خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
IMG_6767.jpeg


مسئله تامین نور برای فضاهای داخلی ساختمان از گذشته های دور تا به امروز دارای اهمیت زیادی بوده و هست. حالا تصور کنید در بخش‌هایی از یک ساختمان که برای ایجاد پنجره در دیوار محدودیتی وجود دارند وجود یک نورگیر مناسب چقدر ضروری است. پاسیو در معماری دقیقا همین کارو انجام می دهد یعنی محلی جهت نورگیری فضای داخلی ساختمان است.

«کاربرد و جایگاه پاسیو در معماری ساختمان ها»

در گذشته و قبل از بوجود آمدن نورهای مصنوعی تعبیه پنجره و نورگیرها دارای اهمیت بالایی بوده است. اما این تصور که در زمان حال و با پدید آمدن نورهای مصنوعی دیگر نیازی به برخورداری از نورهای طبیعی وجود ندارد کاملا اشتباه است. امروزه بیش از گذشته انسان ها در تلاش برای وارد کردن نورهای طبیعی و جذب حداکثری آن به دورن فضاهای زندگی خود هستند. همین امر باعث شده تا پاسیو را در فضاهای مسکونی، تجاری و یا حتی اداری ببینیم.


پاسیو چیست ؟(o_o)?

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
معمولا پاسیو برای فضاهایی از ساختمان که دور از نور طبیعی است؛ ساخته می شود. حالا این بخش از ساختمان که از نور طبیعی برخوردار می شود چه کاربردهایی می تواند داشته باشد؟ به دلیل برخورداری از نور مناسب جای بسیار خوبی برای قرار دادن گل، گیاه، درختچه های کوچک، حوض آب و هر آنچه که می توانید تصور کنید؛ است و در کنار این فضای سبز ایجاد شده انواع مبلمان های مختلفی قرار می دهند. در کل پاسیو در ساختمان می تواند به یک مکان جهت استراحت و گذران اوقات فراغت به بهترین شکل باشد.

با این تعاریف ممکن است بعضی‌ها پاسیو را با حیاط خلوت اشتباه بگیرند اما اصلا این دو یکی نیستند. پاسیو در معماری ساختمان ها شبیه حیاط خلوت می باشد البته با این تفاوت که پاسیوها داخل خود بنا قرار گرفته و دارای سقف می باشند که در برخی موارد به گلخانه نیز معروف هستند.

پاسیو در معماری جهت نورگیری بکار می رود. در گذشته پاسیوها پوششی از شیشه های معمولی داشتند اما امروزه با برخورداری از مصالح مدرن پاسیوها شکلی نو به خود گرفته اند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی؛ استفاده از مصالح بروز و توجه به مقاومت و ماندگاری بیشتر مصالح بکار رفته در پاسیوها اهمیت بالایی دارد. عمده مصالحی که امروزه برای نورگیر پاسیوها استفاده می شود؛ پلی کربنات شفاف و فیبر گلاس شفاف است. همچنین با برخورداری از بروزترین تلکنولوژی ها سقف های متحرک ایجاد کرده تا بر میزان نور وارده دارند از طریق پاسیوها کنترل داشته باشند.



منبع:معماریفا


پاسیو چیست ؟(o_o)?

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا