خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
9,895
امتیاز واکنش
40,965
امتیاز
473
زمان حضور
310 روز 4 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مطلب انواع مانتوهای بانوان را معرفی کرده‌ایم.

مانتو پوشاک رسمی و یا نیمه رسمی است، که در محیط کار، بیرون از منزل و جلسات کاری استفاده می‌شود.مانتو به صورت روزمره استفاده می‌شود و دارای طرح‌ها و تنوع بسیار زیادی می‌باشد. مانتوها انواع مختلفی دارند از جمله ساده، جلو باز، مجلسی، اسپرت، کلاسیک و ... هر یک از این مدل‌ها دارای خصوصیات خاص خود هستند. قطعا انتخاب رنگ، نوع دوخت و جنس مانتو تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر خانم‌ها داردو هر خانمی در زمان خرید مانتو در ابتدا به طرح و رنگ آن دقت می‌کند.

تاریخچه مانتو
در این مقاله می‌خواهیم کمی شما را با تاریخچه مانتو آشنا سازیم. مانتو، یک لباس سنتی و مدرن در ایران است. این پوشاک برای قرون گذشته می‌باشد و در قرن بیستم توسعه یافت. اصولاً، مانتو دوزی یعنی هنر دوختن و طراحی مانتو، در قرن هفده تا هجدهم میلادی پوشیدن مانتو صورت گرفت. اینکه اولین بار پوشیدن مانتو توسط زنان یا مردان بوده، مشخص نیست اما اولین استفاده توسط زنان، مانتوهایی بسیار بسته و گشاد بوده‌است. در اوایل، مانتوها به‌طور معمول توسط کارگران که احتمالا خانم‌ها بوده‌اند که در مشاغلی که امکان کثیف شدن لباس در آن بالا بود، می‌پوشیدند. اما برخی از اشراف اروپایی که مد متفاوتی داشتند، نیز از آن استفاده می‌کردند. در کشور ما، مانتو به عنوان نوعی حجاب اسلامی برای زنان استفاده می‌شود. مانتوهارا در محل‌ها و مناسبت‌های مختلفی استفاده می‌کنند و معمولا آن را به همراه شلوار می‌پوشند. برای تغییر دادن پوشش زنان به چادر، در ایران طرح چادر ملی را معرفی شده‌‌است. این چادر برای خانم‌هایی که قبلاً از مانتو استفاده می‌کردند، طراحی شده‌است.
انواع مانتوهای بانوان
یکی از مهمترین پوشش‌ها برای هر خانمی مانتوهاست. این پوشش استایل شما را تعیین می‌کنند. اگر می‌خواهید مدل مانتو خود را با توجه به فرم انـ*ـدام خود انتخاب کنید، لازم است نکات مهمی را در نظر داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم با مدل‌های مختلف مانتو آشنا شویم:

مانتوهای مجلسی
مانتو مجلسی بیشتر برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های رسمی مانند عروسی،مهمانی‌های خانوادگی و... مناسب‌اند. یکی از زیباترین و شیک‌ترین مانتوهای زنانه، مانتوهای مجلسی هستند که معمولا خانم‌ها تعداد زیادی ازمانتوهای مجلسی را در کمد خود دارند. این مانتوها معمولاً از حریر، ساتن و گیپور هستند چرا که این جنس از پارچه بسیار مجلسی می‌باشد و در مهمانی‌ها استایل شیکی به شما می‌بخشد. مانتو مزونی و مانتوهایی که طرح‌های سنتی دارند نیز یکی از مدل‌ها برای مانتو مجلسی است.

مانتوهای اسپرت و دخترانه
این مانتوها شامل مدل‌های جلو باز، جین، کوتاه و بلند می‌شوند. این مدل مانتوها همانگونه که از نامشان پیداست بیشتر برای فعالیت‌های روزمره استفاده می‌شوند. این مانتوها به دلیل اینکه راحت هستند و شما در آن‌ها احساس آزادی بیشتری دارید خیلی پرکاربرد هستند و طرفداران این مدل بیشتر از نسل جوانان هستند. این مانتوها مناسب برای محیط‌هایی مثل دانشگاه، جهت خرید و دورهمی‌های دوستانه گزینه مناسبی هستند. مانتوهای اسپرت خود نیز دارای دو مدل جلوباز، کمردار و جیب دار در بازار عرضه شده‌اند.

مانتوهای تابستانی
مانتوهای تابستانی دارای پارچه‌های سبک و راحت هستند و مناسب فصل گرماست.مانتوهایی که برای تابستان استفاده می‌شود نازک و حریر مانند هستند. مانتوهای نخی در فصل تابستان بسیار پرطرفدارند. با استفاده از این مانتوهای خنک می‌توانید خود را در برابر گرما حفظ کنید و دمای بدن خود را متعادل نگه دارید . به همین دلیل در فصل گرما باید از مانتوهایی خنک استفاده کنید تا تعریق کمتری داشته باشید. مانتوهایی که بدون جین و لایه دوخت هستند هم یک انتخاب مناسب برای فصل تابستان هستند. برای دوخت مانتوهای تابستانی حتما باید از الیاف نخی و خنک استفاده شود؛ چون الیاف مصنوعی گرما را جذب می‌کنندو در بدن نگه میدارند.

مانتوهای بلند
این مدل‌ها تا زیر زانو یا بلندتر هستند و استایل را زیباتر نشان می‌دهند. مانتو بلند زنانه و دخترانه یکی از مدل‌های پرطرفدار است که استایل زیبایی را برای خانم ها می‌سازد. اگر شما نیز طرفدار مانتو بلند هستید، باید در انتخاب شلوار و کفش و حتی اکسسوری هایتان نیز دقت داشته باشید چون اگر زیباترین و گران‌ترین مانتو را هم بپوشید ولی به این موارد دقت نکنید، ظاهر زیبایی نخواهید داشت، بنابراین نکات لازم برای ست کردن مانتوهای بلند را حتما مطالعه کنید.

مانتوهای کوتاه و کژوال
این مدل‌ها برای روزهای غیررسمی و استفاده روزانه مناسب‌اند. یکی دیگر از مدل‌هایی که برای مانتوها در نظر گرفته شده‌است مانتو کوتاه می‌باشد که طرفداران بسیاری دارد.

مانتو اداری
مانتو اداری یک پوشش مناسب برای خانم‌های شاغل در محیط‌های اداری و مکان‌های رسمی است. این مدل مانتو معمولاً ساده و رسمی طراحی شده و از پارچه‌های با کیفیت مانند کرپ، نخی یا فاستونی تولید می‌شود. رنگ‌هایی که برای مانتو اداری در نظر گرفته شده شامل مشکی، خاکستری و سرمه‌ای است.
بهترین مدل مانتو، مانتویی می‌باشد که با فرم اندامتان تناسب داشته باشد و استایلی شیک و زیبا را برای شما به همراه داشته باشد. حتی اگر آن مانتو دارای قیمتی ارزان‌تر باشد، شما می‌توانید با انتخاب صحیح، آن را به مانتویی شیک و زیبا تبدیل کنید.

نکات مهمی که در خرید مانتو باید در نظر داشته باشید
بسیاری از خانم‌ها در زمان خرید مانتو تنها به طرح و رنگ آن مانتو دقت می‌کنند، اما این مورد تنها برای خرید مانتو کافی نیست. زمانیکه شما به خرید مانتو اقدام می‌کنید چه اینترنتی و چه حضوری به نکته‌هایی باید توجه داشته باشید. مانتویی را که خرید می‌کنید باید کاملا متناسب با وضعیت بدنی شما باشد و با پوشیدن آن احساس راحتی کنید. مهم‌ترین نکاتی که در خرید مانتو باید به آن‌ها توجه کرد، این موارد هستند:

  • مشخصات پارچه مانند کشسانی، ضخامت و...
  • فرم بدنی
  • رنگ پوست
  • سن مصرف کننده
  • سلیقه
  • فصلی که در آن قرار داریم
  • موقعیت استفاده از مانتو

نتیجه گیری
یکی از کارهای سختی که هر خانم انجام می‌دهد انتخاب مانتوهایی با کیفیت با بهترین قیمت است. اما اگر شما نکته‌های گفته شده در زمان خرید را رعایت کنید میتوانید مانتو مورد نظر خود را سریعا خریداری کنید. لازم است این نکته را هم یادآوری کنیم که زیبایی و شیک بودن مانتو به گران قیمت بودن آن نیست. با رعایت کردن یک سری اصول مانند ست کردن می‌توانید مانتوهای ساده را نیز شیک و زیبا نشان دهید. شما می‌توانید انواع مانتو ها را از گالری مانتو میرداماد با بهترین قیمت خریداری کنید.








منبع: نمناک


مانتو چیست و انواع مانتوهای بانوان

 
  • عالی
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا