خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,293
امتیاز واکنش
15,511
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبشاری واقع در سرپل ذهاب، با ارتفاع 150 تا 180 متر، که نمای پلکانی و سه طبقه‌ای آن را در جای دیگری نخواهید دید.

آبشار پیران، به عنوان بلندترین آبشار خاورمیانه شناخته می‌شود که در قلب کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب قرار دارد و به آبشار آپارتمانی نیز معروف است. جالب است بدانید که این آبشار نمای پلکانی دارد و ارتفاع آن در حدود 150 تا 180 متر است و دارای سه طبقه است که داخل دره‌ای سرسبز قرار گرفته است. اگر قصد سفر به غرب ایران را دارید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با بلندترین آبشار خاورمیانه آشنا شوید.

معرفی بلندترین آبشار خاورمیانه
آبشار پیران را بلندترین آبشار پلکانی خاورمیانه می‌دانند و در زبان محلی مردمان این منطقه، به عنوان آبشار ریجاب یا ریژآو نیز شناخته می‌شود. این آبشار، یکی از جاذبه‌های گردشکری غرب ایران و استان کرمانشاه به حساب می‌آید و به دلیل پلکانی بودن، نمای بسیار خاصی دارد، به گونه‌ای که طبقه پایینی که کوتاه است، در زیر درختان پنهان شده و دیده نمی‌شود.


آبشار پیران، بلندترین آبشار خاورمیانه

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,293
امتیاز واکنش
15,511
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 7 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع

آب و هوای این منطقه بی‌نظیر است و افرادی که اهل صخره نوردی هستند، می‌توانند این ورزش را در صخره‌های اطراف آبشار انجام دهند. از طرفی، آبشار پیران یکی از سوژه‌های بسیار ناب برای عکاسی است و می‌توان گفت که منظره سه طبقه‌ای آبشار را در جای دیگری نخواهید دید.

مسیر دسترسی به بلندترین آبشار خاورمیانه
برای بازدید از آبشار پیران باید خود را به کرمانشاه برسانید و بعد از آن، دو مسیر پیش روی‌تان است:

خود را به روستای پیران در شهرستان پل ذهاب برسانید که بعد از رسیدن به روستا، در حدود دو کیلومتر رانندگی، به پارکینگی می‌رسید که می‌توانید خودروی خود را آن‌جا پارک کنید و به پیاده روی خود در میان دره‌ای سرسبز ادامه دهید.
مسیر بعدی به این صورت است که باید خود را به روستای ژالکه در شهرستان دالاهو برسانید که البته انتهای این مسیر، به قسمت بالای آبشار می‌رسد و می‌توانید طبقه‌ای بودن آبشار را به خوبی از بالا مشاهده کنید.


مکان‌های دیدنی اطراف بلندترین آبشار خاورمیانه
در سفر خود به کرمانشاه و سر پل ذهاب و در کنار بازدید از آبشار پیران، رفتن به مکان‌های گردشگری زیر را از دست ندهید:

  • کوه‌های دالاهو
دالاهو، ترکیبی از دو اسم دال به معنی عقاب و آهو است و از آن‌جایی که در این منطقه، آهو و عقاب‌های بسیاری زندگی می‌کنند، این گونه نامگذاری شده است. کوه‌های دالاهو در قلب رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و طبیعت بسیار بکری دارد، به طوری که از اعماق‌شان آب به بیرون سرازیر می‌شود.

  • قلعه یزدگرد
یکی از قدیمی‌ترین و محکم‌ترین قلعه‌های ایران که در روستای زرده شهرستان دالاهو قرار دارد و تنها 20 دقیقه تا آبشار پیران فاصله دارد. جالب است بدانید که این قلعه، دارای 10 ساختمان است که در برخی از آن‌ها آشپزخانه، آسیابان، دیوار گچ و قلعه داور دیده می‌شود.

  • آرامگاه ابودجانه
این آرامگاه، یکی از مکان‌های مذهبی کرمانشاه است که مردمان محلی اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهند و بسیاری از گردشگران نیز از آن دیدن می‌کنند. مقبره‌ای چهار ضلعی با گنبدی مخروطی شکل و به سبک چهار طاقی، که آن را متمایز کرده و قدمت آن به صدر اسلام برمی‌گردد.

منبع: دلتا مگ


آبشار پیران، بلندترین آبشار خاورمیانه

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا