خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,294
امتیاز واکنش
15,512
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
پلیرهای تمامی گیم‌ها معمولا از اصطلاحات به‌خصوصی استفاده می‌کنند که برای تازه‌واردان شاید کمی گیج‌کننده باشند. کالاف دیوتی موبایل نیز یکی از همین بازی‌ها است و اصطلاحات زیادی درمورد آن به‌کار می‌روند که عدم آشنایی با آن‌ها، چندان عجیب نیست. اگر شما نیز درمورد اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در ادامه، مهم‌ترین اصطلاحات کالاف را مورد بررسی قرار می‌دهیم و معنای فارسی آن‌ها را ارائه می‌کنیم.

اصطلاحات کالاف به فارسی
مهم‌ترین اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شرح زیر هستند:

معنی اسکواد در کالاف دیوتی موبایل

فراگیرشدن بازی‌های گروهی و تمایل زیاد بازیکنان به همکاری با یکدیگر، سبب شده است تا بسیاری از گیم‌ها قابلیت مولتی‌پلیر را فعالسازی کنند. هنگامی که بازی به‌صورت مولتی‌پلیر در می‌آید، دو حالت می‌تواند وجود داشته باشد:
  • بازیکنان به‌صورت انفرادی عمل کنند
  • بازیکنان به‌صورت گروهی عمل کنند
در حالت اول، هریک از پلیرهایی که درون بازی حضور دارند، باید به رقابت با تمامی پلیرها بپردازند؛ درواقع هیچ متحدی در بازی برای وی وجود ندارد. در حالت دوم، چند پلیر با یکدیگر در قالب یک گروه متحد می‌شوند و به رقابت با سایر بازیکنان می‌پردازند.

در این حالت، به گروهی از بازیکنان که متحد هستند و می‌توانند تجهیزات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به‌صورت هماهنگ عمل کنند، اسکواد گفته می‌شود.


اصطلاحات کالاف دیوتی به فارسی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,294
امتیاز واکنش
15,512
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع

معنی انمی در کالاف
گاهی اوقات برای یافتن معنای اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی، نیازی به انجام جست‌وجوهای پیچیده وجود ندارد. اصطلاح انمی نیز یکی از همین موارد است. انمی درواقع به عبارت Enemy انگلیسی اشاره دارد که به معنای دشمن است و نه‌تنها در کالاف دیوتی، بلکه معمولا در همه بازی‌های اکشن به‌کار می‌رود.

تمامی بازیکنانی که درحال رقابت با یک پلیر به‌خصوص هستند و می‌توانند با آسیب رساندن به وی در بازی امتیاز کسب کنند، انمی آن پلیر محسوب می‌شوند.

معنی دمیج در کالاف دیوتی موبایل
برای این‌که یک پلیر، ماشین، ابزار و… از بازی حذف شود، لازم است تا انمی‌ها به اندازه کافی به آن آسیب رسانده باشند. دمیج که به عبارت انگلیسی Damage اشاره دارد، میزان آسیبی که به یک المان داخل بازی رسیده است را بیان می‌کند. هرچقدر دمیج بیشتر باشد، بدین‌معنا است که آسیب بیشتری رسانده شده است و آن چیز به پایان عمرش، نزدیک‌تر شده است.

عبارت Damage به‌عنوان یک معیار برای سنجش توانایی اسلحه‌ها نیز به‌کار برده می‌شود. هر اسلحه‌ای که دارای Damage بیشتری باشد، توانایی بالاتری نیز برای آسیب‌رساندن به انمی‌ها دارد. با آپگریدکردن اسلحه و بهبود قابلیت‌های آن، می‌توان میزان دمیج را نیز افزایش داد.


اصطلاحات کالاف دیوتی به فارسی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,294
امتیاز واکنش
15,512
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
معنی کالاف به فارسی
شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که جدا از اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی، معنای عبارت «کالاف» را نیز بدانند. عبارت «کالاف» فقط بین فارسی‌زبانان مرسوم است و به اسم این بازی اشاره دارد. اسم کامل بازی کالاف، Call of Duty است که البته نسخه موبایل آن با نام Call of Duty Mobile شناخته می‌شود.

اصطلاح Call of Duty در فارسی، به‌صورت «ندای انجام وظیفه» ترجمه شده است و به‌خاطر طولانی‌بودن آن، بسیاری از پلیرها استفاده از کلمه کالاف را ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که کالاف دیوتی با عبارت مخفف‌شده COD و کالاف دیوتی موبایل با عبارت مخفف‌شده CODM نیز شناخته می‌شوند.

معنی راش در بازی کالاف دیوتی
یکی‌دیگر از اصطلاحات کالاف دیوتی که بازیکنان زیادی از آن استفاده می‌کنند، راش است. راش درواقع به یک استراتژی اشاره دارد؛ استراتژی که در آن، بازیکن یا تیم به‌صورت ناگهانی به انمی حمله می‌کنند و آن را غافلگیر می‌کند.

این استراتژی می‌تواند برای به‌دست‌آوردن اسلحه و یا آسیب‌رساندن به دشمن بسیار مفید باشد؛ اما نکته‌ای که درمورد آن وجود دارد، این است که در بسیاری از مواقع ریسک این نوع حمله بالا است و درصورتی‌که بدون بررسی‌کردن منطقه حمله صورت بگیرد، ممکن است نتیجه موفقیت‌آمیزی حاصل نشود.

معنی accuracy در کالاف
اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی را می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. یکی از این دسته‌ها، اصطلاحاتی هستند که جهت مشخص‌کردن ویژگی‌های اسلحه‌ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این‌که بتوان به‌صورت حرفه‌ای‌تر به بازی مشغول شد، لازم است تا قبل از انتخاب تجهیزات، تمامی ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.


اصطلاحات کالاف دیوتی به فارسی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,294
امتیاز واکنش
15,512
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع


برای اندازه‌گیری دقت اسلحه‌هایی که در این بازی هستند، از معیاری به‌نام accuracy استفاده می‌شود. عبارت accuracy در لغت، به‌معنای دقت است. هرچقدر که accuracy یک اسلحه بیشتر باشد، پراکندگی تیرهای آن هنگام تیراندازی کم‌تر خواهد بود و گلوله‌ها با خطای کم‌تری به هدف برخورد خواهند کرد. این مسئله شاید در تیراندازی با فاصله کم چندان اهمیت نداشته باشد؛ اما در فواصل زیاد بسیار تاثیرگذار است.

Mobility در کالاف چیست
یکی‌دیگر از مهم‌ترین معیارها برای سنجش کیفیت یک اسلحه، Mobility آن است. کلمه Mobility در لغت، به‌معنای قابلیت انتقال است. در بازی کالاف دیوتی هرکدام از اسلحه‌ها قابلیت حمل متفاوتی دارند؛ برای مثال، با یک اسلحه می‌توان بسیار سریع دوید؛ اما با اسلحه‌ای دیگر امکان حرکت سریع وجود ندارد. همچنین، ممکن است آماده‌شدن یک اسلحه برای تیراندازی زمان زیادی طول بکشد؛

درصورتی‌که اسلحه‌ای دیگر، در کسری از ثانیه برای تیراندازی و حمله به دشمنان آماده باشد. معیار Mobility برآیندی از تمامی این ویژگی‌ها را عرضه می‌کند. هرچقدر که Mobility یک سلاح بالاتر باشد، سرعت عملکرد آن بالاتر و حرکت‌کردن با آن راحت‌تر است؛ در نقطه مقابل، یک اسلحه با Mobility پایین نمی‌تواند به‌سرعت عمل کند یا این‌که به‌راحتی حمل نمی‌شود.

Range در کالاف چیست
برای این‌که بتوان به پلیری حرفه‌ای‌تر تبدیل شد دانستن اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی امری واجب است. یکی‌دیگر از مهم‌ترین اصطلاحات کالاف، Range است. عبارت Range نیز یکی از معیارها برای سنجش کیفیت عملکرد یک اسلحه به‌حساب می‌آید؛ معیاری که میزان برد اسلحه را مشخص می‌کند. برای مثال، برد اسلحه‌های اسنایپر بسیار بالا است؛ درصورتی‌که شاید برد اسلحه کلت چندان زیاد نباشد.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که میزان Range و Mobility ارتباط به‌خصوصی با یکدیگر دارند. هرچقدر که Range یک اسلحه افزایش پیدا کند، میزان Mobility آن کاهش می‌یابد. باتوجه‌به این موضوع، سلاح اسنایپر برای مبارزه در فواصل دور و سلاح کلت، برای مبارزه در فواصل نزدیک مناسب است. البته رابـ*ـطه‌ای که درمورد Range و Mobility عنوان شد، ممکن است همیشه ثابت نباشد؛ اما دید خوبی را برای انتخاب مناسب‌ترین اسلحه ارائه می‌دهد.

برای اینکه در مراحل بازی پروسه توسعه و لول آپ کردن افزایش یابد، می توانید با خرید سی پی این پروسه را محقق کنید.

جمع‌بندی
در این مطلب سعی کردیم تا به اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی بپردازیم و مهم‌ترین موارد را مورد بررسی قرار دهیم. آشنایی با این اصطلاحات باعث می‌شود تا بتوان حرفه‌ای‌تر بازی کرد و به رتبه‌های بهتری نیز دست یافت. علاوه‌بر این، ارتباط برقرارکردن با سایر پلیرها را نیز به امری آسان‌تر تبدیل می‌کند؛ چراکه با استفاده از این اصطلاحات می‌توان بسیار راحت‌تر درمورد بخش‌های مختلف بازی صحبت کرد.

جدا از این موضوع، برای این‌که بتوان به پلیر حرفه‌ای‌تری تبدیل شد می‌توان از آیتم‌های پرمیوم متنوعی که در این بازی ارائه می‌شوند نیز بهره گرفت. یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها برای خرید آیتم‌های پرمیوم بازی کالاف، ایرانی جم است که به‌خاطرداشتن تخصصی بالا در این زمینه، قطعا کاربران می‌توانند تجربه خوبی را با خرید از ایرانی جم برای خود رقم بزنند. در آخر، امیدواریم مطالبی که گفته شدند مفید واقع شده باشند و شما نیز بتوانید با آشنایی با اصطلاحات کالاف دیوتی موبایل به فارسی، به پلیری حرفه‌ای‌تر تبدیل شوید.

منبع: ایران‌گیم


اصطلاحات کالاف دیوتی به فارسی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا