خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

samo°○

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/10/24
ارسال ها
59
امتیاز واکنش
8
امتیاز
8
زمان حضور
1 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
این پارک ملی و منطقه حفاظت شده در شهرستان بروجن واقع شده است که مانند سایر مناطق طبیعی این استان، بافتی کوهستانی و بکر دارد. در این پارک ملی می‌توانید گونه‌های مختلف حیوانات و پوشش گیاهی را ببینید و به همین دلیل هم از زیبایی خاصی برخوردار است که گونه‌هایی مانند بز کوهی، قوچ و میش را در خود جای داده است.

پارك ملی تنگه صياد از جاهای دیدنی شهرکرد به شمار می‌رود و در استان چهارمحال و بختياری بين N۳۲۰۵الی N۳۲۲۰ عرض شمالی و E۵۰۵۵ الي E۵۱۱۰ طول شرقی واقع شده است. مساحت آن در حدود ۲۷۲۴۴هكتار است. با طی مسافت ۱۵ كيلومتر از شهركرد، حیات‌وحش باورنکردنی اين منطقه قابل مشاهده است و مسافرانی كه مسير شهركرد- اصفهان را طی می‌كنند در كنار جاده مناظر بی‌بدیلی از اين پارك وحش ديدنی را مشاهده خواهند كرد.

راه‌های دسترسی به تنگ صیاد
جاده آسفالته بروجن– شهرکرد، جاده آسفالته فرخشهر، جاده قدیم دهنو، جاده‌های حاشیه منطقه و جاده جیپ‌رو احمدآباد، جاده جیپ‌رو بستان شیر و جاده جیپ‌رو تنگ صیاد، جاده‌های داخلی منطقه می‌باشند.

تاریخچه تنگ صیاد
پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در سال ۱۳۴۹ از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید و شکار به‌عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام گردید. در سال ۱۳۵۲ با تصویب شورای عالی محیط‌زیست به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام گردید.


پارک ملی تنگ صیاد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا