خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرلز جنریشن (به کره‌ای: 소녀시대) (آوایی: سونیوشیده)؛ (به انگلیسی: Girls' Generation) که به اس‌ان‌اس‌دی نیز معروف است، یک گروه دخترانه اهل کره جنوبی است. این گروه توسط اس. ام. اینترتینمنت پایه‌گذاری شده و دارای هشت عضو به نام‌های ته‌یان، سانی، تیفانی، هیویان، یوری، سویونگ، یونآ و سوهیان است. در ابتدا و در سال ۲۰۰۷، گرلز جنریشن با نه عضو به عرصهٔ موسیقی وارد شد اما در سپتامبر ۲۰۱۴ بود که نهمین عضو گروه یعنی جسیکا، از گروه جدا شد. به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های «موج کره‌ای» و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های «کی-پاپ» در سطح بین‌المللی، گرلز جنریشن تعداد بی‌شماری جایزه و عنوان‌های افتخاری از جمله «خوانندگان ملی» و «گروه دخترانهٔ ملی» کسب کرده‌است. این گروه اولین گروه دختر کیپاپ است که بیش از یک میلیون نسخه از یک آلبوم را به فروش رسانده اند. همچنین اولین گروه کیپاپ که در شو های آمریکایی حضور یافت و آلبوم خود را در آنجا تبلیغ کرد.

گرلز جنریشن کار خود را با تک آهنگ «به سوی دنیای جدید» آغاز کرد. اولین آلبوم آن‌ها گرلز جنریشن بود. با اینکه این آلبوم مقداری مورد توجه قرار گرفت اما موفقیت اصلی این گروه در سال ۲۰۰۹ و با تک‌آهنگ «وای» بود؛ آن‌ها توانستند با این تک‌آهنگ رکورد صدر نشینی در جدول بانک موسیقی را با ۹ هفتهٔ متوالی از آن خود کنند. همچنین تک‌آهنگ «وای!» از سوی ملون محبوب‌ترین ترانهٔ دههٔ ۲۰۰۰ کره جنوبی نام گرفت. گرلز جنریشن بعدها و در میانهٔ ۲۰۰۹ و اوایل ۲۰۱۰، محبوبیت خود را با تک‌آهنگ‌های «آرزوتو بهم بگو»، «اوه!» و «فرار کن شیطان، فرار کن» استحکام بخشید. دومین آلبوم استودیویی گروه که اوه! نام داشت، توانست جایزهٔ «هنرمند سال» از جشنوارهٔ گلدن دیسک سال ۲۰۱۰ را از آن خود کند و گرلز جنریشن را به تنها هنرمند زنی تبدیل کند که تا کنون این جایزه را بدست می‌آورد. در اواسط سال ۲۰۱۰، گرلز جنریشن قراردادی با کمپانی ای‌ام‌آی رکوردز ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت موسیقی ژاپن امضا کرد. اولین آلبوم آن‌ها در ژاپن به نام گرلز جنریشن توانست به رتبهٔ نخست جدول آلبوم‌های اوریکون دست پیدا کند و اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی باشد که آلبومش گواهی فروش بیش از یک میلیون نسخه را از انجمن صنعت ضبط ژاپن دریافت می‌کند.

سومین آلبوم کره ای گروه به نام پسران» در اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد و تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم همان سال در کره، با فروش بیش از ۳۸۰ هزار نسخه شد. یک نسخهٔ انگلیسی از تک‌آهنگ «پسران» به منظور توسعهٔ بازارکار گروه، توسط کمپانی اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد. چهارمین آلبوم استودیویی گروه به نام من یه پسر تور کردم به همراه تک‌آهنگ «من یه پسر تور کردم» بیشترین توجه را از طرف رسانه‌های غربی دریافت کرد و در نتیجهٔ آن گرلز جنریشن جایزهٔ بهترین موزیک ویدیوی سال ۲۰۱۳ را از مراسم جوایز یوتیوب دریافت کرد. پنجمین آلبوم استودیویی گروه به نام شیردل در سال ۲۰۱۵ و ششمین آلبوم به نام شب تعطیلات در سال ۲۰۱۷ منتشر گردید. به‌دنبال وقفه‌ای پنج‌ساله برای تمرکز بر حرفهٔ انفرادی اعضا، آن‌ها با هفتمین آلبوم استودیویی کره‌ای خود، برای همیشه ۱ (۲۰۲۲) بازگشتند.

گرلز جنریشن تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون نسخه آلبوم و ۳۰ میلیون تک‌آهنگ دیجیتال فروخت و اولین گروه دخترانهٔ آسیایی است که موفق به داشتن هفت موزیک ویدیو با بازدید بیش از ۱۰۰ میلیون بار در یوتیوب شده‌است که این موزیک ویدیوها شامل «وای»، «من یه پسر تور کردم»، «پسران»، «آقای تاکسی»، «اوه!»، «فرار کن شیطان، فرارکن»، «شیردل» هستند. در سال ۲۰۱۷، بیلبورد، گرلز جنریشن را به عنوان «گروه دخترانهٔ کره‌ای برتر دهه» معرفی کرد. علاوه بر این، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی‌ست که توانسته سه آلبوم از آلبوم‌های خود را به جایگاه اول در جدول آلبوم‌های اوریکون برساند و سه تور کنسرت ژاپنی آن‌ها موفق به جذبِ تعدادِ رکوردشکنِ ۵۵۰ هزار نفر تماشاچی شد. در فوریه ۲۰۲۰، با فروش بیش از صد میلیون نسخه فیزیکی و دیجیتال، گرلز جنریشن تبدیل به دومین گروه دخترانه پرفروش در تاریخ موسیقی شد.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع

2008–2000: تشکیل و آغاز به کار

قبل از آغاز به کارِ گروه گرلز جنریشن، بعضی از اعضا به عنوان‌های دیگری وارد صنعت سرگرمی شده بودند. یونآ قبل از تبدیل شدن به یکی از خوانندگان گروه گرلز جنریشن، در حدود ۲۰۰ آزمون انتخابیِ فیلم‌های سینمایی، سریال و موزیک ویدیوها شرکت کرده بود. دیگر عضو گروه که قبل از پیوستن به گرلز جنریشن هم در صنعت موسیقی فعال حضور داشت، سویانگ بود. او در ژاپن عضو یک گروه دونفره به اسم Route θ بود اما این گروه یک سال بعد از آغاز فعالیت، یعنی در ۲۰۰۲ از هم فروپاشید. اولین عضو گروه که به سیستم آموزشی اس.ام. وارد شد، جسیکا بود. وقتی در سال ۲۰۰۰ همراه با خواهرش کریستال - عضو گروه اف(اکس) از اس. ام. اینترتینمنت - در حال خرید بودند، توسط استعدادیابان کمپانی شناسایی شدند. در همان سال سویانگ و هیویئون در آزمون آزاد این کمپانی انتخاب شدند؛ در این آزمون هیویئون استعداد رقصش را به نمایش گذاشت. یوری، عضو دیگر گرلز جنریشن، پس از دستیابی به مقام دوم در مسابقهٔ رقصندهٔ جوان کمپانی در سال ۲۰۰۱، وارد سیستم آموزشی کمپانی شد. در سال ۲۰۰۲، یونآ در آزمون آزاد یکشنبه‌های اس.ام. شرکت کرد و آهنگ‌هایی از بوآ و بریتنی اسپیرز را خواند و بعد از انتخاب شدن، وارد سیستم تعلیماتی اس.ام. شد. سئوهیون جوان‌ترین عضو گروه نیز در مترو توسط یکی از استعدادیابان کمپانی کشف شد و بعدها در ۲۰۰۳ با خواندن شعرهای کودکانه آزمون داد و پذیرفته شد.

گرلز جنریشن در مسابقات والیبال ساحلی سال ۲۰۰۸
رهبر گروه، ته‌یئون نیز بعد از اول شدن در مسابقهٔ «خوانندهٔ جوان اس.ام.» در سال ۲۰۰۴، وارد سیستم آموزشی شد. در همان سال، تیفانی در آزمون استارلایت در لس آنجلس شرکت کرد و پذیرفته شد. آخرین عضو که به گروه اضافه شد سانی بود. او که از سال ۱۹۹۸ به مدت پنج سال در اس.ام. کارآموز بود، به کمپانی «استارورلد» پیوست و در حال آموزش برای تشکیل یک گروه دو نفره به نام «شیرین» بود. در سال ۲۰۰۷ و به توصیهٔ خوانندهٔ کره‌ای-ژاپنی «آیکونی‌کیو»، او به اس.ام. بازگشت و عضوی از گرلز جنریشن شد.

در ژوئیه ۲۰۰۷، دخترها اولین اجرای زندهٔ خود را در صحنهٔ «مدرسهٔ راک» شبکهٔ ام‌نت تجربه کردند. آن‌ها در این برنامه تک‌آهنگ خود به نام «به سوی دنیای جدید» را اجرا کردند. در ۵ اوت ۲۰۰۷ گرلز جنریشن به صورت رسمی آغاز به کار کرد و دوباره تک‌آهنگ «به سوی دنیای جدید» را ولی این‌بار دربرنامهٔ اینکی‌گایو از شبکهٔ اس‌بی‌اس اجرا کردند. در نوامبر همان سال، گرلز جنریشن اولین آلبوم خود به نام «گرلز جنریشن» را منتشر کردند. تک‌آهنگ‌های اصلی این آلبوم، «عصر دختران» و «بـ*ـو*سیدن تو» بود. لازم است ذکر شود که آهنگ «عصر دختران» بازخوانی آهنگی به همین نام از لی سئونگ‌چئول بود که برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ اجرا شد. این آلبوم در سال ۲۰۰۷ با فروش بیش از ۵۶هزار نسخه، دوازدهمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۰۷ شد. تا سال ۲۰۰۹ از این آلبوم در کشور کره بیش از ۱۲۰هزار نسخه فروش رفت. در مارس ۲۰۰۸، آلبوم «گرلز جنریشن» بار دیگر و این‌بار با نام «بیبی‌بیبی» منتشر شد. تک‌آهنگ اصلی این آلبوم نیز با همین نام و در ۱۷ مارس در فضای دیجیتال منتشر شد. این آلبوم کوتاه با فروش بیش از ۵۰هزار نسخه در کمتر از یک هفته توانست رکورد دیگری را برای گرلز جنریشن ثبت کند.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰–۲۰۰۹: موفقیت غیرمنتظره و آغاز به کار در ژاپن

گروه در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی سای‌ورلد در سال ۲۰۰۹
با اینکه گرلز جنریشن در سال ۲۰۰۷ مورد توجه قرار گرفت اما در سال ۲۰۰۹ بود که به موفقیت و محبوبیتی طوفانی دست پیدا کرد. در ۷ ژانویه بود که گروه اولین آلبوم چندآهنگه خود به نام «وای» را منتشر کرد؛ آلبومی که تا کنون بیش از ۱۰۰هزار نسخه در کره فروخته‌است. تک‌آهنگ «وای!» پس از یک هفته انتشار، توانست رتبهٔ نخست در برنامهٔ بانک موسیقی را ازآن خود کند. این تک‌آهنگ ۹ هفتهٔ متوالی در همین رتبه ماند و رکوردی را برای خود ثبت کرد؛ تا اینکه بعدها و در سال ۲۰۱۲، این رکورد توسط آهنگ گانگنام استایل از سای شکسته شد؛ سای ۱۰ هفته در این رتبه ماند. تک‌آهنگ «وای» پرفروش‌ترین تک‌آهنگ سال ۲۰۰۹ شد. دومین آلبوم چندآهنگه گرلز جنریشن به نام «آرزوتو بهم بگو» و تک‌آهنگ اصلی آن در ژوئن ۲۰۰۹ منتشر شد. این آلبوم کوتاه توانست رکورد پرفروش‌ترین آلبوم را با فروش بیش از ۵۰هزار نسخه در کمتر از یک هفته بشکند و در جدول موسیقی تایلندی جی-میوزیک رتبهٔ هشتم را بدست آورد. در نوامبر ۲۰۰۹، اس. ام. اینترتینمنت اعلام کرد که اولین تور کنسرت گروه را برگزار خواهد کرد. نام این تور به سوی دنیای جدید بود و بلیط‌های کنسرت‌هایی که در کره برگزار می‌شد، در کمتر از سه دقیقه فروش رفت. این تور در دسامبر ۲۰۰۹ از شهر «سئول» (کره‌جنوبی)، در آوریل ۲۰۱۰ از «شانگهای» (چین) و در اکتبر ۲۰۱۰ از «تایپه» (تایوان) دیدن کرد.

گرلز جنریشن در سال ۲۰۱۰
دومین آلبوم استدیویی گرلز جنریشن به نام «اوه!» در ژانویهٔ ۲۰۱۰ منتشر شد؛ این آلبوم به صدر جدول آلبوم گائون رسید و تا سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۳۴هزار نسخه آلبوم فروخت. همچنین تک‌آهنگ اصلی این آلبوم به رتبهٔ نخست جدول گائون رسید و با فروش بیش از ۳٫۳ میلیون نسخه، دومین پرفروشترین تک‌آهنگ سال ۲۰۱۰ شد. آلبوم «اوه!» بار دیگر و تحت عنوان «فرار کن شیطان، فرار کن» در مارس همان سال منتشر شد و بار دیگر رتبه‌های نخست در جدول‌های موسیقایی را ازآن خود کرد. تک‌آهنگ اصلی آلبوم نیز به موفقیت‌های مشابه دست پیدا کرد. هر دو آلبوم «اوه!» و «فرار کن شیطان، فرار کن!» موفقیت‌های عظیم تجاری برای گرلز جنریشن بودند؛ این دو آلبوم به ترتیب دومین و چهارمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۰ هستند.

در میانهٔ سال ۲۰۱۰، گرلز جنریشن با کمپانی نایوتاویو رکوردز که اکنون به نام ای‌ام‌آی رکوردز ژاپن شناخته می‌شود، قرارداد امضا کرد و دامنهٔ فعالیت‌های خود را تا ژاپن گسترش داد. اولین دی‌وی‌دی منتشر شده از گروه در ژاپن شروع جدید گرلز جنریشن نام داشت که شامل ۷ موزیک ویدیو از این گروه به همراه یک نسخه فیلم ضبط‌شدهٔ اضافی بود. این آلبوم در جایگاه چهارم جدول دی‌وی‌دی اوریکون قرار گرفت. با این اتفاق، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی بود که به پنج دی‌وی‌دی برتر اوریکون راه پیدا کرد. این دی‌وی‌دی بیش از ۶۰هزار نسخه فروخت و گواهی طلایی را از انجمن صنعت ضبط ژاپن دریافت کرد. در سپتامبر ۲۰۱۰، گرلز جنریشن نسخه ژاپنی «آرزتو بهم بگو» را به عنوان اولین نسخهٔ خود در ژاپن منتشر کرد. این آهنگ در رتبه چهارم در نمودار تک‌آهنگ‌های اوریکون ژاپن به ثبت رسید و گواهی را برای فروش دیجیتال بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ نسخه از RIAJ دریافت کرد. ماه بعد، این گروه دومین آهنگ ژاپنی خود به اسم «وای» را منتشر کرد که به شماره دو در نمودار تک‌آهنگ‌های اوریکون رسید. «وای!» اولین تک‌آهنگ از یک گروه دخترانهٔ غیرژاپنی شد که از سال ۱۹۸۰ توانسته وارد سه رتبهٔ اول جدول شود. «وای» موفق‌ترین تک‌آهنگ گرلز جنریشن در ژاپن است و توانست بیش از ۲۰۷٬۰۰۰ نسخه بفروشد وبا دستیابی به گواهی فروش یک میلیونی، در دسته‌بندی شخصیت‌های میلیونی انجمن صنعت ضبط ژاپن بگیرد. در میان فعالیت‌های ژاپنی خود، آنها همچنین در تور جهانی «شهر اس.ام. - زنده ۱۰» همراه با هم‌کمپانی‌های خود شرکت کردند که در ۲۱ اوت و در ورزشگاه المپیک جامسیل در سئول آغاز شد.

گرلز جنریشن در حال اجرای آهنگ «جیغ» در سال ۲۰۱۱
سومین آلبوم چندآهنگه کره ای گروه به نام «جیغ» در اکتبر ۲۰۱۰ منتشر شد.

این آلبوم در صدر جدول آلبوم‌های گائون و در جایگاه دوم جدول آلبوم‌های اوریکون قرار گرفت و سومین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۰ در کره جنوبی شد. همچنین تک‌آهنگ اصلی این آلبوم به نام «جیغ» در جایگاه اول جدول تک‌آهنگ‌های گائون قرار گرفت.

در هر دو سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، گرلز جنریشن توانست جایزهٔ هنرمند سال را در جشنواره موسیقی سئول از آن خود کند. گرلز جنریشن چهارمین هنرمند کره‌ای و اولین گروه دخترانه‌ای بود که توانست در دو سال متوالی این عنوان را به خود اختصاص دهد.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲–۲۰۱۱: موفقیت در ژاپن، «پسران» و گسترش فعالیت بین‌المللی

گرلز جنریشن موفقیت خود د ر ژاپن را با تک‌آهنگ «آقای تاکسی» و «فرار کن شیطان، فرار کن» ادامه داد. این آهنگ‌ها که در آوریل ۲۰۱۱ منتشر شدند، توانستند در رتبه دوم جدول تک‌آهنگهای اوریکون قرار بگیرند و تا آوریل ۲۰۱۷، توسط انجمن صنعت ضبط ژاپن گواهی فروش میلیونی را دریافت کنند. بعد از انتشار سه تک‌آهنگ، اولین آلبوم ژاپنی آنها در ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد. برای تبلیغ این آلبوم، اولین تور خود در ژاپن را به نام اولین صحنهٔ ژاپن آغاز کرد. این تور از ۳۱ می و در اوساکا شروع شد. این آلبوم هم در صدر جدول آلبوم اوریکون قرار گرفت و گرلز جنریشن را به اولین گروه دخترانهٔ خارجی تبدیل کرد که به چنین موفقیتی دست پیدا می‌کند. در کمتر از یک ماه از انتشار این آلبوم بیش از نیم میلیون نسخه از آن فروش رفت و توانست گواهی دابل پلاتینیوم را از انجمن صنعت ضبط ژاپن دریافت کند. این آلبوم در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب پنجم و پانزدهمین آلبوم پرفروش ژاپن شد و در کل بیش از ۸۰۰هزار نسخه فروخت. نسخهٔ بازپخش شدهٔ آلبوم «پسران» دسامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و در رتبهٔ پنجم جدول آلبوم اوریکون قرار گرفت. در ماه مه سال ۲۰۱۲، گرلز جنریشن توسط انجمن صنعت ضبط ژاپن گواهی یک میلیونی دریافت کرد، که نشان دهنده فروش یک میلیون نسخه آلبوم در ژاپن بود - این اولین بار بود که یک آلبوم از یک گروه دختران کره جنوبی توانسته بود چنین دستاوردی کسب کند. این آلبوم در سال ۲۰۱۲، جایزه آلبوم سال را از جشنوارهٔ ام‌تی‌وی ژاپن را دریافت کرد. به دنبال ورود موفقیت‌آمیز گروه به ژاپن، گرلز جنریشن در کنار «کارا»، به عنوان محبوب‌ترین گروه دختران کره‌ای در ژاپن به‌شمار می‌رفت.

گرلز جنریشن در حال اجرای آهنگ «پسران» در سینمای سه‌بعدی ال‌جی در سال ۲۰۱۲
سومین آلبوم استودیوی کره‌ای گرلز جنریشن، «پسران» در اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد. این آلبوم در ایالات متحده توسط اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد، که اولین آلبوم این گروه در آمریکا بود. برای کمک به اینکه این آلبوم با مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کند، این گروه اولین بار در تلویزیون ایالات متحده در برنامه آخر وقت با دیوید لترمن در ۳۱ ژانویه و زنده با کلی و راین در ۱ فوریه حاضر شد و اجرا کرد. آنها همچنین در ۹ فوریه در برنامه تلویزیونی فرانسوی به نام تلویزیون لا گراند جورنال اجرا داشتند. در حالی که این آلبوم در کره جنوبی بسیار موفق بود، در ایالات متحده با اقبال روبرو نشد. در مقایسه با فروش ۴۶۰٬۹۰۰ نسخه در کره جنوبی، صدرنشینی در فهرست آلبوم گائون، تبدیل شدن به پرطرفدارترین آلبوم ۲۰۱۱ در کره جنوبی، پرفروش‌ترین آلبوم یک گروه دخترانه و دومین آلبوم پرفروش گائون از زمان راه اندازی این وبسایت در سال ۲۰۱۰، آلبوم «پسران» فقط ۲۱۰۰۰ بار در ایالات متحده دانلود دیجیتال شد. تک آهنگ «پسران» درصدر فهرست دیجیتال گائون قرار گرفت و بیش از ۳٫۰۳ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۱ فروخت.

در ژوئن ۲۰۱۲، گرلز جنریشن چهارمین تک آهنگ ژاپنی خود، «پاپاراتزی»، را منتشر کرد که به رتبهٔ شماره دو در جدول تک‌آهنگ‌های اوریکون رسید و توسط انجمن صنعت موسیی ژاپن گواهی طلایی دریافت کرد.طبق گفته سونداسکن ژاپن، این ترانه تنها در ماه اول ۱۰۳ هزار نسخه فروخت. سه ماه بعد، این گروه پنجمین تک آهنگ ژاپنی خود به نام «اوه!» را منتشر کرد که نخستین شمارهٔ یک گروه را در جدول تک آهنگ‌های اوریکون رقم زد و گواهی طلایی دریافت کرد.گرلز جنریشن دومین آلبوم ژاپنی خود، «دختران و صلح» را در نوامبر منتشر کرد که در اولین هفتهٔ انتشار، ۱۱۶٬۹۶۳ نسخه فروخت و در جایگاه دوم جدول آلبوم‌های اوریکون قرار گرفت. این آلبوم متعاقباً توسط انجمن موسیقی ژاپن گواهی پلاتینیوم شد و چهل و یکمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۲ در ژاپن با فروش ۱۴۱٬۲۵۹ نسخه شد. آلبوم پیش‌تر نیز با تک آهنگ «قدرت گل» تبلیغ شده بود.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۴–۲۰۱۲: «من یه پسر تور کردم»، شهرت جهانی و جدایی جسیکا

گرلز جنریشن و سوپر جونیور به همراه رئیس‌جمهور وقت کره پارک گون‌هه در سال ۲۰۱۳
در دسامبر ۲۰۱۲، گرلز جنریشن تک آهنگ «ملکهٔ رقص» - که بازخوانی آهنگ رحمت از خوانندهٔ بریتانیایی دافی بود، را منتشر کرد. این ترانه به عنوان آهنگ سرگروه چهارمین آلبوم گروه معرفی شد. در روز سال نو ۲۰۱۳، این گروه چهارمین آلبوم استودیوی کره ای خود را با عنوان «من یه پسر تور کردم» منتشر کرد. در همان روز، گروه برنامهٔ تلویزیونی مخصوصی به نام «رویای عاشقانهٔ گرلز جنریشن» را در شبکهٔ ام‌بی‌سی برگزار کرد. این آلبوم موفقیتی تجاری در کره جنوبی بود و در صدر جدول آلبوم‌های گائون قرار گرفت؛ همچنین رتبهٔ نخست جدول آلبوم‌های جهانی بیلبورد را نیز تصاحب کرد. تک آهنگ اصلی این آلبوم نیز در رتبهٔ اول صد آهنگ کره‌ای مجلهٔ بیلبورد و جدول گائون قرار گرفت. این ترانه یازدهمین تک‌آهنگ پرفروش دیجیتال در سال ۲۰۱۳ کره جنوبی با فروش کل ۱٬۳۴۷٬۶۴۲ واحد بود. موزیک ویدیوی من یه پسر تور کردم جایزه ویدیوی سال را در افتتاحیه جایزه موسیقی یوتیوب در سال ۲۰۱۳، با شکست دادن رقبایی همچون سای و جاستین بیبر، به دست آورد. این موضوع باعث جلب توجهٔ رسانه‌های غربی شد، زیرا در آن زمان گرلز جنریشن در مقایسه با سایر نامزدها کمتر شناخته شده بود.

در فوریه ۲۰۱۳، گرلز جنریشن تور کنسرت خود به نام دختران و صلح: دومین تور ژاپن را آغاز کرد. این تور در ۹ فوریه و از کوبه آغاز شد. دی‌وی‌دی همراه آن در سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و در فهرست دی‌وی‌دی اوریکون رتبهٔ نخست را کسب کرد و در طی هفته اول، ۵۳٬۲۵۶ نسخه فروش کرد. اولین تور جهانی این گروه، به نام تور جهانی گرلز جنریشن «دختران و صلح»، از ژوئن ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۴ برگزار شد و شامل ده کنسرت در هفت کشور آسیایی بود.

گرلز جنریشن اولین آلبوم ریمیکس خود به نام «ریمیکس بی‌نهایت بهترین گلچین‌ها» را در ماه مارس، و آلبوم زنده‌ای به نام «تور گرلز جنریشن ۲۰۱۱» را در آوریل سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. این آلبوم‌ها در رتبهٔ ششم فهرست آلبوم اوریکون و رتبهٔ نخست فهرست آلبوم گائون دست یافتند. سومین آلبوم استدیویی ژاپنی گرلز جنریشن به نام «عشق و صلح» در دسامبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این آلبوم با فروش بیش از ۱۲۹٬۰۰۰ نسخه در اولین هفتهٔ انتشار، در صدر فهرست آلبوم اوریکون رار گرفت و از انجمن موسیقی ژاپن گواهی طلایی را دریافت نمود. این آلبوم شامل دو تک‌آهنگ «دختران و عشق» و «کهکشان ابرنواختر» بود که به ترتیب در جایگاه چهارم و سوم فهرست تک‌آهنگ اوریکون قرار گرفتند.

گرلز جنریشن در حال اجرای آهنگ «جناب، جناب» در سال ۲۰۱۴
چهارمین آلبوم چندآهنگه گرلز جنریشن به نام «جناب، جناب» در فوریهٔ ۲۰۱۴ منشر شد؛ و بلافاصله پس از انتشار در رتبهٔ نخست فهرست آلبوم گائون قرار گرفت. این آلبوم چندآهنگه پنجمین آلبوم پرفروش همان سال با فروش ۱۶۳٬۲۰۹ نسخه در کره جنوبی شد. «جناب، جناب» در هفتهٔ اول انتشارش در آمریکا ۳٬۰۰۰ نسخه فروخت و رتبهٔ ۱۱۰ در بیلبورد ۲۰۰ را از آن خود کرد. تک‌آهنگ اصلی این آلبوم نیز در صدر جدول تک‌آهنگ گائون قرار گرفت و با فروش ۹۰۶٬۹۶۲ نسخه، تبدیل به چهل و ششمین تک‌آهنگ دیجیتال پرفروش کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ شد.

در ژوئیه ۲۰۱۴، گرلز جنریشن اولین آلبوم بهترین پرفروش‌ترین‌های خود به نام «بهترین» را منتشر کرد که علاوه بر تک‌آهنگ‌های قبلی گروه، شامل چهار تک‌آهنگ جدید به نام‌های «فنا ناپذیر»، «الهی»، «دختران نمایشی» و «واکنش زنجیره ای» بود. این آلبوم برای دو هفتهٔ متوالی صدرنشین فهرست آلبوم اوریکون شد و در ژاپن بیش از ۱۷۵٬۰۰۰ نسخه فروخت. با صدرنشینی «بهترین» در فهرست آلبوم اوریکون، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی شد که سه آلبومش صدرنشین این فهرست شده‌اند. آنها همچنین کنسرت دختران و صلح که در ژاپن بود را نیز در همان ماه به پایان رساندند. با شروع در فوریه ۲۰۱۴ و در شهر فوکوئوکا، گرلز جنریشن در هفت شهر ژاپن، از جمله اوساکا، ناگویا و توکیو، ۱۷ بار اجرا کرد. با سه کنسرت ژاپنی از سال ۲۰۱۱، گرلز جنریشن مجموعاً با جذب ۵۵۰٬۰۰۰ تماشاگر، رکوردی را برای یک گروه دخترانهٔ کره‌ای ثبت کرد.

در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۴، جسیکا اعلام کرد که از گروه جدا شده‌است. اس.ام. انترتینمنت ضمن تأیید این خبر، اظهار داشت که جسیکا، به دلیل اختلاف میان برنامه‌های شخصی اش و گروه، دیگر عضو گرلز جنریشن نیست. گرلز جنریشن پس از آن به عنوان یک گروه هشت نفره ادامه یافت. هشت عضو باقی مانده فعالیت گروه را با برگزاری کنسرت «بهترین - زنده» در ورزشگاه سرپوشیدهٔ توکیو در ۹ دسامبر ۲۰۱۴ ادامه دادند. بلیط‌های این کنسرت به‌طور کامل فروخته شد و ۵۰٬۰۰۰ تماشاگر را جذب کرد. دی‌وی‌دی ضبط‌شدهٔ این کنسزت در آوریل سال ۲۰۱۵ منتشر شد و توانست همزمان صدرنشین هر دو فهرست دی‌وی‌دی و بلوری اوریکون شود


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۶–۲۰۱۵: «شیردل»

گرلز جنریشن در حال اجرای آهنگ «شیردل» در سال ۲۰۱۵
گرلز جنریشن در مارس سال ۲۰۱۵، از انتشار اولین تک‌آهنگ خود به عنوان یک گروه هشت نفره خبر داد. این تک‌آهنگ که «اگه میتونی منو بگیر» نام داشت، در دو زبان کره‌ای و ژاپنی ضبط شده بود؛ نسخهٔ کره‌ای این ترانه در ۱۰ آوریل در سطح جهانی منتشر شد. این در حالی بود که نسخهٔ ژاپنی در ۲۲ آوریل عرضه گردید. این تک‌آهنگ در رتبهٔ نوزدهم فهرست دیجیتال گائون و رتبهٔ هشتم تک‌آهنگ‌های اوریکون جای گرفت.

گرلز جنریشن در ۱۲ اوت سال ۲۰۱۵ از جلد هنری آلبوم «شیردل»، پنجمین آلبوم استودیویی‌شان، رونمایی کرد. متعاقباً این آلبوم در ۱۹ اوت توسط اس.ام. انترتینمنت منتشر شد و در صدر فهرست آلبوم گائون قرار گرفت. «شیردل» همچنین جایگاه یازدهم از فهرست آلبوم اوریکون قرار گرفت و با فروش ۱۴۵٬۰۴۴ نسخه، پانزدهمین آلبوم پرفروش کره در سال ۲۰۱۵ شد.

«شیردل» سه تک‌آهنگ اصلی داشت - اولین تک‌آهنگ «مهمونی» بود که در ژوئیه ۲۰۱۵ منتشر شد. این آهنگ در صدر فهرست دیجیتال گائون قرار گرفت، در صد آهنگ برتر ژاپن دهم شد و در جدول تک‌آهنگ‌های جهانی بیلبورد جایگاه چهارم را بدست آورد. پس از انتشار «مهمونی»، گرلز جنریشن در تاریخ ۱ اوت ۲۰۱۵، در۵۰ اجتماعی بیلبورد در ردهٔ چهل و چهارم ظاهر شد. هفته بعد، موقعیت گروه در این لیست به شمارهٔ بیست و دوم ارتقا یافت. تک‌آهنگ‌های بعدی، یعنی «شیردل» و «تو فکر کردی» همزمان با انتشار آلبوم در دسترس قرار گرفتند. این تک‌آهنگ‌ها به ترتیب در جایگاه چهارم و سی‌ام فهرست دیجیتال گائون قرار گرفتند.

برای تبلیغ آلبوم، این گروه در یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما کره ای به نام «کانال گرلز جنریشن» هنرنمایی کرد. بعد از آن، گرلز جنریشن چهارمین تور کنسرت خود، رویای گرلز جنریشن را که در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵ در سئول آغاز شد، کلید زد. با این دستآورد، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانهٔ کره‌ای شد که چهار تور کنسرت برگزار می‌کند. گروه همچنین چهارمین تور کنسرت ژاپن خود را در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ در شهر ناگویا آغاز کرد. در پایان سال، جدول موسیقی گائون اعلام کرد که گرلز جنریشن موفق‌ترین گروه دخترانهٔ کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ بوده‌است. با انتشار آلبوم «شیردل» همراه با دو آلبوم دیگر، یکی توسط زیر گروه تی‌تی‌اس و دیگری توسط رهبر گروه ته‌یئون، آنها با هم مجموعاً بیش از ۳۹۸٬۰۰۰ نسخه فیزیکی فروخته‌اند.

گرلز جنریشن اغلب سال ۲۰۱۶ را به استراحت پرداخت. با این حال، برای گرامیداشت نهمین سالگرد این گروه، در اوت ۲۰۱۶، یک تک‌آهنگ به نام «قایقرانی (۰۸۰۵)» منتشر شد. اشعار این ترانه توسط سویانگ نوشته شده بود و به رابـ*ـطهٔ میان گروه و طرفدارانشان می‌پرداخت.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع

۲۰۱۷ - اکنون: «شب تعطیلات» و وقفهٔ کاری

در سال ۲۰۱۷ گرلز جنریشن ششمین آلبوم استدیویی خود به نام «شب تعطیلات» را در گرامی‌داشت دهمین سالگرد پایه‌گذاری گروه، منتشر کرد. این آلبوم در ۷ اوت سال ۲۰۱۷ منتشر گردید. در فهرست آلبوم جهانی بیلبورد صدر نشین شد و در فهرست آلبوم گائون جایگاه دوم را بدست آورد. «شب تعطیلات» رکورد آلبوم «پسران» را در فروش هفتهٔ اول شکست و تا پایان سال ۱۶۷٬۶۳۸ نسخهٔ فیزیکی فروخت. بیلبورد در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۹ منتشر شد، گرلز جنریشن را در صدر لیست «۱۰ گروه دخترانهٔ برتر کره‌ای دههٔ گذشته» قرار داد.

در اکتبر سال ۲۰۱۷، اس.ام. انترتینمنت اعلام کرد که تیفانی، سویانگ و سئوهیون تصمیم به تمدید قراردادهای خود با این شرکت ندارند و برای تمرکز بر حرفهٔ بازیگری یا فعالیت انفرادی در موسیقی، از این کمپانی جدا خواهند شد. گفته می‌شود با وجود تغییر در کمپانی‌های اعضا، این گروه منحل نشده و فعالیت‌های آیندهٔ این گروه هشت نفره مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این گروه در وقفه‌ای نامحدود بود؛ دلیل آن کمک به اعضا برای تمرکز بر فعالیت‌های انفرادیشان بود.

در ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰، ته‌یئون، سانی، یوری، هیویئون و یونآ قرارداد خود را با اس.ام. انترتینمنت تمدید کردند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، همه‌ی اعضای گرلزجنریشن با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی «یو کیوئیز آن د بلاک» چهاردهمین سالگرد تولد گروه را جشن گرفتند. این اولین حضور جمعی و کامل آنها بعد از چهار سال بود.

۲۰۲۲ - اکنون: پانزدهمین سالگرد و «برای همیشه یکی»

در ماه می ۲۰۲۲، کمپانی اس.ام. اعلام کرد که گرلزجنریشن برای پانزدهمین سالگرد خود یک بازگشت کامل گروهی خواهد داشت و به وقفه‌ی کاری پنج ساله‎ی خود پایان می‌دهد. برای شروع تبلیغات سالگرد،اعضا در یک برنامه‌ی تلویزیونی سرگرمی به نام «سوشی تم‌تم» شرکت کردند. پخش این برنامه ۸ قسمتی، در ماه جولای و از شبکه‌ی JTBC آغاز شد.

هفتمین آلبوم استودیویی کره‌ای آنها، «برای همیشه یکی» در اوت ۲۰۲۲ منتشر شد و در جدول سیرکل رتبه دوم را به خود اختصاص داد. این گروه در کنسرت اس‌ام تاون زنده: اکسپرس ۲۰۲۲ در همان ماه اجرا کردند و همچنین یک کنسرت ویژه به نام «عشق همیشگی» را نیز برگزار کردند. بلیط‌های این کنسرت به سرعت فروخته شد.


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
اعضا
ته‌یان태연کیم ته‌یان김태연۹ مارس ۱۹۸۹ ‏(۳۴ سال)رهبر • خواننده اصلی
سانی써니لی سون‌کیو이순규۱۵ مهٔ ۱۹۸۹ ‏(۳۴ سال)خواننده رهبر
تیفانی티파니استفانی یانگ هوانگ티파니 황۱ اوت ۱۹۸۹ ‏(۳۴ سال)خواننده رهبر • رپر جانبی
هیویان효연کیم هیویان김효연۲۲ سپتامبر ۱۹۸۹ ‏(۳۴ سال)رقصنده اصلی • رپر اصلی • خواننده جانبی
یوری유리کوان یوری권유리۵ دسامبر ۱۹۸۹ ‏(۳۳ سال)رقصنده رهبر • رپر رهبر • خواننده جانبی
سویونگ수영چویی سویونگ최수영۱۰ فوریهٔ ۱۹۹۰ ‏(۳۳ سال)رقصنده رهبر • رپر رهبر • خواننده جانبی
یونآ윤아ایم یونا임윤아۳۰ مهٔ ۱۹۹۰ ‏(۳۳ سال)رقصنده رهبر • رپر رهبر • خواننده جانبی • چهره‌ی گروه • مرکز
سوهیان서현سو جوهیان서주현۲۸ ژوئن ۱۹۹۱ ‏(۳۲ سال)خواننده رهبر • مکنه (جوانترین عضو)



معرفی گروه Girls Generation

 

Delvin22

مدیر آزمایشی تالار موسیقی
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/9/23
ارسال ها
1,259
امتیاز واکنش
2,664
امتیاز
203
سن
22
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
14 روز 17 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
download-1.jpeg
download-4.jpeg
download-3.jpeg



منبع:
wikipedia


معرفی گروه Girls Generation

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا