خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقتصاد کشور بنین
واحد پول بنین، فرانک سی اف آ با واحد جزء (سانتیم) می باشد. صادرات بنین را نفت، پنبه، روغن نخل، دانه های روغنی و کاکائو تشکیل می دهند. اقتصاد این سرزمین وابسته به کشاورزی است. پنبه، هسته روغن نخل سه چهارم صادرات کشور را تشکیل می دهد. تهیه لوازم زندگی و صنایع کوچک از جمله مصنوعات بنین به شمار می رود. دولت برای ترقی صنعتی کشور در سال ۱۹۷۵ برنامه هائی از جمله تأسیس کارخانه پارچه بافی با دو هزار نفر کارگر به مرحله اجرا درآورده است. از هر ده نفر نه نفر به کارهای زراعی و مشاغل وابسته به آن اشتغال دارند. بیشتر کالاهای بازرگانی کشور از بندر کوتونو که در عین حال بزرگترین شهر بنین است می گذرد.بنین یکی از اعضای اتحادیهٔ آفریقاست.

مردم کشور بنین
۴۰ ٪ نژاد مردم بنین را قبایل فون، ۱۲٪ را یوروبا، ۱۱٪ را آجارا و ۸٪ را باریبا تشکیل می دهند. زبان رسمی مردم بنین، فرانسوی است که در کنار آن بیش از ۶۰ زبان و لهجهٔ محلی نیز وجود دارد.در منطقه شمالی بنین که تحت نفوذ سودانی ها یا هوساها به اسلام گردیده اند تحت تأثیر فرقه قادریه قرار گرفته اند. برخی از اقوام بومی این سرزمین در برابر اسلام مطلقاً غیرقابل نفوذ باقی ماندند. در کوه های آتاکورا جزء فاراجبانی که از نیجر، نیجریه و غنا آمده اند و مسلمانند مسلمانً دیگری وجود ندارد. در منطقه جنوب بنین اسلام اساساً شهری است. پیروان مذهب تیجانیه در کوتونو و پورتو نووو و اطراف آن زندگی می کند. شهر پورتو نووو محل برخورد مسلمانان آفریقایی و مسلمانان مهاجری بود که از آمریکای جنوبی آمده بودند. اسلام خیلی زود به این شهر وارد شد و حضور تاجران مسلمان در این شهر در اواخر قرن ۱۷ ذکر کرده اند.

مذهب کشور بنین
طبق آمار سال ۲۰۰۲ میلادی، دین ۴۲٫۸٪ مردم بنین مسیحی(۲۷٫۱٪ کاتولیک، ۵٪ پیرو کلیسای آسمانی مسیح، ۳٫۲٪ متدیست و ۷٫۵٪ پیرو سایر فرقه های مسیحیت)، ۲۴٫۴٪ مسلمان، ۱۷٫۳٪ پیروی از آیین وودوو، ۶٪ پیرو سایر آیین های بومی مرسوم، ۱٫۹٪ پیرو سایر مذاهب و ۶٫۹٪ بدون دین بودند.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری کشور بنین
اگر سفری به قاره آفریقا داشتید ،باید راهی برای سفر و دیدار از کشور ناشناس و ناشناخته”Benin” نیز انجام دهید.اگرچه این کشور در مقایسه با سایر کشورهای قاره آفریقا بزرگ نیست ، اما شما آن را بسیار جالب خواهید یافت. مردم به میراث فرهنگی خود بسیار مشتاق هستند. قابل توجه اینکه جمهوری بنین واقع در غرب آفریقا است و نام قدیم این کشور داهومی بوده است. پایتخت بنین شهر پورتو نووو است اما مرکز سـ*ـیاسی کشور در شهر کوتونو قرار گرفته است که بزرگ ترین شهر و مرکز اقتصادی کشور بنین نیز هست .

موزه دا سیلوا
Musée Da Silva یک جاذبه توریستی در پورتو نوو پایتخت کشور بنین است. یکی از مکان هایی است که درباره موارد تاریخی و میراثی بنین اطلاعاتی بدست می آورید. ساختار آن مانند یک ساختمان قرون وسطی ای است و واقعا احساسات نوستالژی را به شما می دهد. هنگامی که در داخل آن می روید شما آثار برزیلی ها را که مربوط به سال 1870 میلادی است، مشاهده خواهید کرد. این جاذبه توریستی یکی از نماد های کشور است.


Place de I’toil Rouge
Place de I’Ttoile Rouge یا Red Star Place، در ترجمه انگلیسی مانند یک rotunda ( همان نمادی در میدان ها )واقع در شهر Cotonou است. این بنا یاد بود دوره مارکسیستی بنین است و بزرگترین بنا از این نوع در کل کشور است. این مکان در سال 1975 توسط رهبر آن زمان ژنرال Mathieu Kerekou تاسیس شد. او از ایدئولوژی در سراسر بنین حمایت کرد و این معروف ترین ساختار مربوط به آن در کل کشور است.


Ancien Pont
Ancien Pont نام پل قابل ملاحظه ای در این کشور است و یکی از مکان های دیدنی در کشور بنین است. این پل روی رودخانه Lagune de Cotonou قرار دارد و دو بخش شهر Cotonou را که توسط خلیج جدا شده است، متصل می کند. این پل عظیم و زیبا نقطه عطفی در Cotonou است که در سال 1928 نصب شده است. نوسازی این پل در سال 1981 بوده است. این یک پل مهم است چرا که توسط ساکنان به دلایل شخصی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
Musée en Plein Air de Parakou
Musée en Plein Air de Parakou یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و موزه های مهم کشور بنین است. این موزه در مجاورت شهر Parakou واقع شده است – در واقع، کمتر از یک مایل از مرکز شهر یا حدود یک و نیم کیلومتر دورتر است. در این موزه فضای باز پنج ساختار دایره ای وجود دارد و نشان می دهد که مردم چگونه در این کشور زندگی می کردند .هزینه ورودی به این موزه دوست داشتنی حدود 1500 فرانک CFA است.

موزه تاریخی اویداه
اگر دنبال یک نمایشگاه تاریخی در بنین هستید، باید موزه تارییخ اویداه را ببینید . این موزه تاریخی در شهر Ouidah قرار دارد .آنجا شش نمایشگاه در موزه دارند که پادشاهی Xweda، پادشاهی Dahomey، تجارت برده، Vodun، و ارتباطات فرهنگی بین بنین و تمام جهان است. این یک تور تازه ای است و درواقع یکی از مکان های توصیه شده برای بازدید در بنین است.

کاخ سلطنتی پورتو نووو
کاخ سلطنتی پورتو نووو موزه ای به نام کاخ کافه Toffa یا Musee Homne است. آنها آن را یک کاخ سلطنتی نامیده اند زیرا در یک زمان این در واقع محل اقامت سلطنتی بنین بود. امروزه این موزه مهمی است که نشان دهنده بقایای مجموعه پادشاه Toffa و آثار ذخیره شده در طول سلطنت او است. البته هنوز در انتظار ثبت در فهرست یونسکو است.

پارک ملی Pendjari
بنین نیز مانند همه کشورهای دیگر در قاره آفریقا دارای پارک ملی است . این پارک یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در کشور بنین به دلیل زیستگاه طبیعی آن است. پارک نیز در میان جاذبه های سایت لیست پیشنهاد شده صفحه ی سایت سازمان میراث یونسکو قرار دارد. این پارک ملی دارای مساحت 2،755 کیلومتر مربع است. دارای فیل ها، گرگ و میمون، بوفالوها و گاو سان ها است. پارک نیز به عنوان مرکز گونه های پرنده شناخته شده است.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاخ سلطنتی ابومي
یکی از مکان های دیدنی در بنین، کاخ سلطنتی Abomey است . این جاذبه توریستی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است.دارای معیارهای سوم و چهارم بوده و در سال 1985 ثبت شده است. اما این مکان در فهرست خطرناک قرار گرفته است اما بعد از سال 2007 آنرا بیرون آورده اند. کاخ های سلطنتی ابومی ساختار بسیار باستانی دارد که در سال 1625 تأسیس شده اند. پادشاهان تا دهه 1900 در آنها زندگی می کردند.

حمل و نقل درون شهری و هزینه های آن در بنین

بنین به عنوان یک کشور در حال توسعه ، شبکه حمل و نقل به اندازه یا استانداردی با بسیاری از کشورهای غربی ندارد. شبکه جادهای بنین 6،787 کیلومتر بزرگراه دارد که از این تعداد 1،357 کیلومتر آسفالت شده است که جادههای آسفالته آن هم در شهرهای بزرگ و مناطق شهری واقع شده است. اگر به مکان روستایی دورافتاده سفر میکنید ، به مهاجران توصیه می شود که 4 4 4 رانندگی کنند زیرا جادهها میتوانند خیانتکار باشند. علاوه بر این ، در فصول مرطوب سال ، جادههایی که ممکن است در معرض طغیان قرار گیرند ، حتی در شهرها نیز غیرقابل استفاده هستند.

شبکه راه‌آهن در بنین 578 کیلومتر (359 مایل) مسیر تکی ، راه‌آهن سنج 1000 میلی متر متر دارد. با این حال ، این کشور هیچ ارتباط مستقیمی با ملل دیگر ، حتی در مناطق اطراف آفریقای غربی ندارد. یک فرودگاه بین المللی و یک بندر بزرگ وجود دارد که هر دو در کوتونو ، بزرگترین شهر بنین واقع شده اند.


غذا‌های بنینی در آفریقا به دلیل مواد عجیب و غریب و غذاهای معطر آن شناخته شده است. غذاهای بنینی شامل وعدههای تازهای است که با انواع سسهای کلیدی سرو می شود. در جنوب غذاهای بنین، مواد تشکیل دهنده رایجترین ذرت ، اغلب برای آماده سازی مورد استفاده قرار خمیر است که عمدتا با خدمت بادام زمینی و یا – گوجه فرنگی مبتنی بر سس . ماهی و مرغ رایج ترین گوشتهایی است که در غذاهای جنوبی بنینی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما گوشت گاو ، بز و موش بوش نیز مصرف می شود. اصلیترین اصلی در شمال بنین یمن است، اغلب با سسهای ذکر شده در بالا سرو می شود. جمعیت استانهای شمالی از گوشت گاو و گوشت خوک استفاده می کند که در روغن نخل یا بادام زمینی سرخ شده یا در سسها پخته میشود. پنیر در بعضی از ظروف استفاده می شود. کوزوک ، برنج و لوبیا معمولاً به همراه میوههایی مانند انبه ، پرتقال ، آووکادو ، موز ، میوه کیوی و آناناس میل میشوند.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوشت معمولاً بسیار گران است ، و وعدههای غذایی به طور کلی از گوشت سبک و سخاوتمندانه بر روی چربی های گیاهی است . سرخ کردن در روغن نخل یا بادام زمینی رایج ترین غذای گوشت است و ماهی دودی معمولاً در بنین تهیه می شود. از آسیابهای آسیاب شده برای تهیه آرد ذرت استفاده می شود که به صورت خمیر تهیه می شود و با سس ها سرو می شود. “مرغ روی نطفه” یک دستور العمل سنتی است که در آن مرغ بر روی آتش روی چوبهای چوبی بو داده می شود. ریشههای نخل گاهی اوقات در یک شیشه با آب نمک و سیر خرد شده خیس میشوند تا آنها را تندتر کنند ، سپس در ظروف استفاده میشوند. بسیاری از افراد اجاق گازهای گل در فضای باز برای پخت و پز دارند.

پس از استقلال، این کشور خانه را به یک صحنه موسیقی پر جنب و جوش و نوآورانه، که در آن موسیقی محلی بومی در ترکیب با شد غنا هایلایف ، فرانسوی کاباره ، آمریکا سنگ ، فانک و روح ، و کنگو رومبا .

خواننده آنگلیک کیدجو و بازیگر جیمون هونسو در کوتونو در بنین به دنیا آمد. آهنگساز والی بدارو و خواننده گونناس پدرو نیز از تبار بنیینی هستند.

دوسالانه بنین ، ادامه پروژههای چندین سازمان و هنرمند ، از سال 2010 در این کشور به عنوان یک رویداد مشترک با نام “احترام بنین” آغاز شد. در سال 2012 ، این پروژه با هماهنگی کنسرسیوم ، فدراسیون انجمن های محلی ، به یک دوسالانه تبدیل شد. نمایشگاه بین المللی و برنامه هنری دوسالانه بنین سال 2012 توسط عبدالله کروم و هیئت داوری برگزار می شود.

شماری از هنرمندان بنینی به رسمیت شناخته شده بین المللی مانند ژرژ آداگبو ، مسكاك گابا ، روماند هازوما ، دومینیك زینكپه و ایمو د مدئیروس دریافت كرده اند .

بسیاری از بنزیها در جنوب کشور دارای اسامی مستقر در آکان هستند که روز هفتهای که در آن متولد شده اند را نشان می دهد. این امر به دلیل نفوذ افراد آکان مانند آکوامو و دیگران است

زبانهای محلی به عنوان زبانهای آموزش در مدارس ابتدایی مورد استفاده قرار میگیرد ، با زبان فرانسه فقط پس از چند سال معرفی می شود. با این حال ، در شهرهای ثروتمند ، فرانسوی معمولاً در سنین پایینتر آموزش داده می شود. در سطح دانشکده متوسطه ، زبان محلی بطور کلی ممنوع است و زبان فرانسه تنها زبان آموزش است. زبانهای بنهوئی معمولاً با یک حرف جداگانه برای هر صدای گفتار ( واج ) رونویسی می شوند ، نه اینکه از دیکریتیک ها مانند فرانسه یا دیگراف های انگلیسی استفاده کنید. این شامل Beninese یوروبا ، که در نیجریه با هر دو تفکیک و گراف جهت دا نوشته شده است.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
عروسیها ، تدفینها و تعطیلات همیشه شامل غذا خوردن است. روز جشن مسلمانان توباسکی با خوردن گوشت گوسفند جشن گرفته میشود و خانوادهها برای خرید یک گوسفند بزرگ پس انداز میکنند. مواردی مانند ماکارونی و نخود فرنگی کنسرو شده توسط ساکنین روستایی خریداری می شود تا در مناسبتهای خاص غذا بخورند.

اقتصاد پایه. این کشور علیرغم افزایش تولید محصولات نقدی ، از نظر تولید مواد غذایی از نظر خودکفایی است. حدود نیمی از مردم مشغول کشاورزی هستند و سیستمهای سنتی تجارت داخلی هنوز هم برای انتقال مواد غذایی از یک منطقه به منطقه دیگر عمل میکنند. نبود جادههای قابل عبور در مناطق روستایی حمل و نقل محصولات کشاورزی به بازار را دشوار می کند. حدود نهصد هزار نفر با کمبود مواد غذایی متناوب روبرو هستند.

ماهیگیری در جنوب متمرکز است و خوکها توسط مسیحیان پرورش مییابند. بیشتر گاوها توسط دامداران Fulani پرورش می یابند.

در دوره سوسیالیستی ، دولت ابتکارات كشاورزی و افزایش تولید را از طریق برنامههای توسعه روستایی تشویق كرد

مجبور شدند محصولات خود را با قیمتهای مصنوعی پایین به شرکتهای مدیریت دولتی بفروشند ، کشاورزان برای تغذیه خود مجبور به کشاورزی اضافی شدند.

در یک دهه اخیر ، افزایش معیشت و محصولات نقدی و رشد در تولید و صنعت منجر به رشد اقتصادی بالاتر شده است. با این حال ، برنامههای تعدیل ساختاری که پس از فروپاشی دولت سوسیالیست با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول مذاکره شده اند ، اقدامات سخت افزاری دردناک را درگیر کردهاند و در سال 1994 ارزش پول (فرانسوی ارتباطی Financiere آفریقا یا CFAF) کاهش یافته است.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
میزان سواد در بنین از پایینترین سطح در جهان است از این نظر ایران برتری دارد.: در سال 2015 این رقم 38.4٪ (برای مردان و 9/49٪ و برای زنان) 27.3٪ بود. بنا به گفته انستیتوی آمار یونسکو ، بنیامین به آموزش ابتدایی جهانی رسیده است و نیمی از کودکان (54٪) در سال 2013 در آموزش متوسطه ثبت نام کردند .

اگرچه در آن زمان سیستم آموزش رایگان نبود ، بنین هزینههای مدرسه را لغو کرده و توصیههای انجمن آموزشی 2007 خود را انجام می دهد.

دولت از سال 2009 بیش از 4 درصد تولید ناخالص داخلی را به آموزش اختصاص داده است. براساس پژوهشگاه آمار یونسکو ، در سال 2015 ، هزینههای عمومی آموزش و پرورش (همه سطوح) 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است . در این هزینه ، بنین سهم بسیار زیادی را به آموزش عالی اختصاص داد: 0.97٪ از تولید ناخالص داخلی.

بین سالهای 2009 و 2011 ، سهم جوانان ثبت نام شده در دانشگاه از 10٪ به 12٪ از گروه سنی 18 – 25 سال ، یکی از بالاترین نسبت در غرب آفریقا افزایش یافته است. ثبت نام دانش آموزان در آموزش عالی از سال 2006 تا 2011 بیش از دو برابر شده است از 50.225 به 110181. این آمار نه تنها لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل میشود. برنامهها بلکه دانشجویان نیز در دیپلمهای غیر مقطع متوسطه ثبت نام می کنند.

موارد ممنوعه در بنین:

سرقت

جرم خرده ریز در سراسر بنین رواج دارد سرقت در خیابان یک مشکل مهم در کوتونو است . دزدی و دزدی در امتداد بلوار فرانسه (جاده ساحلی توسط هتل های مارینا و نوووتل) و در سواحل نزدیک هتلهایی که بازدید کنندگان بین المللی از آن بازدید میکنند رخ میدهد. بیشتر حوادث گزارش شده شامل استفاده از نیرو ، غالباً توسط افراد مسلح ، با جراحات جزئی گاه به گاه به قربانی است. حتی در ساعات روز ، بیگانگان در ساحل نزدیک کوتونو قربانی سرقتها میشوند.

تعداد دزدیها و حادثههای کاردانی پس از تاریکی ، هم در کلان شهر کوتونو ، هم در بزرگراهها و هم در جاده های روستایی در خارج از کلان شهرها ، افزایش یافته است. سفر زمینی به نیجریه به دلیل داشتن پاسگاههای غیررسمی و راهزنی بزرگراه در نزدیکی مرز بنین / نیجریه خطرناک است .

قاچاق مواد مخدر

قاچاق مواد مخدر در بنین ، بیشتر به دلیل مرزهای متخلخل و عدم مداخله دولت از قاچاق مواد مخدر غیرقانونی در حال افزایش است. در حالی که کشورهای همسایه تلاش خود را برای مبارزه با تجارت مواد مخدر انجام می دهند ، قاچاقچیان از بنین استفاده میکنند تا مواد مخدر را از آمریکای جنوبی به ایالات متحده و اروپا قاچاق کنند. مصرف مواد مخدر در بنین کم است ، و ماری جوانا دارو انتخابی است. ماری جوانا در منطقه مرکزی بنین پرورش یافته است.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
بنین از سال 2007 ، هنگامی که شهریه مدارس را لغو کرد و ثبت نام را برای همه شهروندان باز کرد ، دارای سیستم مدرسه دولتی رایگان است. با این حال ، از آنجا که فرانسوی زبان آموزش است و سیستم عمومی کمبود بودجه و ازدحام جمعیت است ، بیشتر افراد خارجی که در بنین زندگی میکنند ، بجای آن فرزندان خود را به مدارس بین المللی خصوصی می فرستند.

بنین در حال حاضر تعداد معدودی از مدارس بین المللی را در اختیار دارد که همگی در کوتونو ، بزرگترین شهر ، از جمله مدرسه بین المللی مسیحی بنین ، مدرسه بین المللی QSI بین المللی ، و مدرسه Trinity Montessori واقع شده اند. بنین یک دانشگاه بزرگ دارد ، دانشگاه ملی بنین ، که ده موسسه مختلف در سراسر کشور از جمله دانشگاه پاراکو (UNIPAR) و دانشکده اقتصاد و مدیریت کاربردی (ENEAM) وجود دارد.

چه چیزی را باید در بنین بپوشم؟

به طور کلی ، مردان باید شلوار (نه شلوارک) ، و پیراهن تمیز بپوشند . تی شرت ها داغ هستند و به خوبی خشک نمی شوند. ترجمه: اگر تیشرت بپوشید ، تمام روز با عرق خیس خواهید شد . یک پیراهن بافته را با آستین کوتاه توصیه می کنم.


اما با گفتن این موضوع ، بخش اعظمی از جمعیت Benines ، هنوز هم میخواهند با لباسهای سنتی زندگی کنند . آنها نه تنها لباسهای سنتی را در مناسبتهای خاص ترجیح میدهند بلکه برخی از آنها هنوز هم در زندگی عادی می پوشند. کاوشهای باستانی در بنین و سایر کشورهای آفریقای غربی نشان می دهد که لباس های باستانی در این منطقه بر پایه الیاف بومی مانند رافیا ، خاردار و پنبه بنا شده است. قطعات نساجی مورد استفاده تا زمان قرون وسطا به طور معمول متراکم بافته می شدند. لباس رسمی نیز با گلدوزیهای روباز و غیره آراسته شده بود.

امروزه، لباس سنتی Beninese به طور معمول شامل نمونه ” بومبا ” لباس که به عنوان تونیک و شلوار برای مردان و لنگ و بالا برای زنان طراحی شده است. به عنوان زندگی اکثریت در مناطق ساحلی، زنان در سواحل معمولا رنگارنگ می پوشند آفریقایی pagnes تاب با الگوهای خیره کننده و آثار هنری زرق و برق دار . روسری های همسان نیز بخشی اساسی از لباسهای سنتی آنها هستند. زنان مسلمان بنینی بدن خود را با لباسهای سه تکه میپوشانند. یک تکه پارچه به عنوان یک بند دور کمر ، دیگری در اطراف قفسه سـ*ـینه و دیگری سر را می پوشاند. استفاده از حجاب و روسری نیز در زنان مسلمان بنین بسیار متداول است.


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
لباس سنتی مردان بنینی پیراهن گشاد ، بلند و پیراهن نخی است و دارای شلوار پیراهن نخی است. در نسخه های رسمی ، boubou گلدوزی شده هم توسط آقایان و هم خانمها رواج پیدا میکند. این لباس با زحمت فراوان آماده شده است و ممکن است هزینه زیادی نیز داشته باشد. در زمان حال ، طراحان بنیزی اتصالات بین پانسمان سنتی و مدرن را معرفی کردهاند. این پارچه بیشتر از پارچههای سنتی برای ساخت پیراهن ، شلوار و حتی نوع دیگر پوشاک بیرونی تشکیل شده است.

لباسهای مردمی بنین شامل داشکیای آفریقای غربی است که یک پوشاک مردانه رنگارنگ است که نیمی از قسمت بالای بدن را پوشانده است. این نسخه دارای دو نسخه رسمی و غیر رسمی است و از لباسهای ساده کاملاً متناسب متفاوت است. بیشتر دامادها در مراسم عروسی از لباسهای داشکی سفید استفاده میکنند. سیاه و قرمز رنگهای سنتی عزاداری است. بسیاری از آقایان با کت و شلوار توری داشکی کلاه بولر می پوشند .

لباس سنتی بنین نمونه بارزی از درخشش تاریخی آفریقا است. این واقعاً نمایانگر رنگهای بومی و آداب و رسوم خیره کننده سیاه است. گردشگرانی که به این کشور شگفت انگیز آفریقا سفر می کنند ، با شرکت در جشنهای مردمی و معمولی که در آن مجریان بنینی لباسهای سنتی و رنگارنگ لباس می پوشند ، خود را مجذوب خود می کنند.


غذاهای مخصوص این کشور:


اکپان: کوفتههای ذرت ، آغشته به سس

اختیاری : چنار سرخ شده

Amiwo: خمیر ذرت قرمز ، که اغلب با پوره گوجه فرنگی ، پیاز و فلفل درست میشود و با سس سرو میشود

Beignets: کیک ساخته شده از بادام زمینی بو داده ، پخته شده در روغن

خمیر: خمیر ذرت که معمولاً در سسها خیس می شود

فوفو : مربای پوره شده که به خمیر تبدیل می شوند

گری : یک غذای محبوب آفریقای غربی است که از غده های cassava تهیه شده است

موویو: سس معمولاً همراه ماهی سرخ شده است که شامل سس گوجه فرنگی ، پیاز و فلفل است

Igname Pilée: مربای پر از سبوس دار با فلفل دلمهای ، گوجه فرنگی ، پیاز ، کنسرو مرغ و بادام زمینی با گوشت گاو


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,902
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 11 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
در کشور بنین یک سری قوانین مشخص برای زندگی دیده میشود که عبارت است از:

۱.در این کشور هیچ کس در زمان صرف صبحانه به فرد دیگری صحبت نمی کند.

۲.مردم سعی می کنند زیر نظر والدین خود یک تصمیم بگیرند.

۳.کودکان باید تا سن مشخصی فقط شادی و بازی کرده و اجازه کار ندارند.

۴.در کشور بنین اصراف یک جرم محسوب می شود.

۵.افرادی که بودجه مالی بالایی دارند مالیات بیشتری پرداخت می کنند.

۶.مردم در صدد هستند با فامیل خود ازدواج کنند.

۷.عدم فرزندآوری در این کشور به ندرت دیده می شود و مردم علاقه به فرزند دارند.

۸.مردم به حجاب کشور بنین اهمیت میدهند.

۹.زبان کشور بنین فرانسوی است اما زبانهای ترکیبی نیز قابل قبول هستند.

۱۰در طراحی پرچم کشور بنین استفاده از برخی از رنگها ممنوع است.


منبع:گوتوتی آر


معرفی کشور زیبای بنین

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا