خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

با کارناوال در بررسی هتل های یک ستاره همراه شوید.


نحوه تعیین ستاره های یک هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های یک ستاره حداقل کسب امتیاز ۱ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۲ کمتر باشد.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.


شرایط کلی
* این واحد های اقامتی می توانند بین ۸ الی ۱۰ اتاق داشته باشند.

* در این واحد ها ممکن است خدمات به صورت غیر رسمی ارائه شود و اغلب به صورت خانوادگی اداره می شوند.

* دکور و وسایل ، به نسبت هتل هایی با درجه بالاتر ، بیشتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .

خدمات و توجه به میهمان
* صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.

* در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.

* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

* جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.

* در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.

* باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.

* امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.


بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستوران
* حداقل یک محوطه ی غذا خوری هرروز برای خوردن صبحانه به روی مسافران باز شود.

* باید امکان سرو نوشیدنی سرد و گرم برای مسافر وجود داشته باشد.

* باید صبحانه سبکی در رستوران یا محل غذاخوری وجود داشته باشد و در صورت هزینه ی اضافی بابت صبحانه باید شرح قیمت ها دقیقا به مشتری داده شود.

* صبحانه در ساعتی منطقی باید برای مسافران ارائه شود.

* خدمات ناهار و شام اختیاری و در صورت وجود ، رعایت حداقل استاندارد ها الزمی است.

* نوشیدنی های سرد و گرم باید در فضای هتل از حداقل ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای مسافر قابل دسترس باشد.


خدمات عمومی اتاق (Room Service)
* ارائه ی غذا در اتاق بستگی به خود هتل دارد و معمولا تنها برای بیمارانی که مجبورند در اتاق بمانند این خدمات ارائه می شود.

* باید وسایل تمیز کردن کفش از جمله واکس در هتل وجود داشته باشد.

* هتل می تواند لباس شویی داشته و یا نداشته باشد.


اتاق خواب ها و آسایش میهمان
* کیفیت وسایل و خدمات رفاهی اتاق باید در حد قابل قبول باشد.

* اتاق ها باید هرروز نظافت شده و تلاش شود استاندارد بالایی از بهداشت رعایت شود!

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* اتاق ها نمی توانند از ۹ مترمربع کوچکتر باشند.

* اندازه ی تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد.

* ملحفه ها و وسایل خواب باید به تعداد و تمیز باشند.

* باید درجه حرارت مناسب و کنترل آن توسط مهمان وجود داشته باشد. وسایل سرمایشی و گرمایشی بسته به شرایط هتل، کولر آبی، پنکه سقفی و . . را شامل می شود.

* اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد.

* باید حداقل یک پنجره برای ورود نور وجود داشته باشد.

* کف پوش های مناسب وجود داشته باشد. استفاده از قالیچه و یا موکت قابل قبول است.

* وجود تلویزیون در اتاق هتل های یک ستاره الزامی نیست اما در لابی هتل اجباری می باشد.

* وجود یخچال ، تلفن ، لوازم تحریر و سشوار در اتاق هتل های یک ستاره الزامی نیست.

* وجود سوئیت خصوصی در هتل های ۱ ستاره الزامی نیست.

سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
* همه حمام های عمومی و یا خصوصی هتل های یک ستاره باید وسایل کامل نظافتی همچون صابون، شامپو، قلاب برای آویزان کردن لباس و . . . را داشته باشد.

* سرویس های بهداشتی و حمام ها در این گونه هتل ها معمولا به صورت عمومی هستند و اتاق ها به تنهایی این سرویس ها را ندارند.

* حداقل یک توالت به ازای هر ۸ نفر باید وجود داشته باشد.

* فضای توالت و دوش زنان و مردان جدا از هم تعبیه می شود.


بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیفیت غذا
* در صورت وجود صبحانه باید از منوی ساده همچون نان، کره، پنیر و مربا تشکیل شده باشد. تمامی مواد اولیه صبحانه باید تازه باشد!

* داشتن شیر و کره و نان داغ در هر درجه ای الزامی است.

* در همه ی وعده ها غذاها باید با دقت تهیه شوند.

فضاهای عمومی
* هتل های یک ستاره فضاهای محدودی دارند.

* وجود فروشگاه در هتل های یک الی سه ستاره الزامی نمی باشد.

* فضای پذیریش این هتل ها یک فضای کوچک یا به صورت یک میز است.

* این هتل ها خدماتی همچون فضاهای ورزشی، سالن های همایش را ندارند.

* نمازخانه باید در تمامی درجات هتل وجود داشته باشد.

* ممکن است فضای کوچکی به عنوان لابی برای نشستن داشته باشند.

* این هتل ها راهرو ها و پله های ساده و بدون آلایشی دارند.

* اگر ساختمان این هتل ها بیش از ۲ طبقه به جر همکف داشته باشد باید آسانسور داشته باشند مگر زمانی که از نظر معماری و فضا مشکلاتی وجود داشته باشد.

* تسهیلات توالت باید در فضای عمومی وجود داشته باشد.

* اکثر هتل های یک ستاره، پارکینگ ندارند.
بررسی درجه بندی هتل ها | هتل های دو ستاره
در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است .

با کارناوال در بررسی هتل های دو ستاره همراه شوید.


نحوه تعیین ستاره های دو هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های دو ستاره حداقل کسب امتیاز ۳ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۴ کمتر باشد.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.


بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط کلی
* ممکن است هتل کوچک و یا متوسط باشد. مثالا با ۲۰ اتاق خواب و فضای عمومی محدود، اما با اتاق خواب های بهتر و راحت تر از هتل یک ستاره.

* این هتل ها اغلب توسط خانواده ها اداره می شود.

* دکور و وسایل ، به نسبت هتل های یک ستاره ، کمتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .

خدمات و توجه به میهمان
* در این سطح باید رفتار حرفه ای تر نسبت به هتل های یک ستاره در برخوردها وجود داشته باشد.

* خدمات می تواند با تعداد محدودی از کارکنان انجام شود.

* صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.

* در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.

* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

* جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.

* در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.

* باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.

* امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.

رستوران
* محوطه غذا در این هتل ها می تواند شامل: رستوران، نهارخوری، بوفه و اغذیه فروشی شود.

* در صورت وجود امکانات مناسب، ارائه خدمات غذا و نوشابه در اتاق قابل قبول است.

* کارکنان رستوران آشنایی معقولی از غذاها و نوشیدنی ها دارند.

* باید صبحانه سبکی در رستوران یا محل غذاخوری وجود داشته باشد و در صورت هزینه ی اضافی بابت صبحانه باید شرح قیمت ها دقیقا به مشتری داده شود.

* صبحانه در ساعتی منطقی باید برای مسافران ارائه شود.

* خدمات ناهار اختیاری و در صورت وجود ، رعایت حداقل استاندارد ها الزمی است.

* خدمات شام می تواند مجموعه از غذا های سرد و گرم باشد که به صورت منو باید به مشتری داده شود.

* نوشیدنی های سرد و گرم باید در فضای هتل از حداقل ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای مسافر قابل دسترس باشد.



بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
خدمات عمومی اتاق (Room Service)
* ارائه ی غذا در اتاق بستگی به خود هتل دارد و معمولا تنها برای بیمارانی که مجبورند در اتاق بمانند این خدمات ارائه می شود.

* باید وسایل تمیز کردن کفش از جمله واکس در هتل وجود داشته باشد

* هتل می تواند لباس شویی داشته و یا نداشته باشد.

اتاق خواب ها و آسایش میهمان
* برای اتاق خواب ها وسایل ساده و هماهنگ قابل قبول است.

* هتل می تواند بر روی دیوارهای اتاق از تابلوهای نقاشی استفاده کند.

* اتاق ها باید هرروز نظافت شده و تلاش شود استاندارد بالایی از بهداشت رعایت شود!

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* ابعاد اتاق باید طوری باشد که استفاده عملی از تمام وسایل به راحتی انجام بپذیرد.

* اندازه ی تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد.

* ملحفه ها و وسایل خواب باید به تعداد و تمیز باشند.

* چیدمان وسایل خواب باید دارای هماهنگی و نظم باشد.

* باید درجه حرارت مناسب و کنترل آن توسط مهمان وجود داشته باشد. وسایل سرمایشی و گرمایشی بسته به شرایط هتل، کولر آبی، پنکه سقفی و . . را شامل می شود.

* اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد.

* باید حداقل یک پنجره برای ورود نور وجود داشته باشد.

* اگر در کف پوش ها از قالیچه استفاده می شود باید هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد.

* در اتاق های هتل ۲ ستاره علاوه بر صندلی، میز تحریر و میز آرایش هم باید وجود داشته باشد.

* وجود یخچال ، تلفن ، لوازم تحریر و سشوار در اتاق هتل های دو ستاره الزامی نیست.

* وجود سوئیت خصوصی در هتل های دو ستاره الزامی نیست

سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
* همه دوش ها و دیگر وسایل سرویس بهداشی باید از کیفیت بالا و هماهنگی برخوردار باشد.

* همه حمام های عمومی و یا خصوصی هتل های دو ستاره باید وسایل کامل نظافتی همچون صابون، شامپو، قلاب برای آویزان کردن لباس و . . . را داشته باشد.

* تمامی اتاق ها باید دارای سرویش بهداشتی و دوش باشند.



بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط کلی
* هتل با اندازه ی متوسط است، با ۳۰ اتاق خواب و خدمات و تسهیلات با کیفیت تر از هتل های یک و دو ستاره.

* دسترسی های عمومی بهتری در فضای داخلی هتل وجود دارد.

* مدیریت و کارکنان ظاهری مرتب و رسمی دارند و آموزش های لازم را در حیطه کار خود دیده اند.

* مسئول پذیرش حداقل به یک زبان زنده دنیا مسلط است.

خدمات و توجه به میهمان
* یک نفر یه عنوان مسئول پذیرش وجود دارد و هیچ گونه تاخیری در پاسخگویی مورد قبول نیست.

* تسهیلات هتل برای مهمان ها توضیح داده شده و به صورت مستقیم به اتاق ها هدایت می شوند.

* صورت حساب مهمان باید به صورت مداوم به روز شود.

* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

* مکانی باید برای وسایل اضافی مهمان تعبیه شود.

* وجود صندوق امانات در هتل های ۳ ستاره اجباری نبوده و در صورت وجود در قسمت پذیرش باید صندوق امانات وجود داشته باشد.

* گرفتن و رساندن پیغام ها به صورت رسمی و به وسیله فرم هایی که برای این کار طراحی شده اند، صورت می پذیرد.

رستوران
* باید رستوارن و ناهارخوری برای صرف صبحانه و غذا برای مهمانان دایر باشد.

* فضای رستوران باید با تعداد مشتریان متناسب باشد و محل آماده سازی غذا مهم می باشد.

* دیزی سرا، کبابی یا غذاخوری سنتی به جای رستوران قابل قبول است.

* کارکنان اطلاعات مناسبی از غذا ها باید داشته باشند و خدمات کارآمدی را عرضه کنند.

* خدمات صبحانه اگر سلف سرویس نیست باید فهرست غذا تهیه شود.

* صبحانه برای مشتریان غیرساکن هم باید فراهم باشد، البته در صورت وجود محدودیت الویت با مسافران هتل می باشد.

* برای ناهار باید غذاهای سبک و ساندویچ برای مسافران در دسترس باشد. کیفیت ارائه این خدمات به مشتریان مهم می باشد.

* خدمات کامل شام باید فراهم باشد. مهمان ها باید بتوانند بدون اینکه به سمت پیشخوان بروند غذا ها و نوشیدنی هایشان را سفارش دهند.

* به عنوان میان وعده باید حداقل ساندویچ، بیسکویت و نوشیدنی برای مسافران در دسترس باشد.

خدمات عمومی اتاق (Room Service)
* در صورت وجود ارائه ی خدمات غذا و نوشیدنی در اتاق باید قیمت ها در فولدرهایی در اتاق وجود داشته باشد.

* در صورت درخواست صبح ها برای بیدار شدن با تلفن اتاق تماس گرفته می شود.

* باید وسایل و خدمات تمیز کردن کفش و واکس در هتل وجود داشته باشد. دستگاه های تمیز کردن کفش باید در معرض دید مهمانان باشد.

* خدمات لباس شویی باید حتما در هتل ارائه شود.


بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع

جدید اتاق خواب ها و آسایش میهمان
* وسایل اتاق باید از کیفیت خوب و چیدمان زیبا و متناسب برخوردار باشد.

* نظافت با تمام جزییات و دقت باید انجام شود.

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* همه اتاق ها باید متراژ و فضای مناسبی را برای راحتی مسافر داشته باشند.

* اندازه تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد. تشک ها باید جنس مرغوب تری نسبت به تشک های هتل های یک و دو ستاره داشته باشند.

* وسایل خواب باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده با وسایل و تزیین اتاق همخوانی داشته باشد.

* دمای اتاق باید همزمان با ورود مهمان تنظیم شود.

* استفاده از کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع برای هتل های سه ستاره و بالاتر الزامی است.

* اتاق ها باید نورپردازی مناسب داشته و میز آرایش و تحریر باید کاملا توسط لامپ روشن شود. در هتل های سه ستاره و بالاتر برق اضطراری به صورت خودکار عمل می کند.

* اتاق ها باید داری کف پوش مناسب و با کیفیت بالا باشد.

* هتل های ۳ ستاره باید یخچال با کیفیت مناسب داشته باشند.

* وجود تلویزیون در اتاق ها اجباری است و راحتی در نگاه کردن به تلویزیون مهم می باشد.

* وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

* لوازم تحریر باید برای همه اتاق ها فراهم باشد.

* سشوار در اتاق ها موجود می باشد.

* وجود سوئیت خصوصی در هتل های ۳ ستاره الزامی نیست.

سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
* حمام ها باید از وسایل کامل نظافتی برخوردار باشند و دارای تهویه مناسب باشند.

* هر اتاق سرویس بهداشتی و دوش مخصوص خود را دارد.


کیفیت غذا
صبحانه باید ترکیبی از غذاهای گرم و سرد با کیفیت مناسب و مواد اولیه تازه باشد.

حداقل یک غذای گیاهی باید در هر وعده وجود داشته باشد.

فضاهای عمومی
* فضای عمومی بزرگتری نسبت به هتل های یک و دو ستاره دارند.

* چیدمان وسایل با تناسب صورت می گیرد.

* برخی از هتل های ۳ ستاره فضایی برای تبدیل ارز خارجی به ریال دارند.

* فضای محل پذیرش باید شیک و با دکور مناسب باشد.

* در هتل های ۳ ستاره فضایی به عنوان لابی برای نشستن وجود دارد.

* راهرو ها و پله ها باید تزیئنات مناسبی داشته باشند.

* اگر ۳ طبقه و بیشتر بر روی همکف وجود داشته باشد باید آسانسور داشته باشند.

* باید پارکینگ متناسب با ظرفیت هتل وجود داشته باشد.


بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

با کارناوال در بررسی هتل های چهار ستاره همراه شوید.


نحوه تعیین ستاره های یک هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های چهار ستاره حداقل کسب امتیاز ۷ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۸ کمتر باشد.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.


شرایط کلی
* در این هتل ها خدمات با کیفیت بالاتر و تسهیلات بیشتری به مهمانان عرضه می گردد. این هتل ها معمولا دارای فضای بزرگی هستند. اما هتل های کوچکتر هم می توانند با لوکس تر کردن هتل انتظارات یک هتل ۴ ستاره رو برآورده کنند.

* این هتل ها فضای عمومی خوبی دارند.

* اتاق خواب ها آسایش و کیفیت بیشتری نسبت به هتل ها با درجه پایین تر دارند.

* فضاهای دیگر به جز رستوران برای غذاخوردن وجود دارد.

* فضاهایی همچون مرکز تجاری، فضای کنفرانس، فضای ورزشی و ... را دارا می باشد.



بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
جدید خدمات و توجه به میهمان
* کارکنان دارای لباس های رسمی هستند و مدیر مسئول بر آن ها به صورت کامل نظارت دارد.

* مهارت های فنی و اجتماعی با استاندارد بسیار بالا پاسخگوی نیاز ها و درخواست های مهمانان می باشد.

* در این هتل ها بخش پذیریش به صورت ۲۴ ساعت فعال می باشد.

* کارکنان قسمت پذیرش لباس های رسمی و شبیه به هم دارند.

* تسویه حساب بدون اتلاف وقت پس از درخواست مهمان صورت می پذیرد.

* ممکن است بخش ویژه ای برای رزواسیون وجود داشته باشد و انجام این خدمات به صورت و روند رسمی می باشد.

* صورت حساب مهمان باید به صورت مداوم به روز می شود.

* نصب صندوق در اتاق ها ضروری می باشد و در ابتدا آموزش نحوه استفاده از صندوق ها به مهمانان داده می شود.

* خدمات باربری برای ورود و خروج وجود دارد. در شب ها هم حتی باربر وجود دارد.

* در این هتل ها دربان به صورت ۲۴ ساعت حضور دارد.

* در این هتل ها پیغام به سرعت به مهمانان انتقال داده می شود

* مهمانان می توانند از هتل درخواست روزنامه کنند.

رستوران
* باید حداقل یک رستوران در هتل وجود داشته باشد و محل غذاخوری کارکنان از رستوران جدا باشد.

* خدمات و سرویس ها در رستوران با دقت به جزییات صورت می پذیرد.

* کارکنان رستوران آموزش دیده، مودب و آشنا به کار خود هستند.

* صبحانه به صورت سلف سرویس ارائه می گردد.

* صبحانه باید در مدت زمان ۲ ساعت فراهم باشد.

* نهار در رستوران و یا بوفه باید فراهم گردد. کیفیت و تنوع غذاها باید این هتل را از هتل های ۳ ستاره و کمتر متمایز کند.

* هنگام شام باید فهرستی از غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی ها برای مشتریان فراهم باشد.

* باید مجموعه ای از غذاهای سبک و نوشیدنی ها برای مهمان در طول روز و شب فراهم باشد.



بررسی درجه بندی هتل ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
خدمات عمومی اتاق (Room Service)
*
خدمات با کیفیت خوبی برای غذا خوردن در اتاق وجود دارد.

* در صورت نیاز غذا بر روی چرخ دستی به صورت رسمی برای مهمانان در اتاق آورده می شود.

* خدمات بیدار کردن مهمان توسط تلفن در هتل وجود دارد.

* دستگاه تمیز کردن کفش در فضای عمومی هتل فراهم است و معمولا در نزدیک آسانسور ها قرار داده می شود.

* وجود خدمات لباس شویی و خشک شویی در هتل های ۴ ستاره الزامی است.

اتاق خواب ها و آسایش میهمان

*
کیفیت خوب و بسیار عالی در وسایل اتاق دیده می شود. اتاق ها از تزیینات خوبی نیز برخوردارند.

* دیوار ها داری پوشش و تزیینات خوبی هستند.

* کیفیت وسایل یکی از عامل های تمایز هتل های ۴ ستاره از ۳ ستاره می باشند.

* نظافت با تمام جزییات در هتل های ۴ ستاره صورت می پذیرد و هنگام نظافت از خشبوکننده ها نیز استفاده می گردد.

* در صورت درخواست مهمان نظافت مجدد روزانه صورت می پذیرد.

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* اتاق ها باید وسیع بوده و حرکت در اتاق ها باید به راحتی صورت بپذیرد.

* در هتل های ۴ ستاره امکان استفاده از تشک هایی با اندازه بزرگ مانند سایزهای کینگ و کوئین وجود دارد.

* بالش ها و دیگر وسایل خواب همه از کیفیت بالا برخوردارند و وجود تاج بالای تـ*ـخت به شکل ایمن و زیبا دارای اهمیت می باشد.

* دمای اتاق باید همزمان با ورود مهمان تنظیم شود.

* نورپردازی اتاق ها در این سطح از هتل مهم می باشد و معمولا ۲ چراغ بالای سر هر تـ*ـخت وجود دارد و از قسمت تـ*ـخت خواب قابل کنترل است.

* کف پوش های اتاق باید باکیفیت و هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد.

* حتما باید صندلی راحتی در این اتاق این هتل ه وجود داشته باشد.

* یخچال هایی با کیفیت و تزیین مناسب باید در اتاق ها وجود داشته باشد و در آن اقلام مختلف همچون انواع آب میوه ها و . . . وجود داشته باشد. در صورت پولی بودن خوراکی های درون یخچال باید از قبل به مهمان اطلاع داده شود.

* اندازه تلویزیون اتاق باید مناسب باشد (بیش از ۱۴ اینچ) و از روی تـ*ـخت و صندلی راحتی قابل مشاهده باشد.

* علاوه بر کانال های معمولی کانال های ماهواره ای در صورت دریافت مجوز باید دردسترس باشد.

* وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

* سشوار باید در اتاق موجود باشد.

* حداقل ۱۰% از اتاق های هتل ۴ ستاره باید سوئیت های خصوصی را تشکیل دهد.

* در اتاق ها لیوان ها باید از جنس بلور باشد.



منبع: کارناوال


بررسی درجه بندی هتل ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا