خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
9,906
امتیاز واکنش
41,004
امتیاز
473
زمان حضور
310 روز 14 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مطلب روش‌های مختلف تشخیص لوازم آرایشی اصل را شرح می‌دهیم.

تشخیص لوازم آرایشی اصل
همه ما می‌دانیم که این روزها اکثر برندهای لوازم آرایشی و عطری گران‌قیمت قربانی محصولات تقلبی و فیکی می‌شوند که متاسفانه در بازارهای محلی و حتی فروشگاه های آنلاین به صورت گسترده موجود هستند. این امر خرید لوازم آرایشی اصل را برای مصرف کنندگان بسیار دشوار کرده است.
جعل‌کنندگان از بسته‌بندی لوازم آرایش اصل کپی‌های دقیق یا بسیار نزدیک جهت فریب دادن مشتریان می‌سازند و آن را با قیمت‌های غیر رسمی و بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند.
لوازم آرایش فیک، علاوه بر فریب دادن شما، می‌توانند به پوست آسیب جدی وارد کرده و صدمات جبران ناپذیری را برای آن به وجود بیاورند، زیرا اغلب با استفاده از مواد شیمیایی نامناسب و موادی با کیفیت ارزان‌تر ساخته می‌شوند و هیچ معیار کنترل کیفیتی را نگذارنده‌اند!
با این حال نکاتی وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل و بعد از خرید، لوازم آرایشی اورجینال را از لوازم آرایش فیک تشخیص دهند. به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم به این پرسش که "چگونه لوازم ارایشی اصل را تشخیص دهیم" پاسخ دهیم.
لوازم آرایش فیک چیست؟
لوازم آرایش فیک اقلامی هستند که به طور غیرقانونی با یک نام تجاری خاص و اغلب مشهور، بدون رضایت یا مجوز صاحب برند واقعی تولید و فروخته می شوند. این محصولات اغلب با مواد و فرآیندهای نامرغوب تولید و در نتیجه محصولاتی بی کیفیت و بالقوه خطرناکی را به بازار عرضه می‌کنند.
برخی از نمونه‌های رایج محصولات فیک شامل لباس‌های طراحان معروف، لوازم الکترونیکی با برندهای معتبر، داروسازی و کالاهای لوکس و هم‌چنین تولید نیخه تقلبی از روی لوازم آرایشی اصل است. به صورت خلاصه

  • محصولات تقلبی اقلام تقلبی هستند که بدون مجوز صاحب برند اصلی تولید می شوند.
  • آنها اغلب با مواد و ترکیبات نامرغوب تولید می‌شوند و در نتیجه محصولات با کیفیت پایین و خطرناک را به دست مصرف کنندگان می‌رسانند.
  • محصولات تقلبی با قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات اصلی فروخته می‌شوند، اما کیفیت، قابلیت اطمینان یا تضمین ایمنی یکسانی را ارائه نمی‌دهند.
  • خرید یا فروش محصولات تقلبی غیرقانونی است و می‌تواند عواقب قانونی به دنبال داشته باشد.
  • محصولات تقلبی یک مشکل رو به رشد در بازار جهانی هستند، زیرا شناسایی آنها دشوار است و می‌توان آنها را از طریق مختلفی از جمله بازارهای آنلاین، فروشندگان خیابانی و فروشگاه های خرده فروشی نامعتبر فروخت.
  • تولید و فروش محصولات تقلبی می‌تواند عواقب اقتصادی جدی برای مشاغل قانونی داشته باشد و منجر به از دست رفتن درآمد، از دست دادن شغل و کاهش اعتماد مصرف کننده به محصولات اصلی شود.
  • محصولات تقلبی همچنین می‌توانند خطرات بهداشتی و ایمنی قابل توجهی داشته باشند، به ویژه در مورد لوازم آرایشی تقلبی که ممکن است استانداردهای ایمنی را رعایت نکنند.
بنابراین همان طور که مشخص است محصولات زیبایی تقلبی می‌توانند یک مشکل بزرگ برای هردو گروه مصرف کنندگان و تولید کنندگان باشند، نه تنها به این دلیل که می‌توانند بی اثر باشند، بلکه به این دلیل که برای سلامتی شما مضر و خطرناک هستند. علاوه بر آن، محصولات تقلبی ممکن است حاوی مواد مضر یا آلوده به باکتری یا سایر سموم نیز باشند. بنابراین چگونه بفهمیم لوازم آرایشی اصل است؟
اگر می خواهید از خود در برابر محصولات زیبایی تقلبی محافظت کنید، راه های مختلفی برای شناسایی آنها وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی
در زیر چند نکته را پیشنهاد می کنیم که می‌تواند راهنمای کاملی برای شما جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک باشد

بسته بندی و لیبل محصول
یکی از اولین مواردی که هنگام تلاش جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی باید بررسی شود، بسته بندی و لیبل آن است.
بارکد لوازم آرایشی اصل با اطلاعات درج شده در سایت تولید کننده مطابقت دارند.
محصولات زیبایی تقلبی اغلب دارای بسته بندی و برچسب بی کیفیت هستند. علاوه بر برخی غلط های املایی، به دنبال چاپ تار یا با کیفیت پایین و برچسب هایی باشید که درج اطلاعات آن به صورت مستقیم یا وسط لیبل نیستند. اگر بسته بندی ارزان یا ضعیف به نظر می‌رسد، نشانه خوبی از فیک بودن محصول آرایشی است.

قیمت محصولات آرایشی اصل و فیک
یکی دیگر از علائم هشدار دهنده محصولات آرایشی تقلبی قیمت بسیار پایین آن‌هاست. اگر یک محصول به طور قابل توجهی ارزان‌تر از چیزی است که انتظار دارید برای آن هزینه کنید، می‌تواند یک نشانه محرز از تقلبی بودن آن کالا باشد.

بو و بافت محصول
لوازم آرایش فیک ممکن است بو یا بافت متفاوتی نسبت به لوازم آرایشی اصل داشته باشند. اگر متوجه بوی غیرمعمول یا نامطبوع شدید، یا اگر بافت آن نامناسب و ناهموار به نظر می رسد، می تواند نشانه تقلبی بودن محصول آرایشی مد نظرتان باشد.

مواد تشکیل دهنده
لوازم آرایش فیک در اغلب موارد حاوی ترکیبات متفاوتی نسبت به محصولات اصلی هستند. همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت بخوانید و آن را با لیست مواد تشکیل دهنده در وب سایت سازنده یا بسته بندی یک محصول معتبر مقایسه کنید. اگر هر گونه مغایرت وجود داشته باشد یا لیست مواد تشکیل دهنده موجود نباشد یا ناقص باشد، می تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

خرید از فروشگاه لوازم آرایشی مجاز
مصرف کنندگان می توانند با خرید از فروشگاه های معتبر و بررسی علائم اصالت مانند علائم تجاری، بسته بندی و شاخص های کیفیت، از خود در برابر محصولات تقلبی محافظت کنند.
برای کاهش خطر خرید محصولات آرایشی تقلبی، همیشه از فروشگاه لوازم آرایشی مجاز خرید کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، مطمئن شوید که از یک فروشگاه معتبر خرید می کنید.

شماره سریال و بچ نامبر
محصولات زیبایی تقلبی ممکن است دارای بارکد جعلی و یا تغییر یافته باشند. این اعداد برای ردیابی تولید و توزیع محصول مهم هستند. اگر اعداد مشکوک به نظر می رسند یا به طور کلی درج نشده‌اند، می تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

اطلاعات سازنده
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات سازنده روی بسته بندی محصول را بررسی می‌کنید. به دنبال نام شرکت، آدرس و اطلاعات تماس باشید. اگر اطلاعات گم شده یا ناقص باشد، می تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

عملکرد محصول
راه دیگر برای شناسایی محصولات زیبایی تقلبی، عملکرد آنهاست. اگر محصولی آنطور که انتظار داشتید کار نمی‌کند، می تواند نشانه تقلبی بودن آن باشد. محصولات تقلبی ممکن است حاوی مواد با کیفیت پایین‌تری باشند یا رقیق شوند و در نتیجه عملکرد ضعیفی داشته باشند.

نظرات مشتریان
اگر برای اولین بار در حال خرید محصول آرایشی خود از یک فروشگاه آنلاین هستید، نظرات مشتریان را در مورد محصولی که می‌خواهید خریداری کنید بررسی کنید. به دنبال نظرات خریداران تایید شده باشید و به هرگونه نظر در مورد بسته بندی، عملکرد یا سایر جنبه های محصول توجه کنید. اگر نظرات منفی زیادی وجود دارد یا اگر نظرات مشکوک به نظر می‌رسند، می‌تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

گواهینامه و مهر و موم
برخی از محصولات زیبایی دارای گواهینامه یا مهر تایید از سازمان هایی مانند FDA یا انجمن متخصصان پوست هستند. این گواهینامه‌ها و مهر و موم های روی بسته بندی محصول را بررسی کنید. اگر نباشند و یا تقلبی به نظربرسند، می تواند نشانه دیگری از فیک بودن محصول باشد.
بنابراین شناسایی محصولات آرایشی اصل و تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی مستلزم بررسی دقیق بسته بندی، قیمت، بو و بافت، مواد تشکیل دهنده و خرید از فروشگاه مجاز است.
وقت گذاشتن برای انجام تحقیقات و تأیید صحت یک محصول می تواند به محافظت از سلامت پوست شما کمک کند و تضمینی است بر آن که علاوه بر این که ننتایج مورد نظر خود را از محصولات زیبایی خود دریافت می کنید، وقت و هزینه گزاف را صرف خرید محصول آرایشی فیک نمی‌کنید.

چگونه تاریخ لوازم ارایشی اصل را تشخیص دهیم؟
تاریخ انقضای لوازم آرایشی معمولاً روی بسته بندی محصول ذکر می شود که با برچسب هایی مانند MFG/MFD (تاریخ ساخت) و EXP/EXD (تاریخ انقضا) مشخص می‌شود. علاوه بر این، می توانید دوره پس از باز کردن (PAO) را پیدا کنید که مدت زمان ماندگاری محصول را پس از باز کردن آن مشخص می‌کند.

لوازم آرایشی اصل از کجا بخریم؟
برای خرید لوازم آرایشی اصل، توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌ های آرایشی مجاز و داروخانه‌ها مراجعه نمایید. البته که با توجه به شرایط بازار ایران و تحریمات موجود ورود بسیاری از کالاها ممنوع است و همین مساله هم باعث رشد و گسترش افسارگسیخته محصولات آرایشی فیک شده است. با این حال برخی از محصولات به صورت قانونی وارد شده و با لیبل وزارت بهداشت به بازار عرضه می‌شوند. خرید از فروشگاه های آنلاینی که به‌طور تخصصی به فروش لوازم آرایشی اصل می پردازند می‌تواند باعث اطمینان خاطر شما شود.

نتیجه گیری
محصولات تقلبی آرایشی این روزها به یک نگرانی عمده و رو به رشد برای تولید کنندگان و خریداران تبدیل شده اند به صورتی که تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک را برای افراد به یک چالش تبدیل کرده است.
از نشانه‌های محصولات آرایشی تقلبی می توان به بسته بندی بی کیفیت، لیبل نادرست و قیمت‌های مشکوک اشاره کرد.





منبع: نمناک


از کجا بفهمیم لوازم آرایشی اصل است؟

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا