خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,770
امتیاز واکنش
10,748
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسرار جدیدی در اعماق اقیانوس‌ها برملا شد، کرم‌های رنگین کمانی «الویس» که می‌درخشند هزاران متر زیر آب کشف شدند.

4729163.jpeg

به گزارش همشهری آنلاین، اسرار درباره گونه‌های ناشناخته در آب‌های اقیانوس‌های کره زمین فراوان است. در میان این گونه‌های اسرارآمیز، کرمی خاص توسط دانشمندان در سال ۲۰۲۰ شناسایی شد. رنگ‌های رنگین کمانی این کرم، کاشفان را به حدی به یاد الویس پریسلی می‌انداخت که این حشره را «کرم الویس» لقب دادند.
این «پینالئوپولنوئه» درخشان (کرم‌های متعلق به شاخه کرم‌های فلس‌دار یا کرم‌هایی که انـ*ـدام خارجی‌شان پولک یا پوسته دارد) در عمق ۴ هزار متری یا ۱۳ هزار پایی زیر آب در برخی از عمیق‌ترین منافذ چشمه‌های آب گرم در اقیانوس آرام کشف شد. این کرم‌ها به دلیل فلس‌های درخشان خود، لباس‌های پولک‌دار الویس پریسلی را در اذهان تداعی می‌کنند؛ از همین رو است از آن‌ها سال‌ها به عنوان «کرم های الویس» یاد می‌کنند.
نام «پینالئوپولنوئه» برای این کرم‌ها از کلمه یونانی «پینالئوس» به معنای گرسنه یا قحطی زده گرفته شده است. به گزارش گاردین، نام کرم‌های فلس‌دار گرسنه به این دلیل روی این خزنده‌های کوچک گذاشته شده که اولین باری که دیده شدند، دور انبوهی از مواد غذایی جمع شده بودند که محققان در اعماق دریا برای آزمایش گذاشته بودند.
اوری هیلی، محقق فارغ التحصیل در موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس در سن دیگو، که با گاردین صحبت می‌کزد، گفت: این کرم‌ها رنگ‌های متفاوتی دارند، از این رو شما می‌توانید کرم‌های درخشان صورتی، آبی، قرمز، سیاه و سفید را ببینید.

4729164.jpeg

از این میان کرم صورتی درخشان همان کرمی است که هیلی و همکارانش آن را «الویس» نامیده‌اند. آنها ابتدا تصور می کردند که چندین گونه از این کرم وجود دارد، اما نتایج آزمایشات ژنتیکی نشان داد که این یک گونه است که رنگ آن از زمان جوانی تا بلوغ تغییر می‌کند. این کرم‌های فلس‌ دار، روی لاشه نهنگ‌ها، کوه‌های دریایی آتشفشانی، چشمه‌های آب گرم و زیستگاه‌هایی که باکتری‌های مهارکننده مواد شیمیایی را در خود جای داده‌اند، کشف شدند.

هیلی توضیح داد: آنها آرواره‌هایی دارند که ما گمان می‌کنیم از آن برای خوردن باکتری‌ها استفاده می‌کنند. به گفته هیلی، به نظر می‌رسد، این کرم‌ها باکتری‌خوار باشند.

منبع: همشهری


کشف کرم‌هایی که در قعر اقیانوس می‌درخشند

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا