خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

zariiiiiiiii

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/4/24
ارسال ها
406
امتیاز واکنش
1,594
امتیاز
118
محل سکونت
LALALAND
زمان حضور
11 روز 11 ساعت 45 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب سوظن به نویسندگی فریدریش دورنمات به ترجمه محمود حسینی زاد در نشر ماهی

خلاصه:
بازرس بارلاک یک سال فرصت دارد تا زندگی کند ، اما او آرام نمی گیرد.

وقتی بازرس بارلاک متوجه می شود که یک جراح سوئیسی موفق شباهت زیادی به یک جنایتکار جنگ بدنام نازی دارد ، سوءظن درون او شروع به رشد کردن می کند - آیا آنها می توانند یک شخص باشند؟ بازرس بیمار که مصمم به افشای هیولای پشت ماسک جراح است ، خود را در کلینیک اختصاصی دکتر مورد معاینه قرار می دهد. اما همه چیز طبق برنامه ریزی های او پیش نمی رود و به زودی بارلاک متوجه می شود که مورد رحمت طعمه ی خودش قرار گرفته است. آیا او قبل از اینکه خیلی دیر شود راهی برای نجات خودش پیدا می کند؟
داستان اینگونه شروع می شود که بازرس هانس بورلاخ ، که در پایان کار خود و مبتلا به سرطان ، در حال بهبودی از یک عمل جراحی است شاهد این است که چگونه دوست و دکترش ساموئل هونگرتوبل هنگام دیدن عکسی در مجله ای که می خواند ، رنگ پریده و عصبی می شود.
سوء ظن یک کتاب رمز و رازگونه ی تاریک در مورد مبارزه ی یک مرد در حال مرگ برای از بین بردن شروری است که در کمین دیدگان است.


قسمتی از کتاب:
حالا اگر قانونی وجود داشته باشد، فراتر از آدم ها و فراتر از میزان قدرت آن ها چی؟ قانونْ قانون نیست، بلکه قانونْ قدرت است؛ این شعار بالای آن درهایی نوشته شده که پشت آن ها داریم تلف می شویم. هیچ چیز در این دنیا آنی نیست که باید باشد. همه اش دروغ است. وقتی می گوییم قانون، منظورمان قدرت است. وقتی کلمه قدرت را به زبان می آوریم، به ثروت فکر می کنیم. وقتی هم کلمه ثروت را از دهان خارج می کنیم، امیدواریم که از گناهان این دنیا لـ*ـذت ببریم. قانونْ گنـ*ـاه است؛ قانونْ ثروت است؛ قانونْ توپ و تانک است، شرکت های بزرگ است، احزاب است. تمام چیزهایی که ما می گوییم منطق دارد، جز این جمله که قانونْ قانون است. این جمله دروغ محض است. ریاضی دروغ است، خرد، شعور، هنر همه اش دروغ! شما چی می خواهید بازرس؟ بدون اینکه از ما بپرسند پرت مان می کنند در این خراب آباد، نمی دانیم برای چی؛ نشسته ایم و خیره ایم به کهکشان، عظمتی از هیچ و عظمتی از همه چیز، اسراف بی معنی. به این ترتیب زندگی می کنیم برای مردن، به این ترتیب نفس می کشیم و حرف می زنیم، به این ترتیب عاشق می شویم، و به این ترتیب بچه دار می شویم و نوه دار، تا با آن هایی که دوستشان داریم و از گوشت خودمان به وجودشان آورده ایم، به مرداری تبدیل بشویم، تا تبدیل بشویم به عناصری مرده و بی تفاوت، که خودمان ترکیبی از آنها هستیم. ورق ها بر خورده اند، با آنها بازی شده و جمع شان کرده اند.


معرفی کتاب سوظن | فریدریش دورنمات

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-، MaRjAn و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا