خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,998
امتیاز واکنش
35,236
امتیاز
473
زمان حضور
260 روز 12 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
چشم زخم یک واکنش غیر ارادیست که در قبال موفقیت یا پیروزی دیگران، به وجود می‌آید. برای رفع چشم زخم و حسادت، اغلب از روش‌های مختلفی همچون حرز امام جواد، انگشتر شرف الشمس، انگشتر حدید و معوذتین (سوره‌های فلق و ناس) استفاده می‌شود.

رفع چشم زخم با شرف الشمس، حدید، حرز جواد
چشم زخم در حقیقت، احساس حسادت نسبت به دیگران، موجودات و حتی اشیا را نشان می‌دهد. برخی معتقدند که چشم زخم نشان دهنده قدرت‌های ذهنی بوده و در فرهنگ عمومی هم این باور خیلی شایع است.

یک نکته مهم در مورد چشم زخم این است که برخی اوقات افراد وقتی چیزی را دوست دارند یا از کسی خوششان می‌آید، حسادت غیرمنطقی به دیگران و دنیای اطرافشان دارند. بعضی روایات هم حتی بیان می‌کنند اشخاص ممکن است خودشان را هم چشم بزنند.
همچنین مطابق با احادیث ائمه معصومین (ع) بیان شده‌است که چشم زخم حق است و می‌تواند انسان را به کام مرگ بکشاند. از این رو چندین دعای چشم زخم و حسادت قوی از بزرگان دین معرفی شده‌است. در ادامه سه روش قدرتمند و معتبر رفع بردن چشم زخم را معرفی خواهیم کرد:انگشتر شرف الشمس، انگشتر حدید و حرز امام جواد (ع)
رفع چشم زخم با انگشتر شرف الشمس
آیا انگشتر شرف الشمس مردانه و زنانه برای از بین بردن اثر چشم زخم توصیه شده‌است؟ پاسخ سوال مثبت است. در منابع مختلفی که اکثر آن‌ها قابل اطمینان است در رابـ*ـطه با خواص عقیق شرف الشمس در رفع چشم زخم سخنانی گفته شده‌است. در نتیجه عقیق شرف الشمس برای دفع بلا و بی اثر کردن پیامد‌های چشم زخم مفید می‌باشد. بعضی از اشخاص به سنگ شرف شمس سنگ چشم زخم نام نهاده‌اند.


3 دعای رفع چشم زخم و حسادت

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,998
امتیاز واکنش
35,236
امتیاز
473
زمان حضور
260 روز 12 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
دعای حرز امام جواد:قدرتمند در رفع چشم زخم
شاید سوالی برایتان پیش آمده باشد که دعای حرز امام جواد چیست؟ دعای حرز امام جواد به عنوان یکی از انواع دعاهای محبوب در میان علما و بزرگان دین شناخته می‌شود. این دعا از امام جواد (ع) نقل شده‌است و به دو شکل صغیر و کبیر شناخته می‌شود. حرز کامل دارای خواص فراوانی بوده و حرز صغیر نیز برای دفع بلا و رسیدن به عاقبت‌بخیری توصیه می‌شود. حرز صغیر یا معروف به دعای یا نور یا برهان، تنها یک سطر می‌باشد که در ادامه آمده‌است. همچنین جهت مشاهده متن حرز کبیر بر روی "متن دعای حرز امام جواد" کلیک کنید.
یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ
در این دعا، به دو خاصیت ویژه اشاره شده‌است؛ دفع بلاهای دنیوی و رسیدن به عاقبت‌بخیری در آخرت. حرز کبیر شامل یک دعای طولانی است که در لینکی که بالاتر داده شد می‌توانید مشاهده نمایید. از جمله خواص این دعا این است که اگر در مواجهه با لشکریان و دشمنان، همه به پا خیزند تا تو را متحمل بدی کنند، آن‌ها نتوانند به تو آسیبی وارد کنند و تو از آن‌ها محفوظ خواهی ماند.

فواید حرز امام جواد برای دفع چشم زخم

  1. مرحوم بهجت در مورد دعای حرز امام جواد (ع):به جهت بی‌اثر کردن چشم زخم و یا بطلان سحر و جادو استفاده از ذکر حرز جواد (ع) تاثیر به سزایی دارد. (گوهرهای حکیمانه، ص13)
  2. توجه داشته باشید که حرز کبیر برای از بین بردن چشم زخم به بازوی دست راست بسته می‌گردد چرا که همانطور که متن حدیث گفته شد مرحوم بهجت از استادش آیت الله قاضی بیان کرده‌اند:حرز امام الجواد (ع) را به بازو راست ببندید که خواصش (به ویژه از جهت دفع سحر و جادو) در حالت بستن به بازو راست است.
  3. حضرت امام صادق (ع) :«اگر قابلیت آن را داشتید که قبرها را بشکافید (دلیل از دنیا رفتن را متوجه می‌شدید) درک می‌کردید که بیشتر مرگ‌ومیرها به دلیل چشم زخم است.» همین طور حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بیان کردند که :« چشم زخم می‌تواند انسان را در قبر قرار دهد و شتر را در دیگ.» از این رو استفاده از حرز امام جواد (ع) می‌تواند چنین اثراتی را خنثی نماید.


3 دعای رفع چشم زخم و حسادت

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,998
امتیاز واکنش
35,236
امتیاز
473
زمان حضور
260 روز 12 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
انگشتر حدید برای رفع چشم زخم
یکی از روش‌های قوی برای از بین بردن این پدیده استفاده از انواع سنگ چشم زخم است که در روایات برای این عمل پیشنهاد شده‌است. گذاشتن سنگ حدید به عنوان سنگ انگشتر یا دستبند مردانه یا زنانه و یا گردنبند می‌تواند بسیار موثر واقع گردد. بعنوان مثال در روایتی از امام صادق (ع) در رابـ*ـطه با انگشتر حدید شده‌است که فردی به امام عرض کرد:مولای من! من از پادشاه سرزمین جزیره هراس دارم از این که او مرا به دشمنانم تحویل دهد و مرا به آنها معرفی نمائد. امام صادق (ع) به آن شخص گفتند:انگشتری به دست کن که سنگ آن حدید صینی باشد و بر روی آن سه جمله در سه خط زیر هم حکاکی کن:
اعوذ بجلال الله
اعوذ بکلمات الله
اعوذ برسول الله

و بر عقب سنگ، دو جمله در دو سطر کتابت کن:
امنت بالله و کتبه
و انی واثق بالله و رسله
و سپس دور تا دور گوهر ذکر زیر را حکاکی کن:
اشهد ان لا اله الا الله مخلصا

منبع: نمناک


3 دعای رفع چشم زخم و حسادت

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا