آن را بررسی و تأیید می‌کند و سرانجام تراکنش کامل می‌شود. تاجرها حتی نباید شما را بشناسد، مگر این‌که خودتان درنظر گرفته باشید که به آن‌ها بگویید.

در Bitcoin مالک پول خود هستید
هیچ سیستم پولی دیگری وجود ندارد که حساب شما متعلق به شخص دیگری نباشد. امکانِ PayPal، برای مثال: اگر شرکت به دلیلی به این نتیجه برسد که از حساب شما سوء استفاده شده است، این قدرت را دارد که بدون مشورت با شما، تمام دارایی حساب را توقیف کند. پس از این، به شما بستگی دارد که به بخش مسئول مراجعه کرده و دلیل این امر را مشخص کنید تا بتوانید به وجوه‌تان دسترسی پیدا کنید.

با bitcoin، مالک کلید خصوصی و کلید عمومیِ مربوط‌ به خودتان که یک آدرسِ Bitcoin را می‌سازند، هستید. هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از شما بگیرد (مگر این‌که خودتان از دستش بدهید یا آن را با یک سرویسِ پولی مبتنی بر وب host کنید که آن سرویس پول شما را از دست بدهد).

می‌توانید پول خودتان را بسازید
بخاطر پیشرفت‌های شگفت‌انگیز تکنولوژی چاپ رنگیِ خانگی، بیش‌تر دولت‌های ملی بر این موضوع که کسی پول چاپ نکند، نظارت می‌کنند. ولی در Bitcoin شما به انجام این کار تشویق می‌شوید. مطمئناً می‌توانید در بازار آزاد هم Bitcoin بخرید ولی اگر قدرت محاسباتی کافی داشته باشید، می‌توانید خودتان آن را بسازید. بعد از سرمایه‌گذاری کافی در تجهیزات و برق، ایجاد Bitcoin به سادگی با روشن گذاشتن سیستم و اجرای نرم‌افزار انجام می‌شود. چه کسی نمی‌خواهد که وقتی خواب است کامپیوترش پول درآورد؟

منابع:wikipedia-bitcoin

نکات مثبت
* عنوان و برچسب مناسب
* مطالب جذاب
* لینک گذاری سالم و تمیز
نکات منفی
* نداشتن تصویر
* نداشتن لینک مخفی

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


چرا باید از Bitcoin استفاده کنید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا