خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Della࿐

ناظر آزمایشی کتاب
کاربر V.I.P انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
244
امتیاز واکنش
3,372
امتیاز
178
زمان حضور
43 روز 21 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
در این تاپیک قصد داریم، کتاب‌هایی در ژانر معمایی قرار دهیم، که از بهترین‌ها محسوب می‌شوند و به محبوبیت بسیاری در جهان توانسته‌اند دست یابند.


آشنایی با ژانر معمایی:
ژانر معمایی چیست؟
نوعی داستان که در آن داستانی با موضوع مرگ و میر یا جرم و جنایت‌های پیچیده روایت می‌شود را معمایی می‌نامیم. معمولا یکی از شخصیت‌های داستان که فردی باهوش است به دنبال راه حل معما در داستان می‌گردد. سبک یا ژانر معمایی نام دارد. معمولاً فردی که به دنبال حل معما در داستان است، یک کارآگاه خبره و باهوش است که با استدلال‌های منطقی، معمای ماجرا را حل و حقایق داستان را برملا می‌کند.

ادبیات معمایی را نباید با داستان‌های خشونت‌آمیزی که بر واقع‌گراییِ منفی‌گرایانه متمرکز هستند، اشتباه گرفت. اغلب مضمون‌هایی که در داستان‌های معمایی وجود دارند، با اهداف و انگیزه‌های عقلانی و قابل توجیه در یک فرصت مناسب و در یک جای داستان برای ارتکاب یک جرم به داخل داستان آورده می‌شوند. جذابیت این رمان‌ها با ژانر معمایی آن‌قدر زیاد است که افراد زیادی را به خواندن خود تشویق می‌کند و خواننده را مشتاق می‌سازد تا هر چه سریع‌تر داستان را به پایان برساند و راه حل معما را کشف کند.

پیدایش ژانر معمایی:
ژانر معمایی نوعی سبک جدید است که در سال‌های رنسانس در انگلیس رواج یافت. دورانی که با ظهور سوادآموزی هم‌زمان بوده است. با بالاتر رفتن سطح سواد مردم، استقلال در تفکر و اندیشه افراد بیش‌تر شد و احترام به ذات و ماهیت بشر باعث شد که توانایی و قدرت افراد در حل مسائل، بیش‌تر مورد توجه گرفته شد. قبل از سال ۱۸۰۰ میلادی که توانایی حل مشکلات و معماهای سخت در افراد پلیس دیده نمی‌شد، داستان‌های سبک معمایی نیز ناشناخته بودند. اما با افزایش جمعیت شهرها و پیش‌رفته و گسترده شدن آن‌ها و به وجود آمدن جرم و جنایت‌های زیاد کارآگاهان زیادی برای حل معماهای جنایی پرورش و آموزش یافتند.

در همین راستا، رمان و سبک معمایی به وجود آمد. هافمن از نخستین افرادی بود که داستان‌هایی با ژانر معمایی نوشت. امروزه استفاده از سبک معمایی در نوشتن نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌هایی که درون‌مایه‌ی معمایی و هیجان‌انگیز دارند، معمول گشته است. نوشتن داستان‌هایی با ژانر معمایی در چندین سال اخیر بیش از قبل رواج یافته است و بر تعداد نویسندگان این سبک اضافه شده است.

منبع: کتابچی


معرفی بهترین کتاب‌های معمایی

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: همراز س، MaRjAn، daryam1 و یک کاربر دیگر

Della࿐

ناظر آزمایشی کتاب
کاربر V.I.P انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
244
امتیاز واکنش
3,372
امتیاز
178
زمان حضور
43 روز 21 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
9083119852328294.jpeg


ربکا(ربه‌کا)، اثر کم‌نظیر دافنه دوموریه، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است. راوی این رمان، یک زن جوان خدمتکار است که در ابتدای داستان با مرد ثروتمندی به نام ماکسیم دووینتر -که همسر خود را طی یک حادثه از دست داده است- آشنا می‌شود، اما در ادامه در می‌یابد که مرگ همسر جذاب و باهوش او، ربکا، تنها یک حادثه نبوده است.

بسیاری از منتقدین بر این باورند که دوموریه، این رمان را با تأثیر از جین ایر، اثر درخشان شارلوت برونته، نگاشته است، با این حال حتی اگر چنین موضوعی نیز صحت داشته باشد، باز هم نمی‌تواند ویژگی‌های ارزشمند قلم دافنه در نگارش این اثر را نادیده گرفت. نقاط قوت رمان ربکا، از تلفیق ژانرهای عاشقانه و معمایی گرفته تا شخصیت‌پردازی دقیق و پایان‌بندی جذاب، همه‌و‌همه این اثر را به رمانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است؛ به نحوی که خواندن آن را می‌توان به تمام افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی ادبیات جنایی، به‌ویژه آثار کلاسیک آن، پیشنهاد کرد.


معرفی بهترین کتاب‌های معمایی

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: همراز س، MaRjAn، daryam1 و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا