خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,760
امتیاز واکنش
39,555
امتیاز
473
زمان حضور
290 روز 21 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع



Animal Well جزو آن دسته از بازی‌هایی است که برای همه دست از مخاطبان ساخته نشده، اما تجربه شدیدا سرگرم کننده‌ای است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.


تابه امروز بازی‌های مستقل بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که تنها توسط یک نفر یا نهایت یک تیم دو الی سه نفره ساخته شده است و بازخوردهای بسیار خوبی را هم به‌دست آورده‌اند. در سال ۲۰۱۷ بود که بیلی بسو به‌سراغ توسعه بازی Animal Well رفت. یک بازی مستقل که با یک موتور گرافیکی شخصی‌سازی شده توسط خود بیلی بسو وارد مرحله توسعه شد. حال پس از گذشت هفت سال و با کمک شرکت بیگ‌مود که یک شرکت در زمینه نشر بازی‌های مستقل است، بازی Animal Well روانه بازار شده است. محصولی که می‌توان آن را یکی از خاص‌ترین بازی‌های ساخته شده در چند سال اخیر دانست.



مرموز بودن جهان بازی و ساختار معماها، اصلی‌ترین دلیلی است که Animal Well ازطریق آن مخاطب را سرگرم می‌کند
Animal Well روایت‌گر داستان یک موجود گرد بامزه است که در جهانی سورئال و خیالی حضور دارد که پر از حیوان‌های مختلف است. او وظیفه دارد تا کارهای مختلفی را انجام داده تا به جواب سوالات خود دست پیدا کند. Animal Well از آن دسته بازی‌هایی نیست که داستان عمیق و خطی را در اختیار شما قرار دهد یا شخصیت‌پردازی خاصی برای شخصیت‌های خود داشته باشد. اما، جهان بازی حس مرموزی دارد که نظر شما را به خود جلب کرده و شما را مجاب می‌کند تا کارهای خواسته شده را انجام دهید و ماجرای شخصیت اصلی را به انتها برسانید.البته که اشاره کنم با اینکه تمرکز سازنده اصلا روی داستان نیست، اما یک پایان اصلی درکنار پایان معمولی برای Animal Well درنظر گرفته شده تا ارزش تکرار و کشف جهان بازی بالاتر برود.
زمانی‌که توسعه‌دهنده داستان را صرفا اهرمی قرار می‌دهد تا مخاطب از گیم‌پلی لـ*ـذت می‌برد، باید المان‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های بازی را به‌قدری خوب و دقیق طراحی کند تا مخاطب سرگرم شود. Animal Well بازی عجیبی است. از آن بازی‌های مترویدوینیایی است که به معنای واقعی کلمه تمامی المان‌های این سبک را در خود جای داده است. حتی اگر از مخاطبان بازی‌های مترویدوینیایی هستید، باید بگویم که Animal Well محصولی نیست که صد در صد نظر شما را به خود جلب کند. آیا این گفته بدین معنا است که ساخته بیلی بسو بازی بدی است؟ خیر.


بررسی بازی Animal Well؛ یک مترویدوینیا خاص

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,760
امتیاز واکنش
39,555
امتیاز
473
زمان حضور
290 روز 21 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع


تمرکز اصلی Animal Well در گیم‌پلی، روی معماها و پلتفرمینگ است. بازی فاقد مبارزات خاصی است و بیشتر تعقیب و گریزهایی را در بعضی از بخش‌های بازی تجربه می‌کنید. طراحی معماهای Animal Well به بهترین شکل ممکن انجام شده است. بعضی از معماهای در ظاهر شما را به چالش می‌شکند، اما اگر به محیط و ساختار آن معما دقت کنید، می‌بینید که جواب آن‌ها در دل همان محیط قرار گرفته و به‌قدری سخت نیستند که شما را اذیت کنند. تعادل خیلی خوبی بین معماها در نقاط مختلف جهان بازی وجود دارد و پلتفرمینگ و سکوبازی‌های بازی هم حس و حال خوبی را القا کرده و باتوجه‌به نوع حرکت کاراکتر اصلی، به هیچ‌وجه اذیت کننده نیستند و طراحی مناسبی دارند.

ساختار پیکسل آرت بازی جذاب است، اما در نقشه خوانی بعضی وقت‌ها شما را اذیت می‌کند

Animal Well یک بازی مترویدوینیایی است و طراحی جهان بازی‌های مترویدوینیا بدین گونه است که از همان ابتدا به تمامی نقاط بازی دسترسی ندارید. شاید در همان ابتدا محیطی را ببینید که تنها بخشی از آن را می‌توانید بگردید و بخش‌های دیگر، نیازمند مهارت یا ابزارهایی است که فعلا به آن‌ها دسترسی ندارید. این موارد به خوبی در انیمال ول قرار گرفته است. در طول ماجراجویی خود ابزارهایی را پیدا می‌کنید که به شما اجازه می‌دهند تا بخش‌های بیشتری از جهان Animal Well را بگردید و ازطرفی، به مسیرهایی می‌رسید که در قالب یک میان‌بر، شما را به محیط‌های قبلی متصل می‌کنند. طراحی مناسب این موارد درکنار یکدیگر سبب شده تا انیمال ول با تمام کلاسیک بودن خود، بتواند از نظر گشت‌وگذار و پیشروی شما را سرگرم نگه دارد.


بررسی بازی Animal Well؛ یک مترویدوینیا خاص

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,760
امتیاز واکنش
39,555
امتیاز
473
زمان حضور
290 روز 21 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع



از نظر طراحی نقشه، قادر به علامت‌گذاری در نقشه بازی هستید و آبجکتیوهای اصلی هم برای شما نمایان شده که باید راه رسیدن به آن‌ها را پیدا کنید. بااین‌حال ای کاش علامت‌گذاری‌های نقشه بازی تا حدی مفهوم بهتری داشتند و متناسب با المان‌ها و مواردی بودند که در دل بازی قرار گرفته‌اند. ارزشمند بودن گشت‌و‌گذار در بازی به کسب آیتم‌هایی است که هم باعث می‌شوند در داستان و جهان انیمال ول پیشروی داشته باشید و هم اینکه مواردی را کسب می‌کنید که روند بازی کردن را برای‌تان ساده‌تر می‌کند. برای مثال، با پیدا کردن هشت تخم مرغ که جزو آیتم‌های جمع‌آوری بازی هستند، می‌توانید ویژگی Fast Travel و تلپورت کردن به نقاط مختلف را آزاد کنید. در حالت کلی Animal Well ساده‌ترین مکانیسم‌ها را برای گیم‌پلی خود درنظر گرفته است، اما پلتفرمینگ و معماهای هوشمندانه مواردی هستند که شما را سرگرم کرده و بعضی وقت‌ها به چالش می‌کشد.



Animal Well از نظر بصری، ساختاری پیکسلی دارد و به همین منظور بعضی وقت‌ها نقشه خوانی بازی می‌تواند بعضی وقت‌ها شما را دچار مشکل کند. ولی، به شکلی نیست که روی تجربه کلی شما تأثیرگذار باشد. از نظر افت فریم یا باگ، بازی فاقد مشکل خاصی است و تجربه‌ای یکنواخت و یکپارچه را ارائه می‌دهد. موسیقی‌ بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و باتوجه به ساختار و حال و هوای Animal Well، به‌خوبی اتمسفر بازی را ارائه می‌کند. در انتها Animal Well تجربه‌ای نیست که به همه مخاطبان حتی کاربران بازی‌های مترویدوینیا پیشنهاد شود، اما بازی سرگرم کننده و جذابی است و اگر با آن ارتباط برقرار کردید، حسابی سرگرم خواهید شد.






منبع: زومجی


بررسی بازی Animal Well؛ یک مترویدوینیا خاص

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا