خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ماهی قرمز؛

کاربر V.I.P انجمن
کاربر V.I.P انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/8/24
ارسال ها
24
امتیاز واکنش
78
امتیاز
13
محل سکونت
آ*غو*شِ‌گایا
زمان حضور
9 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابر اورت چیست ؟
ابر اورت، ابری کروی و فشرده است که بحث درباره ابعاد آن همچنان بین ستاره شناسان جریان دارد. برخی معتقدند که این ابر از فاصله 2000 تا 5000 واحد نجومی آغاز شده و تا فاصله 50,000 واحد نجومی که تقریباً برابر با یک سال نوری است، نیز ادامه پیدا می کند.
برخی دیگر بر این عقیده اند که این ابر حتی تا بیشتر از 100,000 واحد نجومی گسترش یافته است که این به آن معناست که لبه اش تا مرز پایانی منظومه شمسی ما کشیده شده است.
این ابر به یادبود ستاره شناسی به نام یان اورت که وجود آن را در سال 1950 پیش بینی کرده بود، ابر اورت نام نهاده اند. اگرچه وجود آن با مشاهدات مستقیم به اثبات نرسیده است، حقیقت وجود آن در جامعه علمی از مقبولیت فراوانی برخوردار است. ابر اورت از اجرام یخی که از آب، آمونیاک و متان تشکیل شده اند پر شده است.
یک واحد نجومی یا AU برابر با فاصله مابین زمین تا خورشید است .

***
ابر اورت (به انگلیسی: Oort cloud)؛ بر اساس نظریهٔ یان اورت (به انگلیسی: Jan Oort) اخترشناس هلندی، ابر اورت نام مکانی است که خیلی از دنباله‌دار‌ها از آن سرچشمه می‌گیرند و برابر این تئوری علمی در فاصلهٔ ۵۰٬۰۰۰ واحد نجومی تقریباً یک سال نوری از خورشید قرار دارد.[۱] به عبارت دیگر، فاصله خورشید تا لبه درونی این ابر تقریباً یک‌پنجم فاصله تا نزدیکترین ستاره، یعنی پروکسیما قنطورس است و فاصله خورشید تا لبه بیرونی ابر اورت تقریباً به نصف فاصله تا این ستاره می‌رسد



مسافران فضا، دانشنامه آزاد


ابر اورت چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا