نویسنده این موضوع
هیچکاک استاد سینماست. کسی که شاید برای اولینبار در تاریخ سینما توانست مفهوم تکنیک در خدمت فرم را پیاده سازی کند. کسی که بدون ادعا و اشتباه هم نماد میساخت، هم مفهوم، هم فضا و تیپ.
هیچکاک تنها یک فیلمساز بزرگ نیست. او استادی است که میشود با تماشای دقیق او سینما آموخت. میشود با تماشای دقیق هیچکاک عناصر سینما را جز به جز یاد گرفت. هیچکاک همیشه استاد سینماست. به نظر من تمامی این تعاریف در تمامی آثار او مشهود است. اما این فیلم The Wrong Man است که میتواند به عنوان مانیفست او شناخته شود. The Wrong Man مُعرفِ دنیا و سبک فیلمسازی اوست.
قبل از پرداختن به فیلم دوست دارم کمی درباره هیچکاک بنویسم. شاید بشود فرم هیچکاک را در این جمله خلاصه کرد که او اتفاق جدید را بر سر کاراکترهایش آوار میکند. هیچکاک ترس را در منظر دیگری میدید. او مثل سینمای امروز به ترس جادویی و سوررئال باور نداشت. ترسهای هیچکاک همواره رئال بودهاند. دقت کنید که در تمامی آثار هیچکاک همواره ترسی قابل لمس و نزدیک وجود دارد. یعنی احتمال وقوع حوادث هیچکاکی بسیار بیشتر از احتمال وقوع داستان مثلا جنگیر است. همین The Wrong Man را در نظر بگیرید.
نقد فیلم The Wrong Man | مانیفست هیچکاک
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com