خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,770
امتیاز واکنش
13,569
امتیاز
373
زمان حضور
56 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
توضیحات:
ژانولوما یک کرم ترکیبی از %۴ هیدروکینون، %۰.۰۵ ترتینوئین و %۰.۰۱ فلوسینولون استوناید می باشد که برای اولین بار در ایران توسط شرکت دانش بنیان ژرف اندیشان نوید سلامت (ژانوس) تولید شده و جهت درمان لکهای تیره متوسط تا شدید ملاسمای صورت مورد مصرف قرار می گیرد. ژانولوما دارای نشان دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد.

ملاسما یک بیماری اکتسابی به شکل لک‌های قهوه ای تا خاکستری تیره (هایپرپیگمانتاسیون) است که در بخش‌هایی از پوست صورت که بیشتر در معرض آفتاب اند به خصوص بر روی گونه ها ؛ پیشانی و چانه پدید می‌آید.

نحوه مصرف کرم ژانولوما:
طول دوره مصرف ژانولوما ۸ هفته است. با این حال حال افزایش یا کاهش این مدت به نظر پزشک بستگی دارد.

مقدار مصرف هر دارو برای هر بیمار را پزشک تعیین می کند ولی بطور معمول مقدار و نحوه مصرف کرم ژانولوما به شرح ذیل است:

ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. یک لایه نازک از کرم را، هرشب نیم ساعت قبل از خواب، روی موضع مورد نظر بمالید. از پوشاندن و یا پانسمان موضع پس از مصرف کرم ژانولوما خودداری کنید. پس از بیدار شدن، صورت را با یک شوینده ملایم بشویید و از کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

در شرایطی که پوست افراد خیلی حساس باشد با نظر پزشک می توان شبها حداکثر ۳ ساعت بعد از استعمال کرم ژانولوما، صورت را با آب و شوینده ملایم شست تا دارو تا صبح روی پوست نماند.


کرم ژانولوما

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,770
امتیاز واکنش
13,569
امتیاز
373
زمان حضور
56 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
گاهی اوقات برخی پزشکان ترجیح میدهند مصرف ژانولوما یک شب درمیان شروع شود و سپس هر شب تا هشت هفته استفاده شود.

دست های خود را بعد از هر بار مصرف کرم ژانولوما بشویید.

مکانیسم اثر:
ترکیب سه ماده موثره در کرم ژانولوما، این کرم را به یکی از بهترین و موثرترین داروهای موضعی در بهبود لکهای ملاسما تبدیل کرده است:

هیدروکینون هیدروکسی فنولی است که با مهار تیروزیناز باعث مهار ساخت ملانین می‌گردد و همچنین دفع ملانین از ملانوسیت ها را افزایش می دهد. این ماده ترکیب اصلی و طلایی روشن کننده پوست است که در فرمولاسیون خاص ژانولوما کارایی آن بیشتر شده است.

ترتینوئین در دسته داروهای کراتولیتیک طبقه بندی می شود و یک متابولیت ویتامین آ است. ترتینوئین با علاقه‌مند فرآیند رونویسی، میتوز سلول های اپیدرمی و چرخه سلولی بافت اپیدرم را افزایش میدهد. این فرایند همراه با تضعیف لایه سلولی، سبب انسجام کمتر و لایه برداری راحت تر می شود. همچنین ترتینوئین سنتز ملانین در ملانوسیت ها را مهار می کند و مقدار ملانین را کاهش می دهد و باعث روشن شدن پوست می شود. ترتنوئین همچنین سبب افزایش نفوذ پذیری هیدروکینون و فلوسینولون در بافت پوست می شود.

فلوسینولون استوناید یک کورتیکواستروئید تخصصی پوست است که به دلیل ساختار مولکولی خود بیشترین نفوذ و تاثیر گذاری را در بافت پوست دارد. این ترکیب سبب کاهش التهاب احتمالی ناشی از مصرف ترتنوئین و هیدروکینون می شود. با این حال برخی منابع علمی از اثر مستقیم آن در مهار سنتز ملانین توسط یاد کرده اند.


کرم ژانولوما

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,770
امتیاز واکنش
13,569
امتیاز
373
زمان حضور
56 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات مهم:
  • کرم ژانولوما در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد. درصورتیکه قصد باردار شدن دارید در مورد مصرف این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دارو را مطابق با تجویز پزشک و در فواصل زمانی مشخص شده مصرف کنید. از مقادیر تجویز شده توسط پزشک بی احترامی نکنید. در صورت استعمال بیش از اندازه دارو، ممکن است سرخی موضع، پوست اندازی یا ناراحتی رخ دهد.
  • کرم ژانولوما ممکن است موجب تغییر رنگ پوست شود. در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ آبی مایل به کبود روی پوست، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه کنید.
  • آب و هوای نا متعادل مانند گرما یا سرمای شدید، ممکن است برای بیماران تحت درمان با کرم ژانولوما علاقه‌مند کننده باشد.
  • این دارو فقط برای مصرف موضعی است، اگر در ناحیه مورد استفاده علاقه‌مند ایجاد و یا تشدید شد مصرف دارو را قطع کنید. در صورت بروز تاول، پوسته پوسته شدن و سوزش شدید و یا تورم پوست و سوزش غشاء مخاطی چشم ها، بینی، دهان و زبان به پزشک خود مراجعه کنید.
  • در اطراف و داخل چشم ها، بینی، دهان، دستگاه تناسلی، بریدگی‌ها و یا قسمت‌های آسیب دیده پوست، از این کرم استفاده نکنید.
  • کرم ژانولوما می تواند از پوست عبور کند. مصرف بیش از اندازه دارو ممکن است موجب آسیب به غده آدرنال گردد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لامپ آفتابی یا نور ماوراء بنفش به مدت طولانی اجتناب گردد، بیمارانی که به طور مداوم در معرض نور خورشید بدلیل شرایط کاری قرار دارند، باید از کرم ضدآفتاب حداقل SPF30 و با محافظت کافی در برابر UVA و پوشش محافظ (مانند کلاه) استفاده کنند.
  • از مصرف همزمان این دارو با داروهای موضعی دیگر که اثرات شدید خشک کنندگی پوست دارند باید پرهیز گردد.
  • از مصرف این دارو با داروهای موضعی حاوی غلظت های بالای الکل و مواد قابض و علاقه‌مند کننده دیگر و یا داروهای لایه بردار در طی درمان با این کرم اجتناب شود.
  • کرم ژانولوما با داروهایی که حساسیت به نور را در پوست زیاد می کنند، تداخل دارد.
  • افراد مبتلا به آسم از مصرف این کرم به دلیل وجود سدیم متا بی سولفیت، خودداری کنند.
  • در حدود % ۱۰ تا % ۴۰ از بیمارانی که کرم را در درمان ملاسما استفاده می کنند عوارضی مثل اریتما، پوسته ریزی، سوختگی، خشکی و خارش و در %۱ تا %۵ بیماران: آکنه، مور مور شدن، گشاد شدن مویرگ های سطحی، حساسیت شدید، تغییر رنگدانه، حساسیت، پاپول، روزاسه، خشکی دهان و وزیکول مشاهده می شود.
  • کرم ژانولوما باید دور از نور در یخچال (دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد) نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود.
منبع: انجمن شرکت‌های دانش بنیان


کرم ژانولوما

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا