خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
4,067
امتیاز واکنش
14,435
امتیاز
373
زمان حضور
60 روز 23 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام موجودات زنده روی زمین در یک چرخه دقیقاً متعادل با محیط خود تعامل دارند. گیاهان از خورشید انرژی می گیرند و به غذای سایر موجودات زنده تبدیل می شوند. این چرخه با مرگ اشکال حیات گیاهان و جانوران و مصرف آنها توسط میکروارگانیسم ها ادامه می یابد. با این حال ، این چرخه زندگی در اثر استفاده بیش از حد بشریت از منابع طبیعی و آسیب رساندن به اکوسیستم به دلیل آلودگی تهدید می شود.
گسترش و توسعه جوامع بار فزاینده ای بر دوش اکوسیستم می گذارد. مواد معدنی ، سوخت های فسیلی و سایر منابع طبیعی با سرعت نگران کننده ای از بین می روند. تخریب غیرمسئولانه زیستگاه در درازمدت پیامدهای منفی بر اکوسیستم دارد و تنوع زیستی از بین می رود. تخریب زیستگاه باعث انقراض گونه ها می شود. برای محافظت و حفظ تعادل اکولوژیکی ، تلاش برای استفاده بهینه از منابع طبیعی ضروری است. جدی ترین مشکلات در این زمینه متمرکز بر حفاظت از گونه های زنده و حفاظت از منابع آب است.
چرخه های اکولوژیکی فرایندهایی هستند که بازگشت منابع محدودی مانند آب ، کربن ، نیتروژن و عناصر مشابه را برای حفظ حیات روی زمین تنظیم می کنند. درک چرخه های زیست محیطی محلی و چرخه های زیست محیطی جهانی برای محافظت از اکوسیستم ، سلامت و بهره وری آن ، چه امروز و چه در آینده ، ضروری است. اینجا بودچهار چرخه اصلی باید در نظر گرفته شود. اولین چرخه نیتروژن است. نیتروژن بین هوا ، خاک و موجودات زنده گردش می کند. دوم چرخه کربن است. دی اکسید کربن بین هوا ، خاک و موجودات زنده گردش می کند. سوم فتوسنتز است. این فرآیند اکسیژن استنشاق شده را بازیافت می کند. سرانجام ، آخرین فرآیند چرخه آب است.
با تأثیر بادها ، آبهای سطحی و شرایط آب و هوایی ، مواد آلی و غیرآلی تجزیه می شوند و تبادل مواد مداوم و جریان انرژی فراهم می شود. به این ترتیب ، شبکه ای از فعل و انفعالات بین همه موجودات ، از سرزمین اصلی تا جو ، از آبهای زیرزمینی تا دریاها ، از میکروارگانیسم ها تا انسان رخ می دهد. این شبکه تعامل در تعادل لازم برای زندگی کار می کند. برای یک زمین قابل سکونت ، این تعادل ، یعنی تعادل اکولوژیکی ، باید حفظ شود.
استانداردهای ECO LABEL برای محافظت از چرخه زیست محیطی و اطمینان از پایداری حیات روی زمین مانند دیروز طراحی شده اند.

منبع: اکولابل


حفظ چرخه زیست محیطی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و MēLįKąღ
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا