خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

(SINA)

کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/2/23
ارسال ها
446
امتیاز واکنش
4,218
امتیاز
153
سن
19
محل سکونت
دریای خیال
زمان حضور
51 روز 1 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
این حلزون به اندازه‌ی یک سیب رشد می کند و نامش برای او برازنده است، بدترین حلزون دنیا که به معنای واقعی خطرناک است.
به سوی تالاب ها و رود های آمریکای جنوبی که بروید می توانید این حلزون های غول پیکر را بیابید، این حلزون در تمامی نواحی استوایی آمریکای جنوبی یافت می شود، آب های شیرین و گل آلود خانهٔ آن هاست امّا در اوایل سال ۱۹۸۰ به ایالات متحدهٔ آمریکا، استرالیا، آسیا و سایر نقاط جهان معرّفی شد.
حلزون سیب آمازونی گونه ای بسیار بد از حلزون سیب هست، حلزون سیب آمازونی یک گونهٔ مهاجمی است؛ این حلزون مشکلات بزرگی ایجاد می کند و خلاص شدن از شرّ آن واقعاً سخت است. این حلزون در کنار مهارت های استتار عالی، دفن کردن، اندازهٔ بزرگ و سرعت تولیدمثل دیوانه کننده، تقریباً بدترین گونهٔ مهاجم است. همراه با زندگی آسان در دریاچه، در تهاجمی بودن بسیار خوب است. این حلزون می تواند به اندازهٔ مشت یک مرد بزرگ شود؛ این حلزون قادر است که هوا را در پوستهٔ خود به دام بیاندازد و اینگونه می تواند در هر نقطهٔ آب شناور بماند، این همهٔ ماجرا نیست، این حلزون ها حاوی انگل های زیادی هستند که در صورت خوردن حلزون می توان به آن مبتلاء شد، انگل هایی از جمله کرم ریه (Lungworm) و موش صحرایی (Include rat).
تغذیهٔ حلزون سیب آمازونی همانند دیگر حلزون هاست و این حلزون از گیاهان و جلبک های فراوان تغذیه می کند. آن ها همچنین برنج می خورند، برای کشاورزان در مجموع صدها هزار دلار هزینه برای کنترل جمعیت این حلزون ها خرج می شود. هنگامی که حلزون سیب مهاجم شروع به خوردن برنج می کند، کنترل آنها دشوار است. یکی از بدترین ویژگی های حلزون سیب آمازونی تخم های آن است. این حلزون هزاران تخم چسبناک صورتی می گذارد، با توجه به اندازهٔ آن ها گفته می شود که حلزون سیب آمازونی بزرگترین حلزون آب شیرین زنده روی سیّارهٔ زمین است. این حلزون تقریباً هر چیزی را می خورد که باعث ایجاد مشکلاتی می شود؛ در مورد بویایی این حلزون چه چیزی می توان گفت؟ در حقیقت بویایی این حلزون بسیار قوی و فوق العاده هست که می تواند به سادگی غذا ها را پیدا کند. چرخهٔ زندگی حلزون سیب آمازونی متفاوت است و به دلیل دسترسی آسان به انواع غذا در آمریکای جنوبی و دمای آب و هوا، با بالاترین سرعت خود تولیدمثل می کند. هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد چرخه زندگی کوتاه تر می‌شود و هر چه دما و در دسترس بودن غذا کمتر باشد چرخه زندگی طولانی تر می‌شود و سرعت تولید مثل کمتر می‌شود .این حلزون در طبیعت قادر است تا هزاران تخم صورتی بگذارد امّا معمولاً تعداد تخم هایش بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ عدد است. هنگامی که مردم متوجه ضربهٔ سنگین حلزون سیب آمازونی شدند، آمریکا خرید و فروش و همچنین واردات حلزون سیب را محدود کرد. کنترل کردن حلزون های سیب آمازونی بسیار سخت و تقریباً غیرممکن است، دو روش برای کاهش جمعیت آن ها پیشنهاد داده شده است؛ اوّلین مورد این است که باید حلزون را خورد، در برخی از نقاط آمریکا، مردم این حلزون را می پزند و می خورند، با پخته شدن حلزون تمامی انگل هایش از بین می رود؛ دوّمین روش کنترل جمعیت، برداشتن حلزون های سیب آمازونی به همراه تخم هایش و جمع آوری آن هاست، پس از جمع آوری، آن ها را منجمد کرده و در زیر زمین دفن می کنند تا جانوران دیگر آن ها را نخورند.
منبع: creationwiki.org


حلزون سیب آمازونی

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا