خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
10,008
امتیاز واکنش
41,272
امتیاز
508
زمان حضور
312 روز 13 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
«به نام خداوند مهربان»

سلام به دوستان عزیزم و تمامی نویسندگان ارجمند که پیشرفت در نوشتن الویت آن‌ها است.
این تاپیک، شامل تمرینات تجاری نویسندگی برای نویسندگان مبتدی است.

امیدوارم خط به خط تاپیک برای شما مفید باشد.

~تیم آموزش نویسندگی رمان ۹۸ تقدیم می‌کند.~


تمرینات نویسندگی تجاری

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: MēLįKąღ، Della࿐، daryam1 و 3 نفر دیگر

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
10,008
امتیاز واکنش
41,272
امتیاز
508
زمان حضور
312 روز 13 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمرین تیترنویسی :
حتماً شنیده‌اید که در اکثر زمان‌ها ۸۰ درصد مخاطبان فقط تیتر یک مطلب را می‌خوانند و ۲۰ درصد بقیه هستند که تمامی مطلب را مطالعه می‌کنند.
چرا آن ۲۰ درصد تمام مطلب را می‌خوانند؟ جواب این است فقط به خاطر تیتر جذابی که آن مقاله یا متن داشته.
حالا برای تیترنویسی از این کلمات سوالی استفاده کرده. سوالاتی طرح کنید و آن سوالات را ویرایش کرده و به عنوان تیتر متن خود به کار ببرید.
چیست؟
هوش مصنوعی چیست و چه ارزشی دارد؟
چگونه؟
چگونه هوش مصنوعی زندگی را آسان می‌کند؟
کدام؟
کدام کشورها در عرصه‌ی هوش مصنوعی پیشرفته‌ترند و چرا؟
چقدر؟
استفاده‌ی همگانی از هوش مصنوعی چقدر زمان می‌برد؟
کجا؟
بهترین مرکز یادگیری درباره‌ی هوش مصنوعی کجاست؟
تمرین: حالا ۱۰ موضوع را انتخاب کرده و برای هر کدام طبق توضیح بالا تیتر‌نویسی کنید.

تمرین نوشتن خبرنامه :
به افرادی که متعلق به طبقات اجتماعی مختلف هستند نامه بنویسید. می‌توانید با نامه‌ای به دوست، فامیل و حتی نامه‌ای به شخصیتی که در گذشته‌های دور داشتید شروع کنید. این تمرین اگر که نویسنده‌ی داستان هستید می‌تواند به شما کمک کند و اگر که مقاله‌نویسی می‌کنید یا گاه‌گداری برای کسب و کارتان خبرنامه‌ی اینترنتی می‌نویسید خیلی به دردتان خواهد خورد.
در نامه به اشخاص مختلف سعی کنید که مطابق با سطح سواد و موقعیت آن‌ها بنویسید.
حالا نوبت به نوشتن خبرنامه‌ی ایمیلی می‌رسد.
اولین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشیم این است که خبرنامه‌ی
ایمیلی درنهایت، ابرازی است برای فروش.
یک داستان خبرساز بنویسید که حتی‌المقدور جذاب باشد. چند نقل‌قول از افراد یا مؤسسات معتبر برای اثبات حرفتان بنویسید.
تمرین: حالا طبق روش بالا، سه خبرنامه در دو پاراگراف برای مخاطبان بنویسید و در آن یک گوشی جدید، یک پالتو پوست و یک اشتراک ماهانه‌ی مقالات کاهش وزن را که در یک وب سایت درج می‌شود معرفی و تبلیغ کنید.

تمرین رپورتاژنویسی :
اگر شما رمان‌نویس هستید باید بتوانید عمیق‌تر وارد ذهن شخصیت‌های رمانتان بشوید.
اگر به روزنامه‌نگاری علاقه دارید، پس حتماً باید رپورتاژ نویسی را یاد بگیرید.
اگر وبلاگ‌نویسی می‌کنید به نظرتان ایده‌ی مصاحبه با بعضی افراد که به موضوع وبلاگ شما ربط دارد چطور است؟


تمرینات نویسندگی تجاری

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: Della࿐، -FãTéMęH-، daryam1 و یک کاربر دیگر

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
10,008
امتیاز واکنش
41,272
امتیاز
508
زمان حضور
312 روز 13 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
منظور ما در این‌جا از کلمه‌ی رپورتاژ «رپورتاژ آگهی» است.
هدف ما از رپورتاژ آگهی جلب توجه مخاطبان در بین انبوهی از تبلیغات دیگر می‌تواند باشد.
در این‌جا هدفمان القا کردن هدفی است که داریم. در قالب این القای هدف آموزش و یا اطلاع رسانی لازم در مورد موضوع مورد نظرمان را هم انجام می‌دهیم. برای درج رپورتاژ آگهی در وب سایت‌های مختلف نیازمند سئو کردن متنی که می‌نویسید هستید.
من در این‌جا به خاطر گستردگی مطلب و مربوط نبودن آن به بحثمان سئوی متن را توضیح نمی‌دهم، ولی شما می‌توانید به سادگی با جستجو در منابع اینترنتی سئوی متن را بیاموزید و منابع بسیار زیادی برای این کار در
دسترس شما است.
آن‌چه در این بخش روی آن تمرکز می‌کنم نحوه‌ی نوشتن خود رپورتاژ آگهی است.
برای نوشتن رپورتاژ آگهی این موارد را باید در نظر گرفت.
۱. شناسایی نیازهای مخاطب و دغدغه‌های اصلی او در رابـ*ـطه با محصول یا خدمت مورد نظر
۲. ساختن پرسونای مخاطب یعنی شخصیتی که مشتریان یا مخاطبان شما دارند. برای این کار تحقیقاتی در مورد جنسیت، سن، شغل، آرزوها و دغدغه‌های اصلی سطح درآمد سطح فرهنگ و شبکه‌های اجتماعی که بیشتر مورد استفاده واقع می‌شود باید انجام شود. ۳. انتخاب واژه‌ها و مفاهیم مطابق با فرهنگ و باورهای مخاطبان صورت بگیرد.
۴. کم و کیف رسانه‌ای که قرار است رپورتاژ شما در آن‌جا منتشر شود انجام شود.
۵. واقعیت‌ها نوشته و از دروغ های تبلیغاتی پرهیز شود.
۶. نوشتن رپورتاژ با لحن یک دوست که می‌خواهد دوستان دیگرش را راهنمایی کند.
۷. نوشتن یک تیتر جذاب برای رپورتاژ با توجه به ویژگی‌های مخاطبان (پرسونای مخاطب) با کلماتی واضح و حتی‌المقدور آهنگین
۸. به کار نبردن کلمات کلی مثل «بهترین» و «برترین» و... .
۹. نوشتن چکیدهای حدوداً ۵۰ کلمه‌ای از آن‌چه میخواهیم در رپورتاژ بگوییم در اول مطلب. چکیده را باید طوری بنویسید که مخاطبتان علاقه‌مند به ادامه خواندن مطلب شود؛ برای این کار روی نیازهای واقعی او و کاری که خواندن رپورتاژ شما برای رفع این نیازها خواهد کرد تمرکز کنید.
۱۰. دست گذاشتن روی نکته‌های مثبت محصول یا خدمتی که برای آن رپورتاژ آگهی می‌نویسیم و پیوند زدن غیر مستقیم آن با رفع نیازهای مشتری.
۱۱. شرح مزیتی که محصول ما نسبت به محصول رقبا دارد .
۱۲. ۱۲۰۰ کلمه یک اندازه‌ی معقول برای رپورتاژ است که فقط باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه مستقیماً تبلیغی باشد. بقیه باید روی رفع نیازهای مخاطب و دادن اطلاعات واقعاً مفید به او متمرکز شود؛ البته شما می‌توانید هر چند کلمه که خواستید رپورتاژ بنویسید، ولی سعی
کنید بیشتر از ۳۰ درصد از متن، حالت تبلیغات به خود نگیرد.


تمرینات نویسندگی تجاری

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-، MaRjAn و Della࿐

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
10,008
امتیاز واکنش
41,272
امتیاز
508
زمان حضور
312 روز 13 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۳. در رپورتاژ آگهی احساس مخاطبان را با محصول یا خدمتی که توضیح می‌دهید درگیر کنید. برای این کار یک داستان برای رپورتاژ خود در رابـ*ـطه با محصول یا خدمت مورد نظرتان آماده کنید.
۱۴. در بین داستانی که تعریف می‌کنید حداقل یکی دو نقل‌قول از منابع علمی یا متخصصان معتبر بیاورید تا مخاطب بتواند اطمینان بیشتری به شما داشته باشد.
۱۵. در پایان رپورتاژ حتماً به مشتری انگیزه و انرژی مثبت بدهید و از او دعوت کنید که اقدامی خاص (آن‌چه منظور نظر نهایی شما است) را انجام دهد.

تمرین توضیح محصول‌نویسی :
در دنیای نویسندگی برای کسب و کار اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید: «ویژگی‌های حرف می‌زنند مزایا می‌فروشند».
ویژگی‌های محصول درنهایت برای مشتری مثل یک خمیازه است و معمولاً احساسی در او به وجود نمی‌آورد.
برای این‌که به توضیح محصولی که برای مشتری می‌نویسید جانی تازه ببخشید، ویژگی‌های محصول یا خدمتی را که تبلیغ می‌کنید برای مشتری تبدیل به یک مزیت کنید.
به اطراف خود نگاه کنید و یکی از محصولاتی را که می‌بینید انتخاب کرده و یک متن ۵۰۰ کلمه‌ای در مورد آن بنویسید.
ابتدا از خودتان بپرسید که چرا مشتری باید این محصول را بخرد؟ اصلاً چرا کسی باید به این محصول علاقه نشان بدهد.؟
برای مثال یک دوچرخه را در نظر می‌گیرم.
فرض کنید می‌خواهیم برای یک دوچرخه، توضیح محصول بنویسیم. طوری که بعد از خواندن توضیح محصول ما مشتریان علاقه‌مند به پرس و جوی بیشتر و درنهایت خرید این دوچرخه شوند. شاید شما در توضیح ویژگی‌های دوچرخه از جنس و ساخت خوب آن بنویسید، ولی چیزهایی که مشتریان به آن اهمیت خواهند داد چیزهایی خواهد بود که مستقیماً به دردشان بخورد و بتوانند فایده‌ای مشخص از آن برای خودشان درک کنند.
چیزهای مثل این:
- صندلی و فرمان قابل تنظیم
- جایگاه گوشی/ تبلت
- تغییر دادن سطح کشش دوچرخه با دند‌ه‌های موجود در آن
پشتیبانی فروش و کلاس آموزشی آنلاین
تمرین: حالا طبق توضیحات داده شده برای یک ساعت شب‌نما، یک رومیزی ساده و یک ماشین ریش‌تراش چرخشی توضیح محصول بنویسید.
این تمرین را برای هر محصول دیگری که دوست دارید نوشته و تکرار کنید.


تمرینات نویسندگی تجاری

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-، MaRjAn و Della࿐
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا