خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,739
امتیاز واکنش
13,457
امتیاز
373
زمان حضور
55 روز 6 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
Turning-Red.jpeg


فیلم قرمز شدن Turning Red اولین انیمیشن استودیو پیکسار است که صرفاً توسط یک زن کارگردانی شده است، اولین فیلمی است که داستانش تماما در کانادا می‌گذرد و بعد از انیمیشن Up، دومین فیلمی است که شخصیت اصلی آن آسیایی است. تجربیات شخصی شی در تورنتو الهام بخش اصلی او در ساخت این انیمیشن بوده‌اند و ساخت آن پس از ارائه‌اش به استودیو پیکسار در اکتبر ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ شروع شد.
در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ یک اکران ویژه در لندن در سالن Everyman Borough Yards برای «قرمز شدن» برگزار شد. این انیمیشن اولین نمایش جهانی خود را در تاریخ اول مارچ امسال داشت و قرار است از تاریخ ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ به طور همزمان در کشورهایی که به شبکه دیزنی پلاس دسترسی دارند و در سالن تئاتر ال کاپیتانو، پخش آن آغاز شود، البته در کشورهایی که سرویس پخش دیزنی پلاس را ندارند نیز به نمایش در خواهد آمد. برنامه سازندگان این انیمیشن برای اکران وسیع و جهانی با توجه به همه گیری سویه امیکرون کرونا تغییر کرد. این فیلم در همین مدت زمان اندک تحسین منتقدان بسیاری را به خاطر موضوع جالب، طنز، کیفیت انیمیشن و استفاده از فرهنگ جلب کرده است.

خلاصه داستان انیمیشن قرمز شدن
داستان در تورنتوی سال ۲۰۰۲ می‌گذرد، جایی که میلین (مِی) لی، دانش‌آموز ۱۳ساله چینی-کانادایی، با وحشت متوجه می‌شود که هرگاه بیش از حد هیجان‌زده می‌شود یا تحت استرس قرار می‌گیرد، به یک پاندا قرمز غول‌پیکر تبدیل می‌شود. با این حال، اگر آرام شود، می‌تواند به حالت عادی برگردد. مِی بعدتر متوجه می‌شود که این نتیجه یک نفرین خانوادگی قدیمی است و از نیاکانش به او رسیده اما این نفرین یک راه برای باطل شدن دارد و این راه انجام یک مراسم خاص در یک شب به خصوص است که اتفاقا با شب برگزاری کنسرت یکی از دوستانش همزمان شده است.


انیمیشن Turning Red ( قرمز شدن )

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: ~MobinA~، MaRjAn، YeGaNeH و یک کاربر دیگر

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,739
امتیاز واکنش
13,457
امتیاز
373
زمان حضور
55 روز 6 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل تولید انیمیشن Turning Red
شی اولین بار قرمز شدن را در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ به پیکسار معرفی کرد. درهمان سال استودیوی پیکسار «چیانگ» را برای شروع پیشبرد کارهای مربوط به صداپیشه‌گی انیمیشن استخدام کرد. چیانگ که در آن زمان حدود ۱۲ سال سن داشت تا حدودی به این دلیل انتخاب شد که درنزدیکی محل استودیو زندگی می‌کرد و محل زندگی‌اش تنها حدود ۳۵ مایل از دفتر مرکزی پیکسار فاصله داشت. در ۸ می‌سال ۲۰۰۸ گزارش شد که خانم شی، نویسنده و کارگردان انیمیشن کوتاه برنده اسکار «بائو (Bao)، درحال ساخت یک انیمیشن بلند برای پیکسار است، که این کار او را بعد از» برندا چاپمن” که دستیار کارگردان انیمیشن Brave بود به دومین زنی تبدیل می‌کرد که برای پیکسار انیمیشن بلند می‌ساخت و همچنین اولین کارگردان زن پیکسار که یک فیلم بلند را به تنهایی کارگردانی می‌کرد.
در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸، شی تایید کرد که در حال کار بر روی یک فیلم در این استودیو است. شی همچنین گفت که این فیلم در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و هنوز باید بر روی داستان آن کار شود او واقعا درباره¬ی این انیمیشن بسیار هیجان زده بود و در اول ژانویه ۲۰۱۹ اعلام کرد که انیمیشنی سرگرم کننده و احساسی روانه بازار خواهد کرد.
پس از دو سال پیش تولید، شی و تهیه کننده او، لیندزی کالینز، به نقطه‌ای از رضایت درباره¬ی تمام مسائل رسیدند که انتخاب صداپیشگان حرفه‌ای را آغاز کردند. پس از گوش دادن به صدای تعداد زیادی از داوطلبان، آن‌ها متوجه شدند که از قبل عاشق صدای چیانگ شده‌اند و نمی‌توانستند کسی دیگری را در حال صحبت به جای مِی درنظر بگیرند. آن‌ها موضوع را با پیت داکتر، مدیر ارشد خلاقیت استودیوی پیکسار درمیان گذاشتند و او شخصاً انتخاب چیانگ برای نقش اصلی فیلم را تأیید کرد.

نکات خواندنی درباره قرمز شدن
• در سال۲۰۲۰ در خلال ضبط یک برنامه با صداپیشگی چیانگ، شی ناگهان چیانگ را با یک صفحه فیلمنامه اضافی غافلگیر کرد، که در آن شی، در نقش مینگ، نقشِ مِی را به چیانگ پیشنهاد کرد!
• در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، فیلم جدید شِی با عنوان قرمز شدن، با طرح داستان اولیه رونمایی شد. با توجه به صحنه‌های موجود در تیزر و پوستر، داستان فیلم در تورنتو، انتاریو، کانادا، در اوایل دهه ۲۰۰۰، به ویژه در سال‌های ۲۰۰۲ یا ۲۰۰۳ اتفاق می‌افتد. حداقل دو شخصیت فرعی که در تیزر دیده می‌شوند، مبتلا به دیابت نوع ۱ هستند و حسگرهای قند و پمپ‌های انسولین در تصاویر قابل مشاهده هستند. این اولین بار است که دیابت در یک فیلم دیزنی/پیکسار به تصویر کشیده شده است.
• این فیلم همچنین به جنبه‌های مختلف بلوغ می‌پردازد، اگرچه مستقیماً از تغییرات بیولوژیکی صحبت نمی‌کند. به عنوان مثال، مادر مِی ابتدا فکر می‌کند واکنش‌ها و رفتارهای مِی مربوط به شروع اولین دوره قاعده‌گی او (و نه تغییر شکل‌اش) است. شی به عنوان کارگردان اظهار کرد که آن‌ها به خاطر صحبت در مورد این موضوعات در فیلم «عذرخواهی نمی‌کنند». عنوان «قرمز شدن» خود تمثیلی برای این زمان در زندگی یک زن جوان است.
• شی و کارکنانش می‌ترسیدند که مدیران استودیو بخواهند این صحنه‌ها حذف شود، اما آن‌ها نیز این مساله را در فیلم پذیرفته بودند. «رونا لیو» (Rona Liu) که قبلا در انیمیشن کوتاه «بائو» هم با شِی همکاری کرده بود در این کار هم به عنوان طراح تولید فعالیت کرد. لیو درباره این همکاری گفته که کار بر روی یک فیلم بلند برای او «رویایی بود که به حقیقت پیوست.»


انیمیشن Turning Red ( قرمز شدن )

 
  • تشکر
Reactions: ~MobinA~، MaRjAn و YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,739
امتیاز واکنش
13,457
امتیاز
373
زمان حضور
55 روز 6 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
موسیقی انیمیشن قرمز شدن
لودویگ گورانسون اولین تجربه آهنگسازی خود برای یک انیمیشن را با ساخت موسیقی «قرمز شدن» به دست اورد. بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل سه آهنگ اصلی آن را نوشتند که این آهنگ‌ها توسط گروه پسر خیالی ۴*Town در فیلم اجرا می‌شود، «U Know What’s Up»، «۱ True Love»، و «Nobody Like U». والت دیزنی آلبوم موسیقی متن را به صورت دیجیتال در تاریخ ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ منتشر خواهد کرد و همزمان این آهنگ‌ها به زبان‌های ژاپنی و تایوانی هم اجرا خواهند شد.

Turning-Red1.jpeg

منتقدان چه امتیازی به انیمیشن قرمز شدن دادند؟
در وبسایت راتن تومیتوز از ۱۰۵ نقد جمع‌آوری شده ۹۴ درصد آن‌ها مثبت هستند و امتیاز انیمیشن ۸.۱۰ از ۱۰ است. نظر کلی منتقدان این پایگاه این است که « قرمز شدن دل‌گرم‌کننده، طنز، انیمیشن زیبا و از نظر فرهنگی گسترده است و به فهرست طولانی پیروزی‌های خانواده پیکسار را اضافه می‌کند.»

در متاکریتیک میانگین امتیازات فیلم بر اساس ۳۸ نقد ۸۵ از ۱۰۰ است که نشان‌دهنده تحسین جهانی است. در اولین نمایش فیلم، منتقدان داستان، صداپیشگی و کارگردانی شی را ستودند.

نظر منتقدان درباره انیمیشن قرمزشدن
Screen Rant | امتیاز ۵ از ۵

هیچ فریمی از این فیلم وجود ندارد که پتانسیل این داستان، شوخ طبعی، طنز یا جذابیت آن را به حداکثر نرساند. هر لحظه مهم است و تماشای «قرمز شدن» را به یک جشن بصری تبدیل می‌کند. یک داستان عمیق و سرشار از خلاقیت، نوستالژی و شادی است که بیننده می‌تواند آن را درک کرده و با آن همذات پنداری کند. داستان می، و همچنین زیبایی‌شناسی و سبک کلی فیلم، به شدت نزدیک به فرهنگ اوایل دهه ۲۰۰۰ است. این فیلم ریشه در تجربیات او در این دوره زمانی خاص دارد و مانند یک نامه عاشقانه شخصی از شی به تمام مادران و دخترانی است که با روابطشان در دوران بلوغ دچار چالش شده است.


انیمیشن Turning Red ( قرمز شدن )

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: ~MobinA~، MaRjAn و YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,739
امتیاز واکنش
13,457
امتیاز
373
زمان حضور
55 روز 6 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
The Hollywood Reporter | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰
«قرمز شدن» بدیع، خنده دار و لطیف است، و به ما با مهربانی یادآوری می‌کند که نوجوانی دورانی از زندگی است که به راحتی نمی‌گذرد و همه چیز تحت کنترل ما نخواهد بود، و گاهی اوقات احساسات درون ما نیازمند رها شدن است. پیکسار خجالت دوران بلوغ را به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می‌کند.

Screen Daily | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰
«قرمز شدن» یک طنز دلچسب است و این به لطف این واقعیت است که شی به شخصیت اصلی‌اش اجازه می‌دهد باهوش و سه بعدی باشد و از شوخی‌های نوجوانانه برای پربارتر کردن فیلمنامه‌اش استفاده نمی‌کند. شی شرم دوران بلوغ را به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می‌کند تا نشان دهد که متفاوت بودن به معنای ارزشمند بودن فرد است. «قرمز شدن» پیکسار طوری به داستان بلوغ دختران می‌پردازد که هیچ انیمیشنی از دیزنی تا به حال به آن نپرداخته است.

USA Today | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰
شی داستانی دلچسب، توانمند و سرگرم‌کننده درباره بلوغ زنان و تغییر رابـ*ـطه مادر و دختر ساخته است. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که به طور کامل آن «آشوب بلند و عجیب و غریب» درونی دوران بلوغ را که شما را، شما می‌سازد، بپذیرید.

Turning-Red4.jpeg


منبع: فیلیمو


انیمیشن Turning Red ( قرمز شدن )

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: ~MobinA~، MaRjAn و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا