خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Hamed.NM

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/18
ارسال ها
993
امتیاز واکنش
21,471
امتیاز
318
سن
21
زمان حضور
24 روز 5 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
متاسفانه در سالهای اخیر، اضافه وزن و چاقی در کشور ما نیز مانند بسیاری از نقاط دنیا در حال افزایش بوده است. تغییر در سبک زندگی، بی تحرکی مفرط و فست فودهای چرب و چیلی را میتوان دلایل اصلی این اتفاق ناخوشایند دانست.

برآوردها نشان میدهند که حدود نیمی از مردم کشورمان مشکل اضافه وزن دارند. نگرانی ما زمانی افزایش می یابد که می شنویم حدود یک سوم از کودکان ایرانی مبتلا به اضافه وزن هستند. حتی اگر تمام آمارها و مطالعات را هم به کناری بگذاریم، کافی است که نگاهی به کودکان جامعه خود در کوچه و خیابان بیندازیم. کودکانی که بخش قابل توجهی از روز خود را در جلوی تلویزیون و پای لپ تاپ و تبلت میگذرانند و به جای فوتبال واقعی، فوتبال کامپیوتری بازی میکنند.



پیلاتس به عنوان ورزشی برای تمامی اعضای خانواده شناخته میشود. ورزشی که میتوان آن را به کودکان و یا حتی به سالمندان آموخت. پیلاتس به عنوان ورزشی خانگی به شهرت رسیده است به این دلیل که به امکانات خاصی نیاز ندارد و تعداد بسیار زیادی از حرکات پیلاتس را تنها با یک زیرانداز و یک کش می توانید انجام دهید و از فوائد فراوان آن بهره مند شوید. تمام این موارد به افزایش محبوبیت این رشته ورزشی در بین اقشار گوناگون و گروههای سنی مختلف منجر شده است.

کودک شما با انجام تمرینات پیلاتس میتواند از مزایای این ورزش به شرح ذیل لـ*ـذت ببرد:

۱- انعطاف پذیری بیشتر

کودکان برای انجام بسیاری از حرکات ورزشی در رشته های مختلف و موفقیت در آنها، نیاز به بهبود انعطاف پذیری عضلات و تاندون های خود دارند. ورزش پیلاتس با در نظر گرفتن حرکات کششی مختلف به این امر کمک شایانی میکند.

۲- تمرکز بالاتر

انجام حرکات پیلاتس بدون داشتن تمرکز امکان پذیر نیست و برای اجرای برخی از این حرکات تمرکز بر بیش از دو عضله ضرورت دارد. انجام این گونه حرکات به بهبود تمرکز کودک شما کمک خواهد کرد. مطمئناً تمرکز بالاتر منجر به عملکرد بهتر در فعالیتهای درسی و غیر درسی کودکتان خواهد شد.

۳- عضلات قویتر

حرکات کنترل شده پیلاتس باعث بهبود گردش خون در بدن کودک شما و در نتیجه به افزایش قدرت عضلات کودک منجر می شود. کودک شما با داشتن عضلاتی قویتر، در ورزشهای دیگر نیز موفق خواهد شد.

۴- بهبود فرم بدن و نحوه ایستادن

حرکات پیلاتس به بهبود فرم بدنی کودک شما بسیار کمک میکند و نحوه ایستادن او را اصلاح میکند. این امر در شرایطی که کودکان ساعات زیادی را پشت کامپیوتر میگذرانند، بسیار مهم است.

نتیجه گیری ما این است که پیلاتس را میتوان به کودکان از سنین پایین و حتی در محیط خانه آموزش داد و به نوعی انرژی بالای آنها را در این مسیر هدایت کرد. مسیری که قطعاً مزایای بسیاری برای کودکانتان در آینده خواهد داشت.


چهار فایده اصلی پیلاتس برای کودکان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا