خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

(SINA)

کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/2/23
ارسال ها
446
امتیاز واکنش
4,218
امتیاز
153
سن
19
محل سکونت
دریای خیال
زمان حضور
51 روز 1 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
این موجود خطرناک ترین قاتل دریا های سبز است، بیش از ۳۵۰ گونه میگوی آخوندکی وجود دارد و میگوی آخوندکی گورخری بزرگ ترین و خطرناک ترین آن هاست که ۴۰ سانتی متر طول دارد، او نام خود را از انـ*ـدام های نسبتاً بزرگ جلویی و چشم های برآمده و نوسانی گرفته که بسیار شبیه ویژگی های حشرهٔ آخوندک نمازگزار است؛ آخوندک میگوی گورخری دارای تعداد زیادی دندان در انتهای ساعد خود است. منحصر به فرد ترین ویژگی آخوندک میگوی گورخری، بینایی باور نکردنی آن هاست، آن ها ۱۰ برابر دید قوی تری نسبت به انسان دارند و تا ۱۰۰۰۰۰ رنگ را می بینند، این میگو همچنین توانایی منحصر به فردی برای درک نور قطبی دایره ای (شکلی از نور که هیچ حیوان دیگری آن را نمی بیند) را دارد.
تغذیه: میگوی آخوندکی گورخری یک شکارچی بسیار ماهر با بینایی باور نکردنی عنوان خطرناک ترین قاتل دریاهای سبز را گرفته است؛ او با سرعت بسیار سریع و تیز، ماهی هایی را که درحال شنا کردن و گذر از بالای آن هستند را گرفته و به زیر حفره های شنی می کشد. رژیم غذایی آن ها شامل طعمه های نرم تر مانند میگو و ماهی است، بر خلاف بستگان خود، دارای بازو های چماق مانند هستند و اغلب از موجودات سخت پوست تغذیه می کنند، آن ها همچنین از صدف ها، خرچنگ ها، حلزون ها و ... تغذیه می کنند.
تکثیر: میگوی آخوندکی گورخری نر پس از انتخاب جفت خود با او تا آخر عمر و تا ۲۰ سال زندگی می کند، جفت های میگوی آخوندکی گورخری معمولاً بیش از ۲۰ بار در زندگی زاد و ولد می کنند، ماده ها برای غذا خوردن به نر ها وابسته هستند، اگر میگوی آخوندکی نر ناپدید شود ماده گرسنه خواهد ماند. وقتی ماده تخم می گذارد با کمک نر آن ها را در یک حفره ای که در بسـ*ـتر حفر کردند نگه داشته و ماده معمولاً تخم ها را در زیر دم خود قرار می دهد؛ وقتی نوزادان به دنیا می آیند، اکثر اوقات ماده ها در کنار نوزادان می مانند تا زمانی به طور کامل بزرگ شوند تا بتوانند زندگی خود را آغاز کنند و تا آن زمان نر نیز به شکار می پردازد. امّا جفت های میگوی آخوندکی گورخری همیشه به هم وفادار نیستند، نر ها به دلیلی خاصّ ماده ها را در مواقعی ترک می کنند، شاید بویی وسوسه انگیز یا صدایی از دور؛ دلیلش هرچه که باشد نر حفره و شریک زندگی طولانی مدّتش را برای همیشه ترک می کند.
آن ها به یک حفرهٔ بزرگ تری می روند، ماده هایی که جفت خود را از دست داده اند به نظر علائمی می فرستند تا جفتی جدید را جلب کنند، مادهٔ بزرگ تر می تواند تخم های بیشتری بگذارد بنابراین در نتیجهٔ جفت گیری با او، پدر نوزادان بیشتری خواهد بود، از این رو نر ها ماده های کوچکی را که با آن جفت گیری کرده اند ترک می کنند؛ امّا خیـ*ـانت هزینه هم دارد، یک جفت بزرگ تر غذای بیشتری هم می خواهد و کار نر دشوار تر خواهد شد.
منبع:www.lamar.edu


میگوی آخوندکی گورخری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
  • تشکر
  • خنده
Reactions: 80by، YeGaNeH، "zhina" و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا