خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
474
امتیاز واکنش
1,103
امتیاز
183
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 9 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی در مورد فرهنگ و هنر کشور پرتغال حرف می‌زنیم، درواقع درباره هزاران سال تاریخ غنی حرف می‌زنیم. نباید فراموش کنیم که کشور پرتغال به عنوان یکی از بزرگترین امپراطوری‌ها و اولین امپراتوری استعمارگر در تاریخ، نقش عظیمی در ایجاد نحوه تفکر و سبک زندگی مردم دنیا داشته است. تاریخ و فرهنگ این کشور تا حدود زیادی با ارزش‌های سنتی مسیحی عجین شده است. هرچند سلطه‌ی کلیسای کاتولیک بر سبک زندگی مردم کشور پرتغال هنوز احساس می‌شود، اما دموکراسی و مدرنیته توانسته است جایگاه خود را در زندگی و فرهنگ مردم این کشور بیابد.در واقع می‌توانیم به راحتی ردپای فرهنگ و هنر کشور پرتغال را در شکل گیری شخصیت و ذهنیت هنرمندان بزرگ دنیا کشف کنیم. البته نباید فراموش کنیم که کشور پرتغال خود نیز وطن شمار زیادی از بزرگترین هنرمندان دنیا بوده است. پس بیراه نیست اگر بگوییم بررسی هنر و فرهنگ کشور پرتغال به ما کمک می‌کند تا بخش بزرگی از هنر دنیا را درک کنیم. البته باید بدانیم که بررسی فرهنگ و هنر یک کشور به ما کمک خواهد کرد تا بهتر با روحیات و سبک زندگی مردم آن کشور آشنا شویم.
ما در این مطلب سعی داریم تا جنبه‌های مختلفی از تاثیر هنر بر زندگی مردم کشور پرتغال را بررسی کنیم تا شما بتوانید از زاویه دیگری این کشور زیبا را ببینید.


کشور پرتقال از دریچه هنر

 

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
474
امتیاز واکنش
1,103
امتیاز
183
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 9 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ کشور پرتغال، فرهنگ متنوعی است و شکل و ویژگی خاص خود را دارد. این موضوع باعث شده است تا کشور پرتغال شخصیت منحصر به فرد خود را پیدا کند. شما می‌توانید در طول تابستان شاهد برگزاری جشنواره‌های محلی بسیاری در کشور پرتغال باشید. این فستیوال‌های فرهنگی عمدتا برگزار می‌شوند تا مردم کشور پرتغال فرهنگ کشورشان را با فعالیت‌هایی مانند رقص سنتی، کنسرت‌های موسیقی و تئاتر در کناربسیاری از موارد دیگر جشن بگیرند.
شما می‌توانید در سنت‌های محلی مردم، تاریخ و حتی آشپزی مردم کشور پرتغال، عشق مردم این کشور به هنر را احساس کنید. موسیقی، رقص و نمایش جز بخش‌هایی از هنر محسوب می‌شوند که جایگاه ویژه و ملموس را در زندگی روزمره مردم کشور پرتغال دارند. جالب است بگوییم که زبان پرتغالی، زبان شعرهای لاتین عاشقانه محسوب می‌شود.
اگر بخواهیم یکی از مواردی که عشق مردم کشور پرتغال به هنر را نشان می‌دهد را ذکر کنیم، می‌توانیم به ۳ روز عزای ملی در سال ۱۹۹۲ در سوگ مرگ ملکه موسیقی ملی پرتغال، ملکه فادو، آمالیا رودریگز (Amália Rodrigues) اشاره داشته باشیم.


کشور پرتقال از دریچه هنر

 

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
474
امتیاز واکنش
1,103
امتیاز
183
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 9 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید توجه به تاریخ کشور پرتغال به ما کمک کند تا بهتر فرهنگ و هنر این کشور زیبا را درک کنیم. کشور پرتغال در سال ۱۱۴۳ استقلال خود را به دست آورد و یکی از قدیمی‌ترین کشورها مستقل در قاره اروپا محسوب می‌شود. اگر بخواهیم به طور اجمالی به بعضی از مهم‌ترین موارد تاریخ کشور پرتغال اشاره کنیم، باید مواردی مانند دوره کشف سرزمین‌های جدید و استعمار، به دست آوردن استقلال از کشور اسپانیا، زلزله بزرگ در سال ۱۷۵۵، تاسیس جمهوری که باعث پایان دوره سلطنت در این کشور شد و البته انقلاب میخک‌ها منجر به پایان حکومت فاشیسم شد و در نهایت آغاز دموکراسی کنونی و پیوستن به جامعه اقتصادی اروپا و آغاز اجرای ارز اروپایی یعنی یورو به عنوان پول ملی را عنوان کنیم.
هر کدام از این موارد دارای داستان‌های مفصلی درباره‌ی خود است. این داستان‌ های تاریخی باعث ایجاد تصویر کنونی جامعه کشور پرتغال شده است. البته بررسی این موارد در چارچوب این مطلب نمی‌گنجد. برای همین در اینجا به اشاره جزیی به آن‌ها اکتفا کرده ایم اما نباید به تاثیر غیر قابل انکار آنها را در هنر را نادیده بگیریم. حتی الان نیز تاریخ کشور پرتغال مرجع بزرگی برای الهام هنرمندان این کشور است.

منبع:ویکی پدیا


کشور پرتقال از دریچه هنر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا