خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,897
امتیاز واکنش
11,077
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
46 روز 9 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
موهای بلند و سالم واقعا زیبا هستند. اما دستیابی به آنها برای بسیاری از افراد نیازمند صبر و تلاش بسیار است. رشد مو به عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامت بدن، سن، نژاد و رنگ پوست بستگی دارد و عوامل بیرونی همچون استفاده از حرارت، مواد شیمیایی و مراقبت روزانه نیز می توانند در رشد موها تاثیرگذار باشند. اما چه کنیم که سرعت رشد موهایمان افزایش پیدا کند؟ با رعایت چند نکته می توان آرزوی داشتن موهای بلند و سالم را به واقعیت تبدیل کرد.

1- موهای خود را کوتاه کنید
ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما اصلاح منظم دقیقا همان چیزی است که موهای شما برای رشد سالم به آن نیاز دارد. در واقع کوتاه کردن موها موجب رشد سریع تر آنها نمی شود، بلکه با از بین بردن موخوره و شکنندگی ها، به ترمیم موهای آسیب دیده و در نهایت تقویت رشد آنها کمک می کند. خلاص شدن از شر موهای وز و آسیب دیده، موهایی سالم تر، مرتب تر و بلندتر را برای شما به ارمغان می آورد.


2- غذاهای غنی از پروتئین میل کنید
سلامت مو از درون شروع می شود. بنابراین شما می توانید با مصرف غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماهی چرب، لوبیا، آجیل، غلات کامل و گوشت بدون چربی مانند مرغ، استحکام موهای خود را افزایش دهید. تارهای مو از کراتین ساخته شده اند؛ پروتئینی سخت که در ناخن و پوست نیز وجود دارد. اگر شما به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدنتان منابع پروتئینی را به مناطق بحرانی تر هدایت می کند و ممکن است موهایتان دچار آسیب دیدگی شوند.

3- مکمل های تقویت مو را فراموش نکنید
از ویتامین های تقویت کننده مو برای کمک به رشد موهایتان استفاده کنید. از جمله ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد موها می توان به ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، روی، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد.


۹ نکته طلایی برای داشتن موهای بلند و زیبا

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,897
امتیاز واکنش
11,077
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
46 روز 9 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
4- از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید
فواصل زمانی شستشوی موها و نوع شوینده نقش مهمی در رشد موهای شما دارند. از شامپو و نرم کننده مناسب موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان آسیب دیده و شکننده است، از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده و شکننده برای محافظت از تارهای ظریف موها و بازیابی الیاف شکننده مو استفاده کنید. شستشوی دائم موها می تواند مانع از رشد آنها شود. با ماساژ ملایم پوست سر می توانید به علاقه‌مند پوست سر و فولیکول های مو کمک کنید. شستشوی موها با آب ولرم نیز به بسته شدن کوتیکول های مو و جلوگیری از کم آبی آنها خواهد شد.

5- از ماسک مو استفاده کنید
به طور متوسط سعی کنید یک بار در هفته از ماسک موی مناسب استفاده کنید. لازم به ذکر است که دفعات استفاده از ماسک مو، بسته به نوع، جنس و روش‌های مراقبت از مو، می‌تواند افزایش پیدا کند. استفاده از ماسک مو، موهای شما را آبرسانی کرده و از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری می کند.

6- مراقبت از موها پس از شستشو را فراموش نکنید
موهای شما زمانی که خیس هستند، در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارند. برای خشک کردن موهایتان از یک حوله میکروفایبر نرم و سبک استفاده کنید و آنها را به آرامی خشک کنید. مالیدن و کشیدن موها منجر به آسیب رسیدن به آنها خواهد شد. موهایتان را در حالت خیس شانه نکنید. شانه زدن را از نوک موها آغاز کنید و به آرامی به سمت بالا حرکت کنید. با این روش تمام گره های مو باز می شوند. این کار را تا ریشه موها ادامه دهید تا روغن موجود در پوست سر به قسمت های پایین تر نیز نفوذ کند.


۹ نکته طلایی برای داشتن موهای بلند و زیبا

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,897
امتیاز واکنش
11,077
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
46 روز 9 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
7- از محافظت حرارتی استفاده کنید
سعی کنید استفاده از ابزارهای حالت دهنده مبتنی بر گرما را به حداقل برسانید و همیشه پیش از استفاده از این ابزارها یک اسپری محافظ حرارتی به موهایتان بزنید. اگر از سشوار استفاده می کنید، موهایتان را تا 80 درصد خشک کنید و برای خشک کردن 20 درصد باقی مانده از هوای آزاد کمک بگیرید.

8-از موهایتان در برابر عوامل آسیب رسان محافظت کنید
گرما و سرمای شدید، هر دو منجر به آسیب رسیدن به موها می شوند. بنابراین سعی کنید در برابر نور شدید خورشید و هوای سرد از کلاه استفاده کنید. علاوه بر این، بسیاری از کرم ها و اسپری های محافظت از مو نیز حاوی فیلترهای UV هستند که می‌توانند به محافظت از مو در برابر آسیب ناشی از نور خورشید کمک کنند.

9- شب ها موهایتان را شانه کنید
برس زدن بیش از حد موها می تواند آنها را ضعیف کند. اما شانه کردن ملایم موها پیش از خواب گردش خون پوست سر را علاقه‌مند کرده و به جلوگیری از ایجاد گره در هنگام خواب و در نتیجه رشد بهتر موها کمک می کند. روبالشی نخی خود را با یک روبالشی ساتن جایگزین کنید. ساتن بسیار ملایم تر از پنبه است و الیاف های موجود در آن از کشیده شدن، اصطکاک و آسیب رسیدن به موها جلوگیری می کند. مزایای ساتن تنها در سلامت موها خلاصه نمی شود، می توانید با انتخاب این نوع روبالشی ها به سلامت پوستتان نیز کمک کنید.

منبع: راهنماتو


۹ نکته طلایی برای داشتن موهای بلند و زیبا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا