خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,969
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر شما پرنده‌های کوچکی مانند مرغ عشق یا عروس هلندی دارید، ممکن است فکر کنید که نمی‌توانید فعالیت‌هایی را که با طوطی‌های بزرگ انجام می‌دهید با این پرندگان کوچکتر داشته باشید.
این تصور اشتباه است، این پرندگان ممکن است جثه‌ی کوچکی داشته باشند، اما با این حال طوطی هستند و بسیاری از فعالیت‌ها و خصوصیت‌های آن‌ها نیز مانند طوطی‌های بزرگ است.
با توجه کردن به ویژگی های زیر می توانید بفهمید آیا پرنده شما جز خانواده طوطی ها است یا خیر.

منقار طوطی ها


برای مثال اگر پرنده‌ی شما مرغ عشق، عروس هلندی یا طوطی عشق است به نوک آن‌ها نگاه کنید. خواهید دید که که نوک بالایی آن‌ها خمیده است و حالتی قلاب مانند دارد. تفاوت طوطی‌های بزرگ با طوطی‌های کوچک در آن است که طوطی‌های بزرگ منقار بزرگتری دارند تا بتوانند دانه‌های سفت و محکم را بشکنند و منقار طوطی‌های کوچک برای دانه‌های نرم تر طراحی شده است.

انگشتان طوطی ها


طوطی‌ها ۴ انگشت دارند، ۲ انگشت به سمت جلو و ۲ تای دیگر به سمت عقب. شما می‌توانید ۴ انگشت را در عروس‌هلندی یا طوطی‌عشق مشاهده کنید، زیرا این پرنده‌هاطوطی‌ هستند.

محتاج بودن جوجه طوطی ها
طوطی ها جوجه هایی ضعیف دارند و این جوجه ها در هنگام تولد نیاز به حمایت والدین خود دارند. جوجه های این خانواده از پرنده ها جذاب نیستند و در هنگام تولد به نظر می‌رسد هنوز کامل نشده اند. جوجه طوطی ها در ابتدای تولد هنوز بال هایی بلا استفاده دارند، پاهایشان تحمل وزن بدنشان را ندارد و برای یک تا دو هفته چشمانشان بسته است. همچنین جوجه طوطی ها در ابتدا فاقد پر هستند و بدن آن‌ها توسط لایه ای از کرک پوشیده شده است.
خصوصیت محتاج بودن جوجه ها بیشتر در طوطی ها وجود دارد برای مثال جوجه های مرغ یا بلدرچین ساعاتی پس از بیرون آمدن از تخم می‌توانند برای تامین غذای خود خود به اطراف بدوند.

سخن گفتن


اکثر طوطی ها توانایی سخن گفتن دارند و این خصوصیت آن‌ها را از دیگر حیوانات و پرنده های خانگی متمایز می‌سازد. برای مثال یک مرغ عشق نر از دسته طوطی هایی است که احتمال زیادی دارد که سخن گو باشد و دامنه‌ی لغات گسترده‌ای را بیاموزد. توانایی صحبت کردن در طوطی ها متغیر است اما این توانایی یکی از شاخص هایی است که پرنده هایی مانند عروس‌ هلندی یا طوطی ‌عشق را با طیف طوطی ها مرتبط می‌سازد.


چگونه دریابیم که پرنده‌ی کوچک ما طوطی است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا