خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ماهی قرمز؛

کاربر V.I.P انجمن
کاربر V.I.P انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/8/24
ارسال ها
24
امتیاز واکنش
78
امتیاز
13
محل سکونت
آ*غو*شِ‌گایا
زمان حضور
9 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشف عجیب:
عصب‌های مغز ما درهم‌تنیدگی کوانتومی ایجاد میکنند!


درهم‌تنیدگی کوانتومی پدیده‌ای در فیزیک کوانتوم است که در آن دو یا چند ذره به گونه‌ای به هم مرتبط می‌شوند که وضعیت یکی از آنها مستقیما بر وضعیت دیگران تأثیر می‌گذارد، حتی اگر فاصله زیادی از هم داشته باشند. به عبارت دیگر، اگر دو ذره در هم تنیده باشند، هر تغییری در یکی از آنها بلافاصله باعث تغییر در دیگری می‌شود، بدون توجه به فاصله‌ای که بین آنها وجود دارد. این پدیده به طوری عمل می‌کند که گویی ذرات حتی از راه دور در یک "ارتباط فوری" با هم هستند.

الیاف عصبی در #مغز می‌توانند جفت‌هایی از ذرات تولید کنند که با درهم‌تنیدگی کوانتومی به هم مرتبط هستند. اگر این پدیده توسط مشاهدات تجربی تأیید شود، می‌تواند توضیح دهد که چگونه میلیون‌ها سلول در مغز فعالیت خود را هماهنگ می‌کنند تا عملکرد آن را ممکن سازند.

"وقتی مغز فعال است، میلیون‌ها نورون به طور همزمان فعال می شوند"، یونگ-کونگ چن از دانشگاه شانگهای در چین می‌گوید. انجام این کار مستلزم هماهنگی زمان‌بندی حتی سلول‌های دوردست است - اما از چه مکانیسمی استفاده می‌کنند؟


"اگر قدرت تکامل راهی برای این کار پیدا کرده باشد، درهم‌تنیدگی کوانتومی کاندیدای ایده‌آلی برای این نقش خواهد بود"

راجر پنروز، فیزیکدان و ریاضیدان معروف، نظریات جالبی در مورد ارتباط فیزیک کوانتوم و عملکرد مغز دارد. او به خصوص در کتاب‌های خود مانند "سایه‌های ذهن" و "جاده‌ای به واقعیت" به این موضوع پرداخته است.

پنروز معتقد است که پدیده‌های کوانتومی مانند درهم‌تنیدگی می‌توانند نقش مهمی در فرآیندهای مغزی داشته باشند. او پیشنهاد می‌دهد که این پدیده‌ها می‌توانند به توضیح چگونگی پیدایش هوشیاری در مغز کمک کنند. بر اساس نظریه او و همکاری با استوارت همروف، مکانیزم‌های کوانتومی در ساختارهای ریز لوله‌ای درون سلول‌های عصبی مغز، به نام میکروتوبول‌ها، می‌توانند پایه‌ای برای پردازش اطلاعات کوانتومی و در نتیجه هوشیاری باشند.

نظریات پنروز هنوز به صورت کامل توسط جامعه علمی تایید نشده‌اند و مورد بحث و بررسی زیادی قرار دارند، اما او معتقد است که برای درک کامل عملکرد مغز و هوشیاری، نیاز به گسترش و ترکیب اصول فیزیک کوانتوم با علوم عصبی داریم.


مسافران فضا


عصب‌های مغز ما درهم‌تنیدگی کوانتومی ایجاد میکنند!

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا